میت ۴۰ پرو با امتیاز ۱۳۶ در رتبه نخست رنکینگ DxOMark جای گرفت

{title limit=50}

هواوی در مراسمی آنلاین که ساعت ۱۵:۳۰ امروز به‌وقت تهران برگزار شد، از جدیدترین دستاوردهای خود در صنعت موبایل در قالب سه گوشی میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس (Huawei Mate 40 Pro Plus) پرده‌برداری کرد. گوشی‌های جدید هواوی همگی دارای تراشه‌ی پنج نانومتری هستند (کرین ۹۰۰۰ در مدل‌های پرو و کرین 9000E در مدل استاندارد) و از طراحی چشم‌نواز استفاده می‌کنند. هواوی اعلام کرد گوشی‌های جدیدش رنگ‌بندی مناسبی دارند و در آینده‌ای نزدیک به بازار می‌آیند.

گوشی‌های رده‌بالای هواوی - چه خانواده‌ی P و چه خانواده‌ی Mate - همواره دارای مجموعه‌دوربین باکیفیتی هستند و این حقیقت برای گوشی‌های جدید سری میت نیز برقرار است. بنابه‌اعلام هواوی، گوشی میت ۴۰ در پنل پشتی خود سه دوربین مجزا شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دارد. هواوی می‌گوید دوربین ۵۰ مگاپیکسلی 1/1.28 اینچ میت ۴۰ و مدل‌های پرو بزرگ‌ترین حسگر تصویر موبایلی دنیا است و می‌تواند ویدئوها را با وضوح 8K ضبط کند. این دوربین همچنین از پس ضبط ویدئوهای فوق حرکت آهسته‌ی ۳٬۸۴۰ فریم‌برثانیه‌ای با وضوح 720p برمی‌آید.

نمای پشت میت ۴۰ پرو هواوی با رنگ نارنجی

هواوی میت ۴۰ پرو از همان دوربین ۵۰ مگاپیکسلی میت ۴۰ به‌عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کند که سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) دارد. دوربین دوم میت ۴۰ پرو که در دسته‌ی دوربین‌های پریسکوپی جای می‌گیرد، حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۱۲۵ میلی‌متری دارد. این دوربین که از سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال پشتیبانی می‌کند می‌تواند بزرگ‌نمایی پنج برابری اپتیکال ارائه دهد. دوربین سوم هواوی میت ۴۰ پرو از حسگر ۲۰ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض f/1.8 استفاده می‌کند و به سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز است. درکنار این‌ها در پنل پشتی میت ۴۰ پرو شاهد حسگر سه‌بعدی مدت‌پرواز (3D ToF) برای عمق‌سنجی هستیم. 

DxOMark: هواوی میت 40 پرو بهترین مجموعه‌دوربین اصلی و سلفی را در بین تمام گوشی‌ها تا‌به‌امروز دارد

حسگر تصویر اصلی میت ۴۰ پرو پلاس نیز حسگر ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به PDAF و قابلیت‌های دیگر است. دومین دوربین حسگر ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با PDAF و لرزش‌گیر اپتیکال دارد و بزرگ‌نمایی سه برابری ارائه می‌دهد. در دوربین سوم شاهد استفاده از حسگر هشت مگاپیکسلی با لنز f/4.4 هستیم که در دسته‌ی دوربین‌های پریسکوپی جای می‌گیرد و بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری اپتیکال ارائه می‌دهد. دوربین چهارم از نوع فوق عریض است و به حسگر ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده. درنهایت دوربین پنجم را داریم که در دسته‌ی دوربین‌های سه‌بعدی مدت‌پرواز جای می‌گیرد. هواوی اعلام کرد دوربین ۲۰ مگاپیکسلی میت ۴۰ پرو و پرو پلاس از لنز بدون فرم استفاده می‌کند که اعوجاج تصاویر را کاهش می‌دهد.

رنگ بندی هواوی میت 40 پرو / Mate 40 Pro

DxOMark که دوربین گوشی‌های هوشمند را به‌شکلی دقیق موردبررسی قرار می‌دهد، دقایقی پیش بررسی دوربین میت ۴۰ پرو را منتشر کرد. DxOMark به‌تازگی روند بررسی دوربین را تغییر داده و آزمایش‌های نمایشگر گوشی‌ها را نیز اضافه کرده است. DxOMark می‌گوید در نسخه‌ی به‌روزشده‌ی آزمایش دوربین امتیازهایی نظیر ثبات و قابل‌اتکابودن و دقت پیش‌نمایش و و نحوه‌ی نمایش رنگ پوست و حرکات و بافت‌ها و باکیفیت‌بودن تصاویر بزرگ‌نمایی‌شده و HDR زنده و موارد دیگر اضافه شده‌اند.

DxOMark پس از بررسی دقیق دوربین میت ۴۰ پرو درنهایت امتیاز ۱۴۰ را در بخش عکسبرداری، امتیاز ۸۸ را در بخش بزرگ‌نمایی و امتیاز ۱۱۶ را در بخش فیلم‌برداری به آن اعطا کرد. همچنین امتیاز کلی گوشی ۱۳۶ است. DxOMark به‌طور ویژه گستره‌ی داینامیکی دوربین میت ۴۰ پرو را تحسین کرد و آن را «هیولای گستره‌ی داینامیکی» نامید. طبق گفته‌ی DxOMark، آرتیفکت‌های تصاویر در میت ۴۰ پرو به‌خوبی کنترل می‌شوند. DxOMark می‌گوید مهندسین هواوی تلاش زیادی انجام داده‌اند تا دوربین میت ۴۰ پرو را نسبت‌به پی ۴۰ پرو بهبود بخشند و در این امر موفق بوده‌اند. 

مقاله‌های مرتبط:

DxOMark می‌گوید دوربین میت ۴۰ پرو عملکردی عالی در زمینه‌ی گستره‌ی داینامیکی دارد و در تمامی سناریوها ازجمله محیط‌های کم‌نور های‌لایت‌ها را به‌خوبی مشخص می‌کند. DxOMark می‌گوید میت ۴۰ پرو «انتخابی عالی» برای کسانی است  که به تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور علاقه دارند.

DxOMark می‌گوید بزرگ‌نمایی میت ۴۰ پرو در بین بهترین‌ها جای می‌گیرد. این مؤسسه، پرچم‌دار جدید هواوی را بهترین گوشی برای فیلم‌برداری خطاب می‌کند و می‌گوید این دوربین نویز ویدئوها را به‌شکلی عالی کنترل می‌کند. درکنار این‌ها دوربین میت ۴۰ پرو لرزش‌گیر مؤثر دارد و به‌خوبی روی سوژه‌ها به‌صورت خودکار فوکوس می‌کند. 

امتیاز DxOMark به دوربین هواوی میت ۴۰ پرو / Huawei Mate 40 Pro

امتیاز دوربین اصلی هواوی میت ۴۰ پرو در DxOMark

DxOMark همچنین اعتقاد دارد که میت ۴۰ پرو از بهترین دوربین سلفی بازار استفاده می‌کند. این گوشی با کسب امتیاز ۱۰۴ سلفی، در رتبه‌ی نخست جدول دوربین‌های سلفی جای گرفته است. در رتبه‌های بعدی به‌ترتیب پی ۴۰ پرو و ایسوس ذن فون ۷ پرو و گلکسی اس ۲۰ اولترا جای گرفته‌اند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی امتیاز میت ۴۰ پرو در DxOMark دارید؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
191