مقایسه وان پلاس 8 تی با وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو

{title limit=50}

سال گذشته وان پلاس از محصول جدید خود با نام وان پلاس ۸ (OnePlus 8) رونمایی کرد که با یک نسخه‌ی پرو همراهی می‌شد. این دو دستگاه با موفقیت بسیاری روبه‌رو شدند و توانستند سود زیادی برای شرکت سازنده داشته باشند. امسال وان پلاس برای ادامه مسیر خط تولید موفق خود از یک عضو دیگر این خانواده رونمایی کرده است. شب گذشته این شرکت طی یک رویداد آنلاین از وان پلاس ۸ تی (OnePlus 8T) رونمایی کرد.

اما نکته جالب محصول جدید وان پلاس این است که تنها آمده است و مانند سال گذشته نسخه‌ی پرو ندارد. اکنون زمان آن رسیده  است که این دستگاه را با دو عضو قدیمی‌تر خانواده وان پلاس ۸ مقایسه کنیم. باید متوجه شویم وان پلاس ۸ تی چه تفاوتی با وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو (OnePlus 8 Pro) دارد؟

طراحی

  • وان پلاس ۸ تی: ۱۶۰٫۷ در ۷۴٫۱ در ۸٫۴ میلی‌متر،  ۱۸۸ گرم
  • وان پلاس ۸: ۱۶۰۰ در ۷۲٫۹ در ۸ میلی‌متر، ۱۸۰ گرم
  • وان پلاس ۸ پرو: ۱۶۵٫۳ در ۷۴٫۳۵ میلی‌متر در ۸٫۵ میلی‌متر، ۱۹۹ گرم

گوشی وان‌ پلاس ۸ تی دارای تفاوت‌های اندکی با دو مدل دیگر این خانواده است. در سمت چپ بالای پنل پشتی دستگاه یک برآمدگی برای قرارگیری دوربین وجود دارد؛ ما چنین طراحی را در خانواده سامسونگ گلکسی S20 نیز مشاهده می‌کنیم. در بالا سمت چپ قسمت جلویی دستگاه، یک حفره وجود دارد که دوربین سلفی را درون خود جای داده است. نمایشگر این گوشی هوشمند مسطح است و انحنا ندارد.

هر دو گوشی‌های وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو دارای یک دوربین عمودی باریک هستند که در وسط پنل پشتی قرار گرفته است. طراحی نمایشگر در این دو دستگاه مشابه مدل جدید وان پلاس است. در نهایت باید به این مسئله اشاره کرد که هر دوی آن‌ها دارای نمایشگر منحنی هستند. درحالی‌که وان پلاس ۸ ضد آب است و نسخه پروی آن دارای امتیاز رسمی IP68 است، هنوز مشخص نیست که آیا 8T نیز در مقابل آب مقاوم است.


وان پلاس 8 تی

نمایشگر

  • وان پلاس ۸ تی: ۶٫۵۵ اینچ، +Full HD، امولد، ۱۲۰ هرتز
  • وان پلاس ۸: ۶٫۵۵ اینچ، +Full HD، امولد، ۹۰ هرتز
  • وان پلاس ۸ پرو: ۶٫۷ اینچ، +Quad HD، امولد، ۱۲۰ هرتز

وان پلاس ۸ تی با یک نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی امولد با رزولوشن +Full HD همراه است و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند. حداکثر روشنایی این پنل ۱۱۰۰ نیت (Nit) است و از +HDR10 پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، این دستگاه دارای یک نمایشگر مسطح است. حاشیه‌های صفحه‌نمایش در وان‌ پلاس ۸ تی نازک‌تر از نسل‌ گذشته است.

وان پلاس ۸ دارای یک نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی امولد است که مانند 8T رزولوشن Full HD+ ارائه می‌دهد. البته این دستگاه از یک نمایشگر منحنی استفاده می‌کند که در مدل جدیدترین دیده نمی‌شود. در مقابل دو گوشی قبلی، وان پلاس ۸ پرو نمایشگر بزرگ‌تری دارد و اندازه آن ۶٫۷ اینچ است.

نرخ نوسازی صفحه‌نمایش این دستگاه با وان پلاس ۸ تی برابر است اما رزولوشن بالاتری دارد. این دستگاه نیز از نمایشگر منحنی استفاده می‌کند.

