رگولاتوری: افزایش قیمت بسته های اینترنت تلفن همراه غیرقانونی است

{title limit=50}

چند روزی می‌شود که کاربران در فضای مجازی، خبر از افزایش قیمت اینترنت همراه می‌دهند. به‌گفته‌ی کاربران، حجم بسته‌های اینترنتی اپراتورهای موبایل درحالی کاهش یافته که قیمت بسته‌ی پیشین با حجم نصف یا حتی کمتر، جایگزین آن شده است. در یک مورد دیگر نیز، کاربران می‌گویند ۸۰درصد حجم بسته به استفاده‌ی داخلی اختصاص یافته و حجم بین‌الملل تنها ۲۰درصد بسته را شامل شده است.

درنهایت، امروز، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در توئیتی نسبت به افزایش‌یافتن قیمت بسته‌های اینترنت موبایل واکنش نشان داد. او در توییت خود نوشت:

مسئله‌ای که در این میان وجود دارد، این است که آیا افزایش قیمتی خارج از تعرفه‌ی کف و سقف اینترنت تعیین‌شده ازسوی رگولاتوری رخ داده است؟ پاسخ خیر است.

با پیگیری‌های زومیت از دفتر ارتباطات سازمان تنظیم مقررات متوجه می‌شویم که تعرفه‌ی اعلامی ازسوی اپراتورهای مسلط یا SMP (اپراتورهایی با دراختیارداشتن بیش از ۱۰درصد از سهم بازار) از محدوده‌ی تعیین‌شده توسط رگولاتوری بالاتر نبوده است؛ بااین‌حال اپراتورهای SMP براساس مصوبه شماره ۲۶۶ باید پیش از تعیین تعرفه‌ی جدید از سازمان رگولاتوری تأییدیه دریافت کنند؛ براین‌اساس، آن‌ها تخلفی مرتکب شده و به‌همین علت نیز اخطار دریافت کرده‌اند.

براساس مصوبه ۵ جلسه ۲۳۷ رگولاتوری:

سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم­کارت ­های دائمی مستقل از فناوری به ازای هر کیلو بایت چهاردهم (۰/۴ ریال) ریال تعیین می‌شود. اپراتورهای تلفن همراه می ­توانند با رعایت شرایط رقابتی و تعرفه­ تعیین شده در این مصوبه، ضمن فروش خدمات دیتا براساس کیلو بایت، بسته ­های مختلف تعرفه­ ای را نیز متناسب با نياز مشتركين تعریف و با رعایت سایر مقررات و شرائط پروانه خود ارایه کنند.


نظر شما در این خصوص چیست؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
25