لنوو از نسخه جدید کروم بوک 3 با نمایشگر ۱۱ اینچی رونمایی کرد

{title limit=50}

لنوو از شرکت‌های پیشگام در زمینه عرضه لپ‌تاپ برای سلایق و کاربردهای مختلف محسوب می‌شود. شرکت چینی مدلی جدید از سری کروم‌بوک ۳ رونمایی کرده است که نمایشگری به ابعاد ۱۱ اینچ دارد و برای بازار محصولات اقتصادی در نظر گرفته شده است.

محصول جدید لنوو مبتنی بر سیستم‌عامل کروم است و از قیمت پایه ۲۲۹ دلار شروع می‌شود. مدل جدید کروم بوک ۳ گویا جایگزین مدل ۱۴ اینچی می‌شود که چندی پیش از وب‌سایت لنوو حذف شد و از قیمت پایه ۲۴۹ دلار برخوردار بود.

با وجود کاهش ابعاد نمایشگر از ۱۴ به ۱۱ اینچ، کروم‌بوک جدید لنوو از مشخصات سخت‌افزاری توانمندتری برخوردار شده است. میزان روشنایی نمایشگر از ۲۲۰ نیت در مدل ۱۴ اینچی به ۲۵۰ نیت افزایش یافته است و حافظه داخلی نیز به جای ۳۲ گیگابایت از ۶۴ گیگابایت شروع می‌شود.

کروم بوک 3 11 اینچی لنوو / Lenovo Chromebook 3 11 inch

افزایش میزان حافظه ذخیره‌سازی به کاربر کمک می‌کند که اپلیکیشن‌ها، تصاویر، ویدیو و فایل‌های بیشتری را در لپ‌تاپ جدید لنوو ذخیره کنند. مدل ۱۴ اینچی کروم‌بوک ۳ لنوو در رنگ‌بندی خاکستری عرضه شد؛ اما مدل ۱۱ اینچی در رنگ‌بندی مشکی راهی ویترین فروشگاه‌ها خواهد شد.

کاهش ابعاد نمایشگر به وزن کمتر مدل ۱۱ اینچی ختم شده است که شاید برای برخی از کاربران، ویژگی ایده‌آلی باشد. اصولا حمل لپ‌تاپی با وزن بالا می‌تواند خسته‌کننده باشد؛ مخصوصا اگر کاربر مجبور به همراه داشتن لپ‌تاپ در طول روز است.

با وجود ارتقای سخت‌افزاری می‌توان شباهت‌های بسیاری میان دو مدل ۱۴ و ۱۱ اینچی کروم‌بوک ۳ لنوو مشاهده کرد. در مدل جدید نیز دو درگاه USB-C و USB-A در نظر گرفته شده و می‌توان جایگاهی برای جک هدست و کارت‌خوان میکرو اس‌دی مشاهده کرد.

کروم بوک 3 11 اینچی لنوو / Lenovo Chromebook 3 11 inch

در بالای نمایشگر کروم‌بوک ۳ دوربین 720p قرار گرفته تا کاربر از آن برای شرکت در چت‌های ویدیویی و ویدیو کنفرانس‌ها استفاده کند. محصول جدید لنوو با باتری به ظرفیت 42Wh سه سلولی عرضه می‌شود که آداپتوری ۴۵ واتی برای شارژ مجدد دستگاه به همراه دارد.

در دل لپ‌تاپ جدید لنوو، پردازنده اینتل سلرون N4020 جا خوش کرده است که مدلی پایین‌رده، اما کاربردی برای کروم‌بوک‌ها محسوب می‌شود. از نظر طراحی، لولاهای به‌کار رفته در کروم‌بوک ۳ لنوو اجازه می‌دهند که کاربر نمایشگر ۱۱ اینچی را به‌صورت ۱۸۰ درجه باز کند. با این حال نبود صفحه لمسی از ارزش وجود چنین طراحی می‌کاهد. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وب‌سایت رسمی لنوو، محصول جدید شرکت چینی را به قیمت ۲۲۹ دلار خریداری کنند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
147