قیمت گلکسی اس ۲۱ احتمالا از نسل قبلی آن کمتر خواهد بود

{title limit=50}

سامسونگ و تعداد زیادی از تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند در طول سال‌های گذشته اقدام به افزایش تدریجی قیمت گوشی‌های خود کرده‌اند؛ اما احتمالا این روند در سال ۲۰۲۱ ادامه پیدا نخواهد کرد. بر اساس گزارش SamMobile، شایعاتی در کره جنوبی منتشر شده است مبنی بر آنکه سامسونگ قصد دارد قیمت گلکسی اس ۲۱ را در مقایسه با مدل قبل، کاهش دهد. به ‌نظر می‌رسد غول تکنولوژی کره جنوبی قصد دارد قیمت مدل پایه گلکسی اس ۲۱ را در بازه ۸۵۰ تا ۸۹۹ دلار تعیین کند که بسیار کمتر از قیمت ۹۹۹ دلاری گلکسی اس ۲۰ است. همچنین قیمت گلکسی اس ۲۱ پلاس در بازه ۱۰۵۰ تا ۱۰۹۹ دلار خواهد بود که به‌صورت قابل توجهی (۱۱۹ دلار) کمتر از گلکسی اس ۲۰ پلاس است. البته این امکان وجود دارد که مدل اس ۲۱ اولترا در بازه ۱۲۵۰ تا ۱۲۹۹ دلار و کمتر از قیمت ۱۳۹۹ دلاری گلکسی اس ۲۰ اولترا عرضه شود.

یکی از افشاکنندگان اطلاعات مدعی است محدوده قیمت گلکسی S21 مورد بحث است و هنوز سامسونگ به‌صورت رسمی آن را تأیید نکرده؛ بنابراین نباید در صورت تغییر قیمت‌های ذکرشده تعجب کنید. این کاهش قیمت را نمی‌توان یک حرکت ناگهانی توصیف کرد؛ بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند با یک بازار نامناسب مواجه هستند که تحت تأثیر کروناویروس قرار دارد. این کاهش قیمت‌ها می‌تواند دستگاه را برای افرادی که بودجه کمتری دارند، قابل دسترس کند و بدین ترتیب، آمار فروش افزایش یابد.

البته نباید موضوع رقابت را نادیده گرفت. مدل معمولی آیفون ۱۲ اپل از قیمت ۷۹۹ دلار با نمایشگر OLED و سایر به‌روزرسانی‌ها دردسترس قرار دارد و همین مسئله توانسته آن را به‌عنوان جایگزین مناسب سایر مدل‌ها مطرح کند. ممکن است سامسونگ بخواهد به منظور جلوگیری از دست دادن مشتریانی که قصد تعویض گوشی دارند، قیمت گلکسی اس ۲۱ را به مدل معمولی آیفون ۱۲ نزدیک‌تر کند. همچنین رقابت‌ زیادی بین سایر تولیدکنندگان گوشی اندروید وجود دارد که می‌توان به محصولات مقرون‌به‌صرفه شیائومی و اوپو اشاره کرد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
203