سلطه‌ی آیپد اپل بر بازار جهانی تبلت‌ و عملکرد خوب سامسونگ

{title limit=50}

طبق آمار شرکت تحقیقاتی Canalys، سلطه‌ی اپل بر بازار جهانی تبلت در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ ادامه داشته است؛ به‌طوری‌که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و به تبع آن، افزایش دورکاری و تقاضا برای خرید آیپد، فروش آن نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد به ثبت رسانده است.

بر اساس گزارش Canalys، اپل در سه‌ماهه‌ی منتهی به سپتامبر (شهریور) ۱۵٫۲ میلیون دستگاه آیپد به فروش رسانده است؛ درحالی‌که در بازه‌ی زمانی مشابه در سال میلادی گذشته، ۱۰٫۴ میلیون دستگاه آیپد به فروش رسانده بود. کوپرتینویی‌ها با عملکرد خوب توانسته‌اند ۳۴٫۴ درصد سهم بازار جهانی را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ به خود اختصاص دهند.

سامسونگ در سه‌ماهه سوم با جهشی بزرگ، تخمین زده می‌شود که ۹ میلیون دستگاه تبلت به بازار عرضه کرده است و سهم ۲۰٫۴ درصدی از بازار جهانی به خود اختصاص داده و نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته،  رشد فروش ۷۹٫۸ درصدی داشته است. هواوی با فروش ۵٫۱ میلیون دستگاه تبلت و سهم ۱۱٫۳ درصدی، در جایگاه سوم پرفروش‌ترین برندهای بازار قرار گرفته است.

آمازون و لنوو با فروش ۵ و ۴٫۲ میلیون دستگاه تبلت و سهم بازار ۱۱٫۳ و ۹٫۱ درصدی، به ترتیب جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

فروش جهانی تبلت در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰

بر اساس برآورد Canalys، اپل در میان فروشندگان رایانه‌ی شخصی، در جایگاه دوم قرار دارد. این شرکت تحقیقاتی اکنون تبلت‌ را در گروه رایانه‌های شخصی قرار داده است.

نتایج به‌دست‌آمده و عملکرد خوب اپل به واسطه‌ی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا است که بسیاری را مجبور به کار در خانه یا شرکت در برنامه‌های یادگیری از راه دور کرده. اپل در ماه سپتامبر (شهریور) مدل جدیدی از آیپد ایر را با طراحی مشابه آیپد پرو و سخت‌افزاری قدرت‌مند راهی بازار کرد که انتظار می‌رود در فروش آینده اپل تأثیرگذار باشد. پیش‌تر اپل در گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰، از فروش ۶٫۸ میلیارد دلاری آیپد گفته بود که در مقایسه با درآمد ۴٫۶۶ میلیارد بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، عملکردی فراتر از انتظار برای اپل به ارمغان آورده است.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
32