اپل برای تولید هر آیفون چقدر هزینه می کند که به شما آن را 999 دلار می فروشد؟

{title limit=50}

این یک واقعیت است که آیفون Xیکی از گران ترین گوشی های فعلی است. اما این آیفون گران قیمت را اپل با چه هزینه ای تولید کرده است؟منابع مطلع در صنعت چین ظاهرا این موضوع را بررسی کرده اند و هزینه کل اجزای موجود در گوشی پیشرفته کوپرتینو را تا به امروز محاسبه کرده اند.همراه ما باشید.

هزینه تخمینی تولید آیفون Xحدود 412.75 دلار تخمین زده شده است.که این عدد 59 درصد ارزان تر است از قیمتی که اپل مدل 64 گیگ آیفون X  را به ما می فروشد.

گران قیمت ترین جزء این گوشی صفحه نمایش 5.8 اینچی سوپر رتینا آیفون X می باشد که سامسونگ برای اپل تهیه کرده است. بنابر اطلاعات فاش شده اپل برای هر یک صفحه نمایش 80 دلار به سامسونگ پرداخت کرده است. اما برخی از منابع هزینه این پنل را بین 100 تا 120 دلار تخمین زده اند.

علاوه بر آن، چیپست به کارگرفته شده در آن A11،نزدیک به ۲۶ دلار هزینه دارد. هم چنین مودم استفاده شده در آن کوالکام است و خرید هر واحد آن ، ۱۸ دلار برای اپل تمام می‌شود. قیمت حافظه NANDتوشیبا در ان برای مدل 256 گیگ 45 دلار است هم چنین رم 3 گیگ در آن ارزشی برابر با 24 دلار دارد.هم چنین سنسور Face ID25 دلار قیمت دارد .

علاوه برهزینه های تامین قطعات، هزینه های جانبی دیگری وجود دارد مانند بهینه‌سازی‌های نرم‌افزار، بازاریابی، تولید، لجستیک و ...این نکته را توجه کنید که تمامی ۵۹ درصد اختلاف بین هزینه‌ی تولید هر واحد آیفون ۱۰ و فروش آن، سود خالص اپل نیست.

در جدول زیر هزینه تولید هر واحد آیفون 10، آیفون 7 ، ایفون 6 اس و گلکسی اس 8 پلاس را آورده ایم با هزینه آخری که مشتری آن را می خرد.




منبع: Phonearena






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
117