هواوی تولید سری پرچم‌دار میت 40 را به تاخیر انداخته است

{title limit=50}

شاید بتوان گفت هواوی سخت‌ترین شرایط خود در طول تأسیس این شرکت را می‌گذارند. تحریم‌های ایالات متحده سبب شده تا بخش بزرگی از درآمد‌های شرکت چینی آسیب ببیند و درکنار آن، شرکت‌های آمریکایی ازجمله گوگل همکاری خود با هواوی را قطع کنند.

با وجود اینکه کمی از تنش‌ها میان شرکت هواوی و دولت آمریکا کاهش یافته است؛ اما شرکت چینی همچنان از تحریم‌های آمریکا ضربه می‌خورد. گفته می‌شود اثرات تنش‌ها بازتاب بسیار بدی روی تولید سری هواوی میت ۴۰ نیز داشته است.

به گفته رسانه‌ها، هواوی از تأمین‌کنندگان خواسته است که تولید قطعات برای سری میت ۴۰ را متوقف کنند. شرکت چینی همچنین میزان سفارش‌ها برای تولید قطعات را کاهش داده است و که به‌معنی کاهش تولید تعداد گوشی‌های سری میت ۴۰ خواهد بود.

دلیل اقدام هواوی به خاطر کمبود در تعداد تراشه برای استفاده در سری میت ۴۰ است. در ماه مه، ایالات متحده فشار سنگینی به سازندگان قطعات نیمه‌رسانا آورد تا همکاری خود با هواوی را قطع کنند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها شرکت TSMC بود. با وجود اینکه گفته می‌شود انبارهای هواوی پر از تراشه است و به مدت ۲ سال پاسخگوی نیاز شرکت چینی خواهد بود؛ اما گزارش‌های اخیر نشان داد که تراشه‌های موجود در انبار هواوی مناسب سرورها هستند.

از طرفی، سال آینده میلادی از تراشه‌هایی با لیتوگرافی ۵ نانومتری رونمایی خواهد شد و تراشه‌های موجود در انبار هواوی قادر به رقابت با مدل‌های ۵ نانومتری نخواهند بود. مقامات هواوی نگران هستند که های‌سیلیکون، از زیرمجموعه‌های هواوی، قادر به تأمین تراشه‌های مورد نیاز برای تولید گجت‌های قابل حمل، هوش مصنوعی و تجهیزات ارتباطی نباشد.

چنین امری نیز کاملا منطقی است؛ زیرا های‌سیلیکون برای تولید قطعات و تراشه‌ها به‌شدت به تجهیزات آمریکایی نیازمند است. به همین دلیل، هواوی می‌خواهد برای تأمین نیازهای خود به سراغ تأمین‌کنندگان دیگر برود.

برخی از تأمین‌کنندگان در پاسخ به رسانه‌ها گفتند که سران هواوی در حال بررسی شرایط و تجهیزات دراختیار های‌سیلیکون است و حتی امکان دارد در محصولات نسل بعدی خود ازجمله سری میت ۴۰ از تراشه ساخت مدیاتک یا کوالکام استفاده کند.

بااین‌حال، استفاده از تراشه ساخت مدیاتک یا کوالکام به‌سادگی صورت نمی‌گیرد و برای هماهنگ‌سازی تراشه جدید با مادربرد و قطعات آن، طراحی سخت‌افزاری گوشی باید تغییر یابد. چنین اتفاقی نیز به تأخیر در تولید انبوه و درنتیجه عرضه سری میت ۴۰ رخ خواهد داد.

تأخیر در عرضه به‌معنی تأخیر در رونمایی نخواهد بود. درواقع ممکن است هواوی در ماه سپتامبر یا اکتبر از سری جدید میت ۴۰ رونمایی کرده و عرضه آن را به ماه‌های آینده موکول کند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
4288