اپل احتمالا در حال کار روی مک پرو کوچک‌تر است

{title limit=50}

اپل دیشب دعوت‌نامه‌ی آخرین رویدادش در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد. رویداد جدید کوپرتینویی‌ها قرار است ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) برگزار شود و طبق شایعات اخیر، انتظار می‌رود اپل رایانه‌های مک مبتنی ‌بر آرم را رونمایی و اولین اطلاعات رسمی از پردازنده‌های اپل سیلیکون را منتشر کند. حال اخبار و شایعات منتشرشده از تولید مک پرو جدید (Mac Pro) در قالب و اندازه‌ای کوچک‌تر حکایت دارند.

مک پرو

مک پرو یک دستگاه رومیزی بزرگ و دارای درگاه‌های توسعه‌ی بسیاری است؛ اما اگر گزارشی که در روز دوشنبه منتشر شد صحت داشته باشد، اپل می‌تواند اندازه آن را در مدل آینده تا نصف کاهش دهد. گفته می‌شود اپل در حال کار روی مدلی جدید و کوچک‌تر است؛ اما هنوز مشخص نیست پردازنده‌ی آن از نوع اپل سیلیکون خواهد بود یا خیر.

بر اساس گزارش روز دوشنبه بلومبرگ، مک پرو جدید و کوچک‌تر در دست ساخت است؛ البته زمان رونمایی و عرضه‌ی آن هنوز مشخص نیست. کاهش اندازه مک پرو منجر به کاهش شخصی‌سازی و کاهش اسلات‌های PCI-E می‌شود. این ممکن است برای برخی از افراد مسئله‌ای مهمی نباشد؛ زیرا می‌توان با استفاده از تجهیزات خارجی مانند تاندربولت (Thunderbolt) آن را ارتقا داد.

انتظار می‌رود اپل در روز ۲۰ آبان فقط از رایانه‌های مک‌ قابل حمل مبتنی بر اپل سیلیکون همراه ‌با سیستم‌عامل جدید (Big Sur) رونمایی کند؛ زیرا طبق شایعات، اولین محصولاتی که از پردازنده‌های جدید A14X استفاده‌ خواهند کرد، مک‌بوک ۱۲ اینچی و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی خواهند بود. بر اساس اخبار منتشرشده از زنجیره‌ی تأمین اپل، علاوه ‌بر پردازنده‌ی A14X که با فناوری ساخت پنج‌ نانومتری TSMC ساخته می‌شود، کوپرتینویی‌ها از اولین پردازنده‌ی گرافیکی خود با اسم ‌رمز لیفوکا (Lifuka) نیز در رایانه‌های مک‌ بهره خواهند برد. همچنین A14T، اولین پردازنده‌ی کلاس دسکتاپ اپل با اسم ‌رمز Mt Jade، نیمه‌ی اول سال آینده میلادی از راه خواهد رسید.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
71