جدول وضعیت شکایت مردم از کم فروشی اپراتورها در سال 95 اعلام شد
سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جدول تعداد شکایات درج شده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک اپراتورهای همراه و ثابت در خصوص کم فروشی اینترنت در سال 95 را اعلام کرد.به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، حسین فلاح جوشقانی گفت: حدود ۳/۹ درصد از مجموع شکایتهای ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در سال ۹۵ در حوزه تلفن همراه و ۸/۷ درصد در حوزه ثابت و به طور میانگین در هر دو حوزه حدود ۷ درصد مربوط به ارایه خدمات اینترنت بوده و در چهار بخش تحویل ترافیک کمتر از مقدار فروخته شده، تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گرانفروشی و تعرفه خدمات در این سامانه ثبت شده است. وی با اشاره به اینکه تمامی شکایات ثبت شده در سامانه به صورت دقیق بررسی و پاسخ لازم ارایه شده است، افزود: با وجود اینکه ۷ درصد از شکایتهای ثبت شده مربوط به کمفروشی در خدمات اینترنت است با این حال این تعداد شکایات نیز زیاد بوده و حائز اهمیت بوده و باید در کنار نظارت جدی رگولاتوری، اطلاعرسانی کافی درباره استفاده از خدمات این حوزه و روش های جلوگیری از سوء استفادههای احتمالی، از سوی اپراتورها به مردم ارایه شود. فلاح جوشقانی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت فروش بستههای اینترنتی و کمفروشی خدمات، تدوین نظام تعرفهای مناسب برای خدمات ثابت، تدوین ضوابط لازم برای حمایت از OTTها و اپلیکیشنها و ساماندهی دکلها از اولویتهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در دستور کار رگولاتوری نیز قرار گرفته است.سرپرست رگولاتوری از ارایه آمار شکایات مربوط به ۵ ماهه سال ۹۶ در روزهای آتی خبر داد.جدول تعداد شکایات درج شده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک اپراتورهایی که بیش از ۲۰ شکایت در مورد کم فروشی در خدمات اینترنت داشتهاند در ذیل آمده است: