مکانیزم حذف اینترنت حجمی تا یک ماه آینده تدوین میشود!

{title limit=50}

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر حذف اینترنت حجمی جزو نخستین دستورات کار ماست، تصریح کرد: تلاش می کنیم ظرف کمتر از یک ماه مکانیزم جدید آن با رفع اشکال تهیه شود.
 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان محمد جواد آذری جهرمی عصر امروز در آیین افتتاح پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در استانداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حذف اینترنت حجمی جزو اولین برنامه های وزارتخانه است.  اشکالاتی از سوی کاربران به این طرح وارد شده بود که اجرای آن متوقف شد. الان این امر جوز نخستین دستورات کار ماست که تلاش می کنیم ظرف کمتر از یک ماه مکانیزم جدید آن با رفع اشکال تهیه شود.
 
وی با اشاره به سفر خود به مشهد عنوان کرد: هدف ما از این سفر بهره برداری از پروژه های آماده افتتاح استان بوده است. برنامه وزارتخانه براساس همان برنامه ای است که ما به مجلس ارایه کردیم. این همان برنامه ای است که دکتر روحانی در برنامه دوباره ایران در دوره انتخابات نیز ارایه کرده و به مجلس نیز ارایه شده بود. با توجه به اینکه پتانسیل خوبی در عرصه فناوری اطلاعات در کشور خصوصا در حوزه اشتغال به واسطه نیروی انسانی و نخبه بازار و هم کشش خوبی که در این بازار وجود دارد، ایجاد اشتغال از طریق کسب و کارهای نوپا و ایجاد خدمات جدید که موجب اشتغال شده و توسعه خدمات در بستر اشتغال را در پی دارد، در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برنامه اساسی ما توسعه کسب و کارهای نوپا در جهت رسیدن به تحولات بزرگ در عرصه اقتصاد دیجیتال در کشور است، گفت: بر همین اساس تمام زیربناهای ما در این حوزه برنامه ریزی شده و امیدواریم طی این 4 سال از این فرصت بی نظیر انقلاب دیجیتال که در کشور ما در حال رخ دادن است به نفع مردم استفاده کنیم.
 
آذری جهرمی با اشاره به پروژه های افتتاحی به مناسبت هفته دولت در استان عنوان کرد: میزان سرمایه گذاری پروژه های امروز 259 میلیارد تومان است. از مجموع 73 شهر این استان 56 شهر پوشش نسل 3 داشته که امروز 8 شهر دیگر به این آمار افزوده می شود. در حوزه پوشش نسل 4 نیز 42 شهر استان تحت پوشش این شبکه بوده که امروز 7 شهر دیگر خراسان رضوی تحت پوشش این شبکه قرار می گیرد.
 
وی اضافه کرد: همچنین در زمینه پهن باند ثابت 3 شهر استان یعنی مشهد، نیشابور و سبزوار از این خدمات بهره مند بود که امروز چناران نیز به آن افزوده می شود. حدود 20 هزار ظرفیت خطوط پهن باند نسل جدید برای تلفن های ثابت به خصوص در مسکن مهر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که تعدادی از آن واگذار شده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی را یکی از موفق ترین استان ها در ایجاد اشتغال در بستر فناوری اطلاعات ارزیابی و عنوان کرد: مهم ترین بحثی که در این سفر پیگیری می شود و جزو نقاط قوت این استان است، این است که این استان یکی از موفق ترین استان ها در پیاده سازی اشتغال در قالب طرح تکاپو بوده است. امروز در خراسان رضوی سرویس های حمل و نقل محلی راه اندازی شده که با استفاده از ظرفیت داشنگاه های استان بوده است. بنابر آمار اعلامی در سال گذشته 8000 شغل در حوزه خدمات فناوری اطلاعات در این استان ایجاد شده است.
 
آذری جهرمی خاطرنشان کرد: در گذشته در استان تفاهماتی در استاندر حوزه اشتغال صورت گرفته بود که به سرانجان نرسیده و باید علل آن را بررسی کرد. در 6 ماهه گذشته بالغ بر 11.3 میلیارد تومان وام از محل وجوه اداره شده به شرکت های دانش بنیان استان پرداخت شده که همین پرداخت ها توانسته 500 شغل ایجاد کند.
 
وی تصریح کرد: 4 حوزه ویژه در استان می تواند مورد توجه قرار گیرد که از آن می توان برای ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات بهره برد. حوزه نخست حوزه گردشگری، حوزه دوم کشاورزی، حوزه سوم توریسم سلامت و حوزه چهارم خدمات شهری با توجه به زوار 27 میلیونی این شهر و استان است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با آستان قدس رضوی نیز مذاکراتی داشته ایم که به نظر می رسد انگیزه خوبی در این مجموعه برای ایجاد اشتغال در عرصه فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوپا در این حوزه وجود دارد.
 
وی مشهد را ویترین جمهوری اسلامی ایران به لحاظ تردد اتباع خارجی دانست و تاکید کرد: باید سطح خدمات در عرصه ارتباطات در مشهد ممتاز باشد و این ویترین وضع بهتری داشته باشد. از سازمان تنظیم مقررات خواسته ایم که نظام ارزیابی در این شهر و استان نیز ایجاد شود. به عنوان نمونه به من اطلاع داده شده خدمات وای فایی که اینجا راه اندازی شده خیلی کیفیت خوبی ندارد و باید حل آن را با جدیت پیگیری کنیم. باید سطح خدمات در اینجا شرایط بهتری داشته باشد.
 
منبع:ایسنا




ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
78