سخت‌افزار

  • وان پلاس ۸ تی: 5G ،۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، ۸/۱۲ گیگابایت رم، ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
  • وان پلاس ۸: 5G ،۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، ۸/۱۲ گیگابایت رم، ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت
  • وان پلاس ۸ پرو: 5G ،۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، ۸/۱۲ گیگابایت رم، ۴۵۱۰ میلی‌آمپر ساعت

وان پلاس ۸ تی با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ همراه است که با پردازنده استفاده‌شده در دو گوشی هوشمند وان پلاس ۸ و  وان پلاس ۸ پرو یکسان است. این دستگاه مانند ۸ و ۸ پرو از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. گوشی 8T در دو نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود که هر کدام به ترتیب ۸ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت رم ارائه می‌دهند. هر دو مدل دیگر با همین گزینه‌های پیکربندی عرضه می‌شوند.

در مدل وان پلاس ۸ تی از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده شده است و این دستگاه با داشتن آداپتور Warp Charge 65 شارژ سریع‌تری ارائه می‌دهد. امکان شارژ بی‌سیم برای این دستگاه‌ وجود ندارد. وان پلاس ۸ یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت و وان پلاس ۸ پرو یک باتری ۴۵۱۰ میلی‌آمپر ساعت دارند. هر دوی آن‌ها از آداپتور Warp Charge 30T استفاده می‌کنند اما فقط نسخه پرو است که از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

وان پلاس ۸ تی دارای آداپتور سریع‌تری برای شارژ شدن است

دوربین

  • وان پلاس ۸ تی: دوربین اصلی چهارگانه
  • وان پلاس ۸: دوربین اصلی سه‌گانه
  • وان پلاس ۸ پرو: دوربین اصلی چهارگانه

وان پلاس ۸ تی با یک دوربین چهارگانه همراه است که از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی، لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی و در نهایت یک لنز مونوکروم ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. در مقابل این دستگاه، وان پلاس ۸ دارای یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی خود است. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی ۱۱۶ درجه و حسگر ماکرو ۲ مگاپیکسلی قعطات سازنده آن هستند.

نسخه پرو این گوشی هوشمند مانند 8T دارای چهار دوربین است. قطعات سازنده آن شامل دوربین اصلی، لنز اولترا واید، لنز تله فوتو و حسگر فتوکرومیک می‌شوند که به ترتیب دارای کیفیتی برابر ۴۸، ۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسل هستند.

دوربین وان پلاس

جمع‌بندی

اکنون که گوشی‌ هوشمند جدید وان پلاس معرفی شده است باید بررسی کنیم که آیا واقعا این دستگاه ارزش خرید دارد یا می‌توان به‌جای آن از نسل‌های قدیمی‌تر استفاده کرد. بر اساس اطلاعاتی که اکنون دراختیار ما قرار گرفته است می‌توان تصمیم نهایی را برای خرید وان پلاس ۸ تی گرفت.

گوشی وان پلاس ۸ تی ازلحاظ توانایی دقیقا میان دو گوشی دیگر قرار می‌گیرد. این دستگاه نسبت به وان پلاس ۸ و ۸ پرو طراحی متفاوتی ارائه می‌دهد. اندازه نمایشگر و رزولوشن این دستگاه با وان پلاس ۸ پرو یکسان است اما در نرخ نوسازی با وان پلاس ۸ پرو شباهت دارد. پردازنده وان پلاس ۸ تی با دیگر مدل‌ها یکسان است و باتری آن تقریبا با نسخه پرو وان پلاس ۸ هم‌تراز است. این دستگاه مانند نسخه پرو از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند اما آداپتور قوی‌تری برای شارژ دارد.

اگر شما یکی از گوشی‌های نسل گذشته وان پلاس ۸ را دارید، تقریبا هیچ دلیلی وجود ندارد که مدل جدید آن را خریداری کنید. البته اگر طرفدار نمایشگر مسطح هستید، می‌توانید سراغ وان پلاس ۸ تی بروید. به‌نظر شما کاربران زومیت کدام دستگاه می‌تواند بهترین گزینه برای خرید باشد؟







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
4008