اپل نسل بعدی iMac را با طراحی جدید و پردازنده گرافیکی AMD Navi در WWDC معرفی می‌کند

{title limit=50}

اپل احتمالا پس از هشت سال تصمیم دارد تا طراحی خارجی iMac را تغییر دهد. سانی دیکسون، در افشاسازی جدید خود ادعا کرد که iMac در رویداد پیش روی WWDC معرفی خواهد شد. طبق شایعه‌های جدید، احتمالا iMac با حاشیه‌های کمتر در نمایشگر معرفی خواهد شد که طرحی شبیه به Apple Pro Display XDR خواهد داشت. از قابلیت‌های احتمالی دیگر می‌توان به جایگزین کردن هارد درایو مکانیکی با SSD و استفاده از تراشه‌ی T2 برای اولین‌بار در iMac اشاره کرد. 

کامپیوتر iMac در دنیای امروز ازلحاظ طراحی یک گجت قدیمی و مسن به‌نظر می‌رسد. اپل در سال ۲۰۱۲ طراحی کامپیوتر خود را تاحدودی تغییر داد و ضخامت بدنه را کم کرد. البته ضخامت پنج میلی‌متری جدید تنها از زاویه‌ی کناری قابل دید بود و در طراحی پنل جلویی تغییر چندانی مشاهده نکردیم. درواقه طراحی iMac را می‌توان متعلق به یک دهه پیش تفسیر کرد.

طراحی iMac از یک دهه پیش تغییر چندانی نداشته است

اپل در سال‌های گذشته طراحی تعدادی از محصولات اصلی خود را به‌صورت کامل تغییر داد. iPhone X  و آیپد پرو ۲۰۱۸ تغییرات مهمی را نسبت به نسل‌های قبلی نشان دادند؛ اما iMac هنوز طراحی قدیمی دارد و درکنار محصولات مدرن، ضعف خود را نشان می‌دهد. اکنون و با تکیه بر شایعات اخیر می‌توان ادعا کرد که iMac نیز به سمت بازطراحی و ورود به دنیای طراحی صنعتی مدرن حرکت می‌کند. سانی دیکسون در حساب کاربی توییتر درباره‌ی طراحی جدید نوشت: «iMac جدید در WWDC معرفی می‌شود که از زبان طراحی آیپد پرو بهره می‌برد و حاشیه‌هایی شبیه به Pro Display XDR دارد. تراشه‌ی T2 و پردازنده‌ی گرافیمی AMD Navi و بدون درایو فیوژن».

دیکسون در توییت خود ادعا کرد که آی‌مک با تغییرات جدی در ساختار داخلی نیز همراه خواهد بود. همان‌طور که در توییت دیدید، پردازنده‌‌ی گرافیکی نیوی از AMD و حذف هارد درایوهای مکانیکی ازجمله درایو اختصاصی اپل فیوژن کمبو، از تغییرات احتمالی هستند.

فروشگاه فیزیکی اپل / Apple Retail Store

اپل در آی‌مک جدید برای اولین‌بار از تراشه‌ی T2 نیز بهره خواهد برد. اگرچه اپل قبلا هم آی‌مک‌هایی با حافظه‌ی SSD به بازار عرضه کرده بود، آن کامپیوترها توانایی بهره‌برداری از ظرفیت‌های کامل تراشه‌ی T2 را نداشتند، چون به‌صورت پیش‌فرض، با هارد درایو عادی فروخته شده بودند. تراشه‌ی T2، سرعت نوشتن و خواندن درایو ذخیره‌سازی را بسیار بهبود می‌بخشد و مزیت‌های امنیتی بی‌شماری هم دارد.

از اخبار احتمالی دیگر که شاید در WWDC تأیید شوند می‌توان به استفاده از پردازنده‌های آرم در خانواده‌ی محصولات مک اشاره کرد. به‌هرحال اولین کامپیوترهای مک بدون پردازنده‌ی اینتل تا سال ۲۰۲۱ به بازار نخواهند رسید و با تقریب بالایی می‌توان پیش‌بینی کرد که تنها در فرم فاکتور مک‌بوک ایر شاهد چنین تغییری باشیم. اگر شایعه‌های اخیر صحیح باشد، آی‌مک نیز کمک‌پردازنده‌ی آرم را پیش از اینکه تمامی محصولات مک به آرم مجهز شوند، دریافت می‌کند.

رویداد WWDC با اخبار مهمی برای طرفداران اپل همراه خواهد بود. آن‌ها منتظر نسخه‌های جدید سیستم‌های عامل اپل هستند. iOS 14, WatchOS 7, macOS 10.16 و tvOS14 در رویداد پیش‌رو رونمایی خواهند شد. از تغییرات احتمالی در نسخه‌های جدید می‌توان به تنظیمات سیستمی برای استفاده از اپلیکیشن ایمیل مجزا به‌جای اپل‌میل و حالت نمایش فهرستی جدید در صفحه‌ی هوم iOS اشاره کرد. کوپرتینویی‌ها همچنین سرویس‌های جدید همچون مقاله‌های صوتی +Apple New و باندل ترکیبی سرویس‌ها (Music/News+/TV+/Arcade) را نیز معرفی خواهند کرد. در بخش سخت‌افزاری، تنها منتظر رونمایی آی‌مک جدید و اعلام رسمی مهاجرت اپل از اینتل به آرم هستیم.

اپل برای اولین‌بار رویداد WWDC را به‌خاطر بحران ویروس کرونا به‌صورت کاملا مجازی برگزار خواهد کرد. رویداد WWDC احتمالا در تاریخ ۲۲ ژوئن (دوم تیر) برگزار می‌شود.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
47