هواوی میت 30E پرو با برخورداری از تراشه کرین 990E رونمایی شد

{title limit=50}

هواوی گویا علاوه بر سری میت ۴۰ که شامل ۴ گوشی هوشمند می‌شود، مدلی نیز از سری میت ۳۰ معرفی کرده که تراشه کرین 990E را یدک می‌کشد. روز گذشته شرکت چینی ۴ گوشی هوشمند به نام‌های میت ۴۰، میت ۴۰ پرو، میت ۴۰ پرو پلاس و میت ۴۰ پورشه دیزاین RS معرفی کرد؛ اما تلفن‌های هوشمند ذکرشده تنها محصولات هواوی نبودند که به علاقه‌مندان معرفی شدند.

شرکت چینی، محصول دیگری نیز به نام هواوی میت 30E را معرفی کرد که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد و در رده محصولات اقتصادی، اما با سخت‌افزاری درخور توجه قرار می‌گیرد. میت 30E هواوی در حقیقت مدلی از میت ۳۰ پرو محسوب می‌شود که سال گذشته میلادی معرفی شد؛ البته با یک تفاوت بزرگ. محصول جدید شرکت چینی از تراشه‌ای جدید به نام کرین 990E استفاده می‌کند که درواقع مدلی بهینه‌شده از کرین ۹۹۰ است.

رنگبندی نارنجی میت 30E هواوی

تراشه کرین 990E مانند کرین ۹۹۰ پردازنده‌ای هشت هسته‌ای است که خوشه اول را دو هسته کرتکس A76 با فرکانس ۲/۸۶ گیگاهرتز تشکیل می‌دهند. کرین 990E دو هسته دیگر از کرتکس A76 دارد که فرکانس آن نسبت به هسته‌های موجود در کرین ۹۹۰ از فرکانس ۲/۰۹ گیگاهرتز به ۲/۳۶ گیگاهرتز افزایش یافته است. ۴ هسته دیگر از سری کرتکس A55 نیز با افزایش عملکردی از فرکانس ۱/۸۶ گیگاهرتز به ۱/۹۵ گیگاهرتز رسیده‌اند تا توان عملیاتی تراشه کرین 990E نسبت به کرین ۹۹۰ با افزایش قابل توجهی همراه شود.

با وجود افزایش توان پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی اما کمی تضعیف شده است. درواقع با وجود اینکه هردو تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G76 استفاده می‌کنند؛ اما مدل استفاده‌شده در کرین 990E به جای ۱۶ هسته از ۱۴ هسته استفاده می‌کند. بااین‌حال، منبع خبر مشخص نکرده که آیا فرکانس پردازنده گرافیکی دستخوش تغییر شده یا خیر. درواقع مشخص نیست که پردازنده گرافیکی کرین 990E به چه صورت توان از دست رفته به دلیل حذف دو هسته را جبران می‌کند.

رنگبندی میت 30E هواوی

درنهایت گزارش‌ها نشان می‌دهند که تراشه کرین 990E بر اساس لیتوگرافی ۷ نانومتری پلاس به تولید انبوه می‌رسد. درحالی‌که آمارها نشان می‌دهد پردازنده مرکزی کرین 990E با افزایش توان پردازشی نسبت به مدل پیشین در میت 30E استفاده شده است؛ اما سران شرکت هواوی به توضیحات بیشتر برای مشخص ساختن تفاوت‌های دو تراشه نپرداخته‌اند. درواقع معرفی سری هواوی میت ۴۰ به قدری برای شرکت چینی اهمیت داشت که میت 30E هواوی تقریبا در سکوت خبری معرفی شد.

میت 30E هواوی مبتنی بر اندروید ۱۰ است و از رابط کاربری EMUI 11 استفاده می‌کند. محصول جدید هواوی نیز مانند سری میت ۴۰ فاقد اپلیکیشن‌های گوگل و همچنین دسترسی به پلی استور خواهد بود که شاید برای برخی از کاربران، استفاده از چنین گوشی هوشمندی خوشایند نباشد. انتظار می‌رود هواوی میت 30E از ۱ نوامبر (۱۱ آبان) در رنگ‌بندی‌های متنوع راهی بازار چین شود؛ اما مشخص نیست که آیا شرکت چینی برای عرضه محصول جدید خود به بازارهای دیگر جهان برنامه‌ای در نظر دارد یا خیر.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
43