مایکروسافت پتنت جدیدی برای طراحی قاب پشتی قابل تعویض ثبت کرد

{title limit=50}

پتنت جدید مایکروسافت که بنابر شواهد به‌دست آمده قرار است در طراحی سرفیس استفاده شود، نشان می‌دهد با بهره‌مندی از این طراحی نوین کاربران قادر خواهند شد دستگاه‌های سرفیس خود را با نصب قاب پشتی دلخواه روی آن شخصی‌سازی کنند. اخبار مربوط به پتنت قاب قابل تعویض مایکروسافت نخستین بار توسط WindowsUnited منتشر شد. اگرچه که تقریبا بعید است چنین طراحی هوشمندانه‌ای به این زودی‌ها وارد بازار شود؛ اما دیدن این ابتکار که امکان تعویض قاب پشتی را برای کاربر فراهم می‌کند، بسیار جذاب است.

برخلاف سایر پتنت‌هایی که تاکنون دیده‌ایم، این پتنت هیچ اشاره‌ی به مدل خاصی از سرفیس ندارد و به‌طورکلی با عنوان «طراحی جدید دستگاه‌های کامپیوتری» معرفی شده است. درهرصورت، اگر معجزه‌ای شود و این طراحی رنگ نور خورشید را ببیند، احتمالا بتوان از آن روی سرفیس لپ‌تاپ ۳ و سرفیس بوک ۳ و سایر مدل‌ها استفاده کرد.

پتنت قاب قابل تعویض سرفیس / Surface Interchangeable Back Patent

در توضیحات پتنت ثبت‌شده چنین آمده است که پنل قاب پشتی به‌راحتی بیرون کشیده می‌شود تا کاربر درصورت نیاز به‌منظور تعمیر یا تغییر ظاهر دستگاه، آن را عوض کند. بنابراین، اگر قاب پشتی دچار آسیب شود بدون دردسر می‌توان آن را تعویض کرد.

به‌طور خلاصه پنل قابل تعویض محل قرارگیری نمایشگر روی کامپیوترهای قابل حمل بدین صورت است که یک پنل روی بخش قابل تعویض قرار دارد و کاربر می‌تواند به‌آسانی آن را جدا کند و یک پنل دیگر روی دستگاه خود نصب کند تا ظاهر کامپیوتر قابل حمل بنابر میل کاربر شخصی‌سازی شود.

پتنت قاب قابل تعویض مایکروسافت / Microsoft Interchangeable Patent

نکته‌ی مهم درباره‌ی این سبک طراحی بخش ثابتی است که پنل قابل تعویض را در دل خود جای می‌دهد. پیش‌از این راه‌های دیگری برای تغییر ظاهر لپ‌تاپ وجود داشت که شامل پوسته‌ها و برچسب‌ها و کاورهایی چوبی می‌شوند. اما، مشکل روش‌های شخصی‌سازی پیشین این بود که بازگشت به حالت قبلی لپ‌تاپ امکان‌پذیر نبود و جداکردن برخی از این کاورها هزینه‌ی زیادی دربر داشت. حتی تغییر در این کاورها گاها باعث آسیب رسیدن به لپ‌تاپ می‌شد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پتنت جدید قاب پشتی قابل تعویض مایکروسافت چیست؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
281