پرفروش ترین گوشی های دی ۱۳۹۹ در بازار ایران

{title limit=50}

بخش محصولات زومیت که چند سال است آغاز به ‌کار کرده، امروزه کاربران بسیار زیادی دارد و می‌توانید برای اطلاع از قیمت گوشی در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و همچنین مقایسه‌ی کامل انواع موبایل از آن استفاده کنید. آماری که از بخش محصولات زومیت به‌ دست آمده است‌، ۱۰ گوشی پرفروش دی ۱۳۹۹ را نشان می‌دهد. امروزه بازار موبایل ایران شرایط بسیار پرتلاطمی دارد. وابستگی مستقیم قیمت گوشی به ارزش دلار و واسطه‌های حاضر در بین واردکننده و خریدار دست ‌به ‌دست هم‌ داده‌اند تا قیمت‌ها نوسان زیادی داشته باشند.

در سال‌های اخیر، گوشی‌های پرچم‌دار با افزایش قیمت محسوسی مواجه شده‌اند و این موضوع در بازارهای جهانی هم دیده می‌شود؛‌ بااین‌حال فکر نمی‌کنیم در هیچ‌ جای دنیا، روند افزایش قیمت گوشی‌ مثل بازار ایران باشد. قیمت بسیار گران دستگاه‌های پرچم‌دار باعث شده است مردم نتوانند آن‌ها را تهیه کنند؛ به ‌همین‌ دلیل، از همان ابتدا انتظار داشتیم میان‌رده‌ها محبوب‌ترین‌های بازار ایران باشند. اوضاع به ‌گونه‌ای پیش می‌رود که حتی تهیه‌ی میان‌رده‌ها کار سختی است؛ درنتیجه گوشی‌های پایین‌رده امروزه در بازار ایران اهمیتی دوچندان پیدا کرده‌اند.

شرکت‌های سازنده‌ی گوشی متعددی در بازار ایران حضور رسمی یا غیررسمی دارند؛ اما در این میان حضور سه برند سامسونگ و شیائومی و هواوی پررنگ‌تر از دیگر برندها است. از بین این شرکت‌ها، گوشی‌های سامسونگ و شیائومی با استقبال بیشتری مواجه شده‌اند. نبود خدمات موبایل گوگل (GMS) در گوشی‌های هواوی باعث شده است بسیاری از خریداران تمایل کمتری به خرید این گوشی‌ها داشته باشند. در سال‌های اخیر، برندهایی مثل ال‌جی و سونی کم‌رنگ‌تر در بازار ایران حضور داشته‌اند و همین موضوع فرصت کافی در اختیار شیائومی قرار داد تا با عرضه‌ی دستگا‌ه‌های باکیفیت، سهم بازار را از آنِ خود کند.

طبق آمار به‌دست‌آمده از بخش محصولات زومیت، تمامی محصولات فهرست ۱۰ گوشی پرفروش بازار ایران از خانواده‌های ردمی نوت شیائومی و گلکسی A سامسونگ هستند.

طی ماه‌های گذشته در بین ۴ گوشی پرفروش بازار ایران همواره ۳ گوشی شیائومی و یک گوشی سامسونگ به ‌چشم می‌خورد؛ اما به‌تازگی این روند برعکس شده است و ۳ گوشی سامسونگ و تنها یک گوشی شیائومی در بین ۴ گوشی پرفروش بازار حضور دارند.

درادامه می‌توانید فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران در دی ۱۳۹۹ را مشاهده کنید:

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران - دی ۱۳۹۹ (برگرفته از بخش محصولات زومیت)
رتبهرتبه
قبلی
نام گوشینقد و بررسیقیمت
۱۷سامسونگ گلکسی A21sبررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده 
۲-سامسونگ گلکسی  A10s-دیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده
۳ ۴شیائومی ردمی نوت ۸بررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده
۴ ۵سامسونگ گلکسی A31بررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده
۵ -شیائومی ردمی نوت 9Sبررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده
۶۳سامسونگ گلکسی A11بررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده
۷ ۸شیائومی ردمی نوت ۹بررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده
۸ ۶سامسونگ گلکسی A51بررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده
۹۱شیائومی ردمی نوت ۹ پروبررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده
۱۰ -سامسونگ گلکسی A50بررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، دو گوشی پایین‌رده‌ی گلکسی A21s و A10s سامسونگ رتبه‌های اول و دوم لیست گوشی‌های پرفروش دی‌ماه را به ‌خود اختصاص داده‌اند و گوشی میان‌رده‌ی ردمی نوت ۸ شیائومی در رتبه‌ی سوم قرار گرفته است. از دیگر نکات قابل‌توجه، بازگشت دوباره‌ی گوشی نسبتا قدیمی گلکسی A50 به لیست گوشی‌های پرفروش بازار ایران است.


گلکسی A21s سامسونگ - طراحی پشت گوشی

گلکسی A21 اس سامسونگ

خانواده‌ی گلکسی A سامسونگ

سامسونگ از طریق واحد موبایل خود تمامی بخش‌های بازار را هدف قرار داده است؛ از گوشی‌های پایین‌رده با سخت‌افزار ضعیف و قیمت دلاریِ ارزان گرفته تا برترین پرچم‌داران بازار با قیمت بسیار زیاد. گوشی‌های میان‌رده در تمامی نقاط دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و این موضوع برای سری گلکسی A سامسونگ هم صدق می‌کند.

سامسونگ با سری گلکسی A سراغ بخشی از بازار رفته است که در آن، مردم خواستار دستگاهی مدرن با قیمت مناسب هستند. 

نخستین گوشی سامسونگ در جدول بالا، گلکسی A21s است که به‌تازگی جایگاه گلکسی A11 را به‌عنوان محبوب‌ترین گوشی سامسونگ در بازار ایران گرفته است. گلکسی A10s که دستگاهی پایین‌رده به‌‌حساب می‌آید، در دی‌ماه نیز با استقبال چشمگیری مواجه شد. 

گلکسی A31، A51 و A50 دیگر گوشی‌های سامسونگ در فهرست ۱۰ گوشی پرفروش بازار ایران هستند. جالب است بدانید نزدیک به دو سال از عرضه‌ی گلکسی A50 به بازار می‌گذرد.

ردمی نوت 8 / Redmi Note 8

ردمی نوت ۸ شیائومی

خانواده‌ی ردمی نوت شیائومی

هم‌زمان شدن ظهور گوشی‌های میان‌رده‌ی متنوع و خوش‌قیمت شیائومی با کاهش قدرت خرید مردم ایران، باعث شده است گوشی‌های این برند چینی در کنار سامسونگ بازار ایران را تقریبا در قبضه‌ی خود بگیرند.

اعضای سری ردمی نوت، محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی در ایران هستند و هر ۴ گوشی پرفروش شیائومی در بازار ایران به این خانواده تعلق دارند.

ردمی نوت ۸ شیائومی نسبت به ردمی نوت ۹، ردمی نوت ۹ اس و ردمی نوت ۹ پرو قدیمی‌تر است؛ اما با قرار گرفتن در رتبه‌ی سوم، پرفروش‌ترین گوشی شیائومی در بازار ایران به‌شمار می‌رود.


براساس بررسی‌های زومیت، ردمی نوت ۸ حتی پس از گذشت یک سال، همچنان بین کاربران ایرانی دستگاه محبوب و پرفروشی است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پرفروش‌ترین گوشی‌های دی ۱۳۹۹ چیست؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
195