پرفروش ترین گوشی های نیمه دوم آبان ۱۳۹۹ در بازار ایران

{title limit=50}

بخش محصولات زومیت که چند سال است آغاز به ‌کار کرده، امروزه کاربران بسیار زیادی دارد و می‌توانید برای اطلاع از قیمت گوشی در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و همچنین مقایسه‌ی کامل انواع موبایل از آن استفاده کنید. آماری که از بخش محصولات زومیت به‌ دست آمده است‌، ۱۰ گوشی پرفروش نیمه‌ی دوم آبان ۱۳۹۹ را نشان می‌دهد. امروزه بازار موبایل ایران شرایط بسیار پرتلاطمی دارد. وابستگی مستقیم قیمت گوشی به ارزش دلار و واسطه‌های حاضر در بین واردکننده و خریدار دست ‌به ‌دست هم‌ داده‌اند تا قیمت‌ها بسیار گران و خرید گوشی جدید برای اکثر ایرانی‌ها چیزی شبیه به رؤیا شود.

در سال‌های اخیر، گوشی‌های پرچم‌دار با افزایش قیمت محسوسی مواجه شده‌اند و این موضوع در بازارهای جهانی هم دیده می‌شود؛‌ بااین‌حال فکر نمی‌کنیم در هیچ‌ جای دنیا، روند افزایش قیمت گوشی‌ مثل بازار ایران باشد. قیمت بسیار گران دستگاه‌های پرچم‌دار باعث شده است مردم نتوانند آن‌ها را تهیه کنند؛ به ‌همین‌ دلیل، از همان ابتدا انتظار داشتیم میان‌رده‌ها محبوب‌ترین‌های بازار ایران باشند. اوضاع به ‌گونه‌ای پیش می‌رود که حتی تهیه‌ی میان‌رده‌ها کار سختی است؛ درنتیجه گوشی‌های پایین‌رده امروزه در بازار ایران اهمیتی دوچندان پیدا کرده‌اند؛ به‌ویژه با درنظرگرفتن آغاز کلاس‌های آنلاین مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها.

شرکت‌های متعدد گوشی‌ساز در بازار ایران حضور رسمی یا غیررسمی دارند؛ اما در این میان حضور سه برند سامسونگ و شیائومی و هواوی پررنگ‌تر از دیگر برندها است. از بین این شرکت‌ها، گوشی‌های سامسونگ و شیائومی با استقبال بیشتری مواجه شده‌اند. نبود خدمات موبایل گوگل (موسوم ‌به GMS) در گوشی‌های هواوی باعث شده است بسیاری از خریداران تمایل کمتری به خرید این گوشی‌ها داشته باشند. در سال‌های اخیر، برندهایی مثل ال‌جی و سونی کم‌رنگ‌تر در بازار ایران حضور داشته‌اند و همین موضوع فرصت کافی دراختیار شیائومی قرار داد تا با عرضه‌ی دستگا‌ه‌هایی باکیفیت، سهم بازار را از آنِ خود کند.

طبق آمار به‌دست‌آمده از بخش محصولات زومیت، تمامی گوشی‌های موجود در فهرست ۱۰ گوشی پرفروش بازار ایران از خانواده‌های ردمی نوت شیائومی و گلکسی A سامسونگ هستند.

برای اولین ‌بار طی چند ماه گذشته، یک گوشی سامسونگ بالاخره توانست گوشی محبوب ردمی نوت ۸ شیائومی را از جایگاه نخست به‌ زیر بکشد. گلکسی A11 سامسونگ که ماه گذشته با عبور از گلکسی A51 لقب محبوب‌ترین گوشی سامسونگ در بازار ایران را از آن خود کرده بود، اکنون پرفروش‌ترین گوشی ایران است.

ردمی نوت ۸ که از همان زمان عرضه‌ی اولیه، با استقبال بسیار زیادی مواجه شده بود، با قرار گرفتن در جایگاه دوم، همچنان پرفروش‌ترین گوشی شیائومی در بازار ایران است.

در ادامه می‌توانید فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران را در نیمه‌ی دوم آبان ۱۳۹۹ مشاهده کنید:

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران - نیمه‌ی دوم آبان ۱۳۹۹ (برگرفته از بخش محصولات زومیت)
رتبهرتبه
قبلی
نام گوشینقد و بررسیقیمت
۱۲سامسونگ گلکسی A11بررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده
۲ ۱شیائومی ردمی نوت ۸بررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده
۳ -۳سامسونگ گلکسی A51بررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده
۴ -۴شیائومی ردمی نوت ۸ پروبررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده
۵ -۵شیائومی ردمی نوت ۹بررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده
۶ -۶سامسونگ گلکسی A21sبررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده 
۷ -۷شیائومی ردمی نوت ۹ پروبررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده
۸ ۱۰سامسونگ گلکسی A31بررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده
۹ -۹سامسونگ گلکسی A71بررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده
۱۰ ۸سامسونگ گلکسی A50بررسی زومیتدیجی‌کالاارزان‌ترین فروشنده

همان‌طور که مشخص است، درمقایسه با ماه گذشته، ۱۰ گوشی پرفروش بازار ایران تغییری نداشته است. گلکسی A31 که تا دو ماه پیش در جدول حضور نداشت، توانسته است به رتبه‌ی هشتم صعود کند. گلکسی A50 سامسونگ که زمانی محبوب‌ترین گوشی بازار ایران بود، اکنون قدیمی‌ترین محصول بین لیست ۱۰ گوشی پرفروش بازار است و با جای گرفتن در انتهای جدول، به‌نظر می‌رسد که به‌زودی از این لیست خارج شود.


