از ویندوز 10 اس دوری کنید!

{title limit=50}

حتما در رابطه با نسخه جدید ویندوز یعنی ویندوز 10 اس شنیده اید. این نسخه که ماه پیش عرضه شد، دارای محدودیت های بسیاری می باشد که شاید استفاده از آن برای کاربران خانگی کار عاقلانه ای به نظر نیاید. برای آشنایی با برخی از این محدودیت ها همراه ما باشید.

در این نسخه شما حتی در استفاده از مرورگر دلخواهتان نیز ممنوعیت دارید. ویندوز 10 اس کاربرانش را مجبور به استفاده از دو مرورگر Edge و جستجوگر بینگ می کند (نمی توانید جستجوگر پیش فرض خود را به گوگل تغیر دهید.). پس اگر جز کسانی هستید که از فایرفاکس، کروم و یا حتی اپرا استفاده می کنند، به هیچ عنوان سمت ویندوز 10 اس نروید!

نکته بعدی جالب در این نسخه این است که شما فقط می توانید از ویندوز استور برای نصب نرم افزار های خود استفاده کنید، یعنی شما اجازه نصب آزاد را نخواهید داشت. مثلا دیگر نمی توانید در کنار Windows Defender از آنتی ویروس دلخواه خود نیز استفاده کنید. این محدودیت نصب، خوشایند نیست چرا که برخی از نرم افزار های کاربردی زیر در استور قرار نگرفته اند:

Google Drive ،Notepad ،Adobe Photoshop / Adobe Premiere ،Visual Studio Community / Professional / Enterprise ،Android Studio

علاوه بر این برنامه نویسان و توسعه دهندگان برای قرار دادن نرم افزار ها و اپلیکیشن های خود باید مجدد کار خود را بر پایه Microsoft Edge engine بازنویسی کنند چون در غیر این صورت مایکروسافت اجازه منتشر کردن در استور خود را نخواهد داد.

از دیگر محدودیت ها می توان به ممنوعیت استفاده از Command Prompt ،PowerShell و the Registry Editor اشاره کرد. در این نسخه حتی شما اجازه استفاده و اجرا CMD.exe را ندارید!

این نسخه با هدف استفاده در سیستم آموزشی و برای معلمان و دانش آموزان منتشر شده است. پس کاربران خانگی و عادی بهتر است در استفاده از آن اجتناب کنند چرا که محدودیت های آن غیر قابل قبول می باشد.



منبع: Softpedia






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
135