تصاویر رندر آیپد مینی 6 از وجود دو حفره در صفحه ‌نمایش خبر می‌دهند

{title limit=50}

اپل تاکنون به موفقیت‌های زیادی رسیده است. بسیاری از افرادی که تنها یک ‌بار محصولات این شرکت را خریداری می‌کنند، رفته‌رفته به طرفداران آن تبدیل می‌شوند. در حال حاضر اپل محصولات هوشمند مختلفی تولید می‌کند که از آن‌ جمله می‌توان به آیفون، آیپد، آیپاد و ایرپاد اشاره کرد. تبلت‌های این شرکت که آیپد نامیده می‌شوند،‌ به علت وزن پایین و قدرت بالا شهرت بسیاری میان دوستداران فناوری دارند. به‌تازگی گزارشی از جدیدترین آیپد اپل در فضای مجازی منتشر شده است که ما را بیشتر با این محصول آشنا می‌کند.

براساس خبر GSMArena، انتشار تصاویر رندر آیپد مینی ۶ (iPad mini 6) نشان می‌دهد اپل در حال ایجاد تغییرات عظیمی در این محصول است. طراحی این تبلت ممکن است نشان‌دهنده اتفاقاتی باشد که در آینده‌ای نه‌چندان دور قرار است در گوشی‌های آیفون مشاهده کنیم. تصاویر آیپد بعدی اپل توسط [email protected] و [email protected] فاش شده است. این دو از افشاگران دنیای فناوری هستند و عموما همکاری‌ خوبی با یکدیگر دارند. تاکنون مطالب زیادی توسط این دو کاربر درباره محصولات آینده دنیای فناوری فاش شده است. البته اصلی‌ترین شهرت آنان در بخش افشای طراحی‌ دستگاه‌های آینده است.

ipad mini 6

به تصاویر رندر آیپد مینی ۶ با دقت نگاه کنید. مطمئنا در همان لحظه‌های ابتدایی متوجه تغییراتی در جلوی تبلت می‌شوید. این تبلت می‌تواند به اولین دستگاه اپل تبدیل شود که حفره درون صفحه‌نمایش دارد. این قسمت جدید قرار است میزبان دوربین سلفی این تبلت باشد. با کمی دقت بیشتر متوجه می‌شوید هیچ سخت‌افزار مربوط به FaceID در این دستگاه تعبیه نشده است؛ در نتیجه به نظر می‌رسد آیپد مینی بعدی اپل برای امنیت کاربر به حسگر اثر انگشت محدود می‌شود. با توجه به طراحی این دستگاه متوجه می‌شویم اپل در آن از حسگر زیر نمایشگر که یکی از محبو‌ب‌ترین ترندها محسوب می‌شود، استفاده نکرده است.

ipad mini 6

هیچ حسگر اثر انگشتی در بدنه‌ی این دستگاه مورد استفاده قرار نگرفته و اپل برای این بخش یک حفره‌ی دیگر در صفحه‌نمایش در نظر گرفته است. وجود دو حفره در نمایشگر آیپد مینی مسئله‌ای است که تاکنون با آن مواجه نشده‌ایم؛ به همین دلیل منطقی به نظر می‌رسد که کمی به صحت این تصاویر رندر شک کنیم.

حتی اگر دوربین سلفی نسل بعدی آیپد در حفره صفحه‌نمایش قرار بگیرد، هیچ لزومی ندارد که حسگر اثر انگشت به همین شکل طراحی شود. می‌توان این قسمت را روی دکمه پاور اضافه کرد؛ راهکاری که بسیاری از دستگاه‌های دیگر مانند آیپد ایر (iPad Air) از آن پیروی می‌کنند. علاوه بر این، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر به دلیل ارزان بودن گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود و لازم نیست رابط کاربری متناسب با آن‌ طراحی شود. باید به این نکته توجه کنید که رابط کاربری دستگاهی که دارای حفره صفحه‌نمایش است، باید به گونه‌ای باشد که دایره‌ای روی نمایشگر خالی بماند و طراحی چنین چیزی سخت‌تر از حالت معمولی است. البته استفاده از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مستلزم آن است که در دستگاه از پنل OLED استفاده شود.

ipad mini 6

شاید این تصاویر رندر کمتر از آن‌چه ما تصور می‌کنیم عجیب باشند. هفته گذشته بلومبرگ گزارشی منتشر کرد که آیفون ۱۲ دارای یک حسگر در صفحه‌نمایش است. در آن مقاله به حسگر زیر صفحه‌نمایش اشاره شده بود و اطلاعاتی درباره‌ی حفره درون نمایشگر وجود نداشت.

شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور اطلاعات بیشتری درباره‌ی این محصول منتشر شود و به ما اجازه بدهد آن را دقیق‌تر بشناسیم. اگر به خاطر داشته باشید در آخرین مدل آیپد مینی حاشیه‌های ضخیمی وجود داشت. اگر اپل در طراحی محصول جدید خود آن‌ها را نازک‌تر کند، اندازه نمایشگر از ۷٫۹ به ۹٫۱۵ اینچ افزایش خواهد یافت. این در حالی است که احتمالا ابعاد بدنه‌ی دستگاه با مدل‌های پیشین یکسان خواهد بود.

سال گذشته مینگ چی کو پیش‌بینی کرده بود اپل از یک آیپد ۹ اینچی رونمایی می‌کند؛ اما هیچ اشاره‌ای به تغییرات کلی نکرده بود. بیشتر پیش‌بینی‌ها در چند ماه گذشته به پنل‌ microLED آیپد پرو (iPad Pro) مربوط می‌شوند.

انتظار می‌رود اپل از آیپدهای بعدی خود در مارس سال جاری میلادی رونمایی کند و برای به دست آوردن اطلاعات درست، باید تا آن زمان منتظر بمانیم؛ زیرا مطمئنا تمام این پیش‌بینی‌ها صحیح نیستند. شاید اصلا در مدل نهایی آیپد مینی بعدی اپل خبری از دو حفره درون نمایشگر نباشد.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی تصاویر رندر منتشرشده از این دستگاه چیست؟ آیا می‌توان به اطلاعات فاش‌شده از این محصول اعتماد کرد؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
156