عامل اصلی در تاخیر آیفون 10 چیست؟

{title limit=50}

با توجه به اینکه چند روزی از فروش آیفون 8 و آیفون 8 پلاس می گذرد ولی همچنان خبری از پیش فروش آیفون 10 منتشر نشده است این در حالی است که 90 درصد کاربران اپلی منتظر این مدل بودند تا بلافاصله خریداری کنند.در همین راستا چندین منبع خبری یکی از مهمترین دلایل تاخیر در توزیع آیفون 10 را منتشر کرده اند.

تا قبل از کنفرانس عامل اصلی تاخیر آیفون 10 عدم یکپارچه سازی صفحه نمایش با تاچ آیدی بود که اپل برای این مشکل زمان زیادی را صرف کرد تا قبل کنفرانس بتواند این مورد را برطرف کند، تا در نهایت برای حل این مشکل از Face ID  به جای تاچ آیدی استفاده کرده است.

اما متاسفانه خبری جدید منتشر شده است که اپل در تامین قطعات  Face ID برای آیفون 10 به مشکل خورده است و احتمالا تا ماه های آینده نتواند به اندازه کافی روانه بازار کند و با کمبود موجودی مواجه خواهد شد.

مشکل اصلی مربوط به تولید سنسورهای 3D موجود در سیستم دوربین «TruDepth» بوده که باعث شده آمار خط تولید آیفون 10 از چند ده هزار دستگاه در روز فراتر نرود.  اپل به دلیل کمبود دو قطعه موسوم به رومئو و ژولیت، در تولید آیفون X به مشکل برخورده است.

این دو قطعه اصلی در تشخیص جهره محسوب می شوند که یکی از این دو مورد برای تولید زمان بیشتری نیاز دارد.در همین راستا تحلیلگران معتقد هستند که احتمالا پیش فروش آیفون 10 تا اخر سال جاری امکان پذیر نخواهد بود.



منبع:9to5mac






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
25