دوربین آلفا وان سونی در پوشش مسابقات Super Bowl شبکه CBS استفاده خواهد شد

{title limit=50}

شبکه‌ی ورزشی CBS Sports در حال آماده‌شدن برای پوشش ویژه‌ی پنجاه‌و‌پنجمین دوره از مسابقات قهرمانی سوپر بول (Super Bowl LV) است. طبق اعلام گزارش جدید خبرگزاری پتاپیکسل، این شبکه قصد دارد در پوشش‌دهی این مسابقات سراغ استفاده از جدیدترین دوربین پرچم‌دار سونی، یعنی آلفا وان (Sony Alpha 1) برود.

جیسون کوهن، قائم‌مقام عملیات‌‌های فنیِ از راه دور در شبکه‌ی CBS Sports، در مصاحبه‌ای مفصل به رسانه‌ی SportsVideo می‌گوید که دوربین آلفا وان سونی در بین مجموعه‌دوربین‌های ساکن بخش MoVi در زمین مسابقه قرار می‌گیرد. دوربین‌های این بخش عمق میدان کمی برای صحنه‌های مختلف بازی‌های سوپر بول ارائه می‌دهند. تصاویر این‌چنینی همواره پس از ثبت، در شبکه‌های اجتماعی به‌طور ویژه‌ای مدنظر قرار می‌گیرند.

کوهن در مصاحبه‌ی جدیدش گفت اپراتور دوربین‌های شبکه‌ی ورزشی CBS Sports از قابلیت‌های دوربین سونی آلفا وان، به‌خصوص سرعت درخورتوجه فوکوس خودکار آن شگفت‌زده شده است. بنابر ادعای این اپراتور، دوربین آلفا وان محصولی فوق‌العاده است؛ زیرا صرفا با لمس صفحه‌نمایش می‌توان سوژه‌ها‌ی مدنظر را برای فوکوس انتخاب کرد و فوکوس این دوربین به‌سرعت روی سوژه‌ی مدنظر قفل می‌شود.

سرعت چشمگیر فوکوس مشخصه‌ای نیست که در انحصار جدیدترین دوربین پرچم‌دار سونی باشد؛ بااین‌حال، نباید فراموش کنید آلفا وان دوربینی است که در عین بهره‌مندی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و قابلیت ثبت تصاویر ساکن با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه، از پسِ ضبط ویدئو 8K و 4K/120fps نیز برمی‌آید و این‌ها مشخصه‌هایی هستند که نمی‌توان به‌سادگی از کنارشان عبور کرد. همین موضوع باعث شده است کاربران برای استفاده از آلفا وان بسیار هیجان‌زده باشند. عکاسان و فیلم‌بردارانی که پیش از بقیه بخت کار با آلفا وان را پیدا کرده‌اند، قطعا نهایت استفاده را از این اتفاق خواهند برد.

بااین‌همه‌، تقریبا غیرممکن است که اعضای تیم تصویربرداری شبکه‌ی CBS Sports بخواهند از قوی‌ترین حالت آلفا وان به‌منظور فیلم‌برداری استفاده کنند؛‌ زیرا کم پیش می‌آید که وضوح ویدئوهای مربوط به مسابقات NFL از 720p عبور کند. البته بازی‌هایی که ازطریق سرویس آمازون پرایم پخش می‌شوند، وضوحی بیش از 1080p هستند.

براساس ادعای SportsVideo، تیم تصویربرداری بخش کناری زمین قرار است سراغ استفاده از دوربین‌های سنتی HD بروند که سه نمونه از آن‌ها لنز دستی CJ20ex5B کانن خواهند داشت. این لنز حالت فوق‌عریض دارد و بزرگ‌نمایی بیست‌برابری هم ارائه می‌دهد و به‌‌دلیل تطبیق‌پذیری‌اش با شرایط مختلف همواره در کانون توجه بوده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
199