اپل از نسخه جدید مک او اس MacOS رونمایی کرد

{title limit=50}

پس از شیوع بیماری کرونا بسیاری از رویدادها یا لغو شدند یا نحوه برگزاری آن‌ها تغییر یافت. در هفته‌های اخیر شاهد رونمایی از محصولات مختلفی بودیم که طی رویدادی آنلاین و بدون حضور علاقه‌مندان، خبرنگاران و میهمانان ویژه معرفی شدند.

اپل نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا مجبور به تغییر در برنامه‌های خود شد و رویداد WWDC امسال را به‌صورت آنلاین و بدون حضور علاقه‌مندان و خبرنگاران برگزار کرد. در خلال رویداد WWDC20 شاهد رونمایی از سیستم‌عامل iOS 14 و iPadOS بودیم که برای گجت‌های قابل حمل کوپرتینویی‌ها مانند گوشی‌های هوشمند سری آیفون و تبلت‌های سری آیپد در نظر گرفته شده‌اند و ویژگی‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

با این حال، iOS 14 تنها سیستم‌عامل معرفی‌شده در رویداد WWDC20 نبود و کوپرتینویی‌ها از نسخه جدید سیستم‌عامل مک یا MacOS نیز رونمایی کردند. مک او اس که برای کامپیوترهای سری مک و لپ‌تاپ‌های سری مک‌بوک و مک‌بوک پرو در نظر گرفته شده است، به‌صورت انحصاری برای محصولات اپل توسعه داده شده است.

نسخه جدید سیستم‌عامل مک که Big Sur نام دارد نسبت به نسخه قبلی بازطراحی شده و رابط کاربری آن دچار تغییرات گسترده‌ای شده است. دسترسی سریع‌تر به اپلیکیشن‌ها، فایل‌ها و فولدرها از مزایای نوار ابزار جدید مک او اس Big Sur محسوب می‌شود.

طراحان اپل خواسته‌اند که سیستم‌عامل مک هرچه بیشتر شبیه به iOS شود. به همین علت رابط کاربری را از نو طراحی کرده‌اند.

به‌روزرسانی می‌شود...






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
718