مقایسه اعضای خانواده آیفون ۱۲

{title limit=50}

سرانجام نوبت رونمایی جدیدترین پرچم‌دار اپل رسید. دقایقی پیش شرکت اپل در یکی از مهم‌ترین رویدادهای دنیای فناوری از خانواده آیفون ۱۲ رونمایی کرد. رویداد امشب را می‌توان یکی از جذاب‌ترین اتفاقاتی دانست که در آن ۴ عضو جدید به خانواده بزرگ گوشی‌های هوشمند اپل اضافه شدند.

گوشی‌های جدید معرفی شده در خانواده آیفون ۱۲ به ترتیب آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس نام دارند. یکی از نکات مثبت خط تولید جدید اپل این است که همه این دستگاه‌های آن از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند. علاوه‌براین، نمایشگر Super Retina XDR که پیش‌تر تنها مختص مدل‌های پرو آیفون ۱۱ بود اکنون برای همه اعضای خانواده آیفون ۱۲ استفاده شده است. برای اینکه آیفون جدید این شرکت در مقابل ضربه مقاوم‌تر از نسل‌های گذشته باشد در ساختار گلس نمایشگر آن از سرامیک استفاده شده است. همچنین هر چهار عضو این خانواده می‌توانند به‌صورت Dolby Vision HDR استاندارد فیلم‌برداری کنند.

تمام موارد بالا شباهت‌های موجود میان ۴ آیفون جدید شرکت اپل بود، اما تفاوت این دستگاه‌ها در چیست؟

اندازه نمایشگر و رنگ دستگاه

اعضای خانواده جدید اپل اندازه‌های مختلفی دارند. کوچک‌ترین آن‌ها آیفون ۱۲ مینی و بزرگ‌ترین آیفون ۱۲ پرو مکس است. آیفون ۱۲ مینی داری یک نمایشگر ۵٫۴ اینچی است. در مقایسه با این دستگاه، آیفون ۱۲ یک نمایشگر ۶٫۱ اینچی دارد که می‌تواند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. نسخه پرو همین دستگاه دارای اندازه‌ای برابر ۶٫۱ اینچی بوده و از نسخه پرو مکس ۶٫۷ اینچی کوچک‌تر است.

رنگ‌های مختلفی برای هر یک از مدل‌های مختلف این خانواده در نظر گرفته شده است. آیفون ۱۲ مینی در رنگ‌های مشکی، سفید،‌ قرمز، آبی و سبز به فروش می‌رسد. همین گزینه‌های رنگ برای آیفون ۱۲ نیز وجود دارد. اما در آیفون پرو موارد دیگری برای انتخاب وجود دارد. رنگ‌های موجود برای این دستگاه گلد، نقره‌ای، گرافیتی و آبی هستند. آیفون ۱۲ پرو مکس نیز از گزینه‌های رنگی مشابه استفاده می‌کند.

پردازنده، رم و حافظه داخلی

همه مدل‌های آیفون ۱۲ از تراشه بیونیکی A14 استفاده می‌کنند. گفته می‌شود این پردازنده که ماه گذشته در نسخه رفرش شده آیپد ایر استفاده شده بود، قوی‌ترین تراشه‌ای است که تاکنون توسط اپل تولید شده و در آیفون قرار گرفته است.

آیفون مینی دارای یک رم ۴ گیگابایتی است و کاربر می‌تواند از بین گزینه‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی یکی را برای حافظه داخلی انتخاب کند. همین پیکربندی برای آیفون ۱۲ نیز در نظر گرفته شده است. افرادی که قصد خرید آیفون ۱۲ پرو را دارد می‌توانند یکی از گزینه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی را داشته باشند. در آیفون ۱۲ پرو مکس پیکربندی مذکور با ۵ گیگابایت رم ارائه می‌شود.

قیمت

قیمت محصولات جدید اپل از ۶۹۹ دلار آغاز می‌شود و تا ۱۰۰۰ دلار ادامه پیدا می‌کند. قیمت آیفون ۱۲ مینی، کوچک‌ترین دستگاه معرفی شده در رویداد اخیر اپل، از ۶۹۹ دلار آغاز می‌شود. این در صورتی است که نسخه استاندارد این خانواده قیمتی در حدود ۷۹۹ دلار دارد. آیفون ۱۲ پرو با قیمتی حدود ۱۰۰۰ دلار در بازار به فروش خواهد رسید و قیمت نسخه مکس آن از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود.

این مقاله در حال به‌روزرسانی است






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
139