سامسونگ گلکسی ای ۵۱ / samsung galaxy a51

گلکسی A51 سامسونگ

خانواده‌ی گلکسی A سامسونگ

سامسونگ ازطریق واحد موبایل خود تمامی بخش‌های بازار را هدف قرار داده است؛ از گوشی‌های پایین‌رده با سخت‌افزار ضعیف و قیمت دلاریِ ارزان گرفته تا برترین پرچم‌داران بازار با قیمت بسیار زیاد. گوشی‌های میان‌رده در تمامی نقاط دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و این موضوع برای سری گلکسی A سامسونگ هم صدق می‌کند. سامسونگ با سری گلکسی A سراغ بخشی از بازار رفت که در آن، مردم خواستار دستگاهی مدرن با قیمت مناسب هستند. گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ همواره در تلاش بوده‌اند طراحی ظاهری چشم‌نواز را با سخت‌افزار مناسب ترکیب کنند.

نخستین گوشی سامسونگ در جدول بالا، گلکسی A11 است که به‌تازگی جایگاه گلکسی A51 را به‌عنوان محبوب‌ترین گوشی سامسونگ در بازار ایران گرفته است. گلکسی A11 که دستگاهی پایین‌رده به ‌حساب می‌آید، در نیمه‌ی دوم آبان نیز با استقبال چشمگیری مواجه شد. همان‌طور که اشاره کردیم، دانشگاه‌ها و مدرسه‌ها به‌صورت مجازی بازگشایی شده‌اند و نیاز به وسیله‌ای برای حضور در کلاس‌ها به‌صورت آنلاین، بیش‌ازپیش در بین خانواده‌های ایرانی حس می‌شود. گلکسی A11 قیمت نسبتا مناسبی دارد و کار خانواده‌ها را راه می‌اندازد. برای استفاده‌های معمولی نیز گلکسی A11 گوشی مناسبی برشمرده می‌شود.

گلکسی A51 که پایین‌تر از ردمی نوت ۸ و بالاتر از ردمی نوت ۸ پرو جای می‌گیرد، چندین کانفیگ دارد و مدل پایه‌ی آن با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی به بازار عرضه می‌شود. گلکسی A51 جزو گوشی‌هایی است که به‌وفور در بازار پیدا می‌شوند؛ زیرا فروشندگان به‌خوبی می‌دانند مردم علاقه‌ی وافری به میان‌رده‌ی خوش‌قیمت سامسونگ دارند. این گوشی برای کسانی بسیار عالی است که استفاده‌ی معمولی دارند. بهره‌مندی از دوربین چهارگانه و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دیگر مشخصات مهم مربوط به گلکسی A51 محسوب می‌شوند.

گلکسی A50 که زمانی پرفروش‌ترین گوشی بازار ایران بود، اکنون در انتهای جدول جای گرفته است. البته باتوجه‌به اینکه تقریبا ۲ سال از عرضه‌ی این میان‌رده‌ی سامسونگ به بازار می‌گذرد، حضور آن در بین ۱۰ گوشی پرفروش بازار خود جای شگفتی دارد. دیگر نماینده‌ی سامسونگ گلکسی A71 نام دارد که پیشرفته‌ترین‌ و قوی‌ترین گوشی شرکت کره‌ای در بین پرفروش‌ترین‌های نیمه‌ی دوم آبان ۱۳۹۹ است.

گوشی های ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو شیائومی : نمای جلو در کنار هم

ردمی نوت ۸ پرو و ردمی نوت ۸ شیائومی

خانواده‌ی ردمی نوت شیائومی

هم‌زمان شدن ظهور گوشی‌های میان‌رده‌ی متنوع و خوش‌قیمت شیائومی با کاهش قدرت خرید مردم ایران، باعث شده است گوشی‌های این برند چینی درکنار سامسونگ بازار ایران را تقریبا در قبضه‌ی خود قرار دهند. بی‌شک یکی از مهم‌ترین گوشی‌های شیائومی ردمی نوت ۸ است. Redmi Note 8 برای علاقه‌مندان به بازار میان‌رده‌ها گوشی کاملی است. بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد پس از یک سال، این میان‌رده همچنان دستگاه محبوبی است.

مدل پرو ردمی نوت ۸ که سخت‌افزارش اندکی بهتر است، پس از گلکسی A51 در رتبه‌ی چهارم جدول قرار گرفته است. ردمی نوت ۸ پرو شیائومی دوربین چهارگانه با حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی دارد که از پسِ ضبط ویدئوی 4K برمی‌آید. این دستگاه که به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۹ پای و رابط کاربری MIUI 10 در بازار عرضه شده است، از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند.

ردمی نوت ۹ که جایگاه پنجم جدول را از آنِ خود کرده،‌ دستگاه‌ جدیدتری است و انتظار داریم در هفته‌ها و ماه‌های آینده فروش بیشتری تجربه کند. ردمی نوت ۹ پرو با قرار گرفتن در جایگاه ششم، آخرین نماینده‌ی شیائومی در بین پرفروش‌ترین گوشی‌های نیمه‌ی دوم آبان ۱۳۹۹ است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پرفروش‌ترین گوشی‌های نیمه‌ی دوم آبان ۱۳۹۹ چیست؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
33