خبر جانشین واقعی گوشی پوکو اف 1 تأیید شد

{title limit=50}

یکی از مقام‌های بلندپایه پوکو اعلام کرده است که به‌زودی جانشین واقعی گوشی پوکو اف ۱ معرفی می‌شود. همچنین، او‌ درباره‌ی انتقادها از تغییر نام تجاری نیز توضیحاتی ارائه کرد و از برنامه‌ی پوکو برای عرضه‌ی دستگاه‌های ری‌برندشده در آینده خبر داد.

گوشی Poco F2 Pro یکی از بهترین گوشی‌های پرچم‌دار اقتصادی در سال ۲۰۲۰ به‌شمار می‌رود و نمونه‌ی ری‌برندشده‌ای از گوشی Redmi K30 Pro است که فقط برای بازار چین عرضه شد. باوجوداین، گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ای است که قابلیت‌های زیادی ارائه می‌کند و طرفداران زیادی در بین کاربران دارد.

البته برچسب قیمت ۵۰۰ دلاری پوکو اف ۲ پرو درمقایسه‌با گوشی پوکو اف ۱ با قیمت ۳۰۰ دلار در سال ۲۰۱۸، نشان می‌دهد که جهش قیمتی نسبتا زیادی تجربه کرده است. اکنون مدیر محلی پوکو در هند، آنوج شارما، به The Indian Express اعلام کرده است که پوکو اف ۲ پرو در بازار هند عرضه نخواهد شد. وی درادامه تشریح کرد که جانشینی واقعی قرار است بعد از پوکو اف ۱ معرفی شود. آنوچ شارما در مصاحبه‌ی خود گفت:

گوشی پوکو اف ۱ دستگاهی بود که رویه‌ی بازار را تغییر داد و کاربران انتظار دارند جانشین آن نیز مانند مدل پیشین در بازار مؤثر باشد. بنابراین، پوکو اف ۲ پرو نمی‌تواند جانشین برحق و مناسبی قلمداد شود. در تلاش هستیم تا دستگاه جایگزینی دقیقا با مزیت‌های رقابتی پوکو اف ۱ به کاربران عرضه کنیم و برای توسعه‌ی دستگاه جدید و قدرت‌نمایی دوباره به زمان بیشتری نیاز داریم.

این اظهارات حاکی از آن است که باید منتظر جانشینی باشیم که باردیگر مانند پوکو اف ۱ معادلات بازار را برهم بزند؛ اما همان‌طورکه قیمت‌گذاری دستگاه‌های پرچم‌دار سایر تولیدکنندگان درسال ۲۰۲۰ جهش‌های بزرگی داشتند، رقابت قیمتی با دستگاهی که در سال ۲۰۱۸ عرضه شده است، برای این شرکت بسیار دشوار خواهد بود. این جهش قیمتی در اصل به‌دلیل استفاده از فناوری 5G و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام رقم بوده است. افزون‌براین، افزایش تعداد ماژول‌های دوربین نیز دیگر دلیلی است که به قیمت تمام‌شده می‌افزاید.

ازنظر تئوری، می‌توان امیدوار بود که در سال ۲۰۲۱ جایگزین پوکو اف ۱ وارد بازار شود و تا آن زمان احتمالا ارائه‌ی 5G هزینه‌ی معقول‌تری برای شرکت داشته باشد. همچنین، کاربران انتظار افزایش قیمت سرسام‌آوری برای تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۵ را ندارند؛ به‌خصوص گزارش‌های افشاشده حاکی از آن است که نسخه‌ی lite از تراشه‌ی بعدی اسنپدراگون نیز ارائه خواهد شد؛ بنابراین، پیش‌بینی می‌شود شاهد جهش قیمتی آن‌چنانی نباشیم. همچنین، شرکت‌هایی مثل گوگل و اپل همچنان گوشی‌های ارزشمندی با دوربینی تک‌حسگره به بازار عرضه می‌کنند؛ پس می‌توان مطمئن بود که وجود دوربین سه‌گانه یا چهارگانه موضوع حساسی نیست و همه‌ی کاربران به‌دنبال دوربین چندگانه نیستند.

شارما درباره‌ی انتقادها درباره سیاست‌های تغییر نام تجاری (ری‌برندینگ) محصولات پوکو نیز توضیحاتی داد. همان‌طورکه می‌دانید غالب گوشی‌هایی که در سال ۲۰۲۰ پوکو معرفی کرد، نسخه‌ی های ری‌برند‌شده‌ای از گوشی‌های ردمی بودند که لانچر پوکو داشتند. شارما معتقد است که نسخه‌های ری‌برند‌شده درمقایسه‌با همتایان ردمی نسخه‌های بهتری هستند و ارزش بیشتری دارند. همچنین، خاطرنشان کرد که پوکو برند نوپایی است و طراحی و عرضه‌ی گوشی‌های جدید برای هر بخش مسئله بسیار سختی خواهد بود.

شارما درادامه گفت:

نخستین گوشی شرکت وان‌پلاس نسخه‌ی ری‌برند‌شده‌ای از گوشی اوپو بود. همچنین اولین گوشی شرکت ریلمی به‌همین ترتیب وارد بازار شد. بسیاری از برندها این استراتژی را به‌کار می‌گیرند و این روش رویکرد جدیدی نبود که فقط پوکو از آن بهره‌مند شده باشد، ما فقط از چرخی که قبلا اختراع شده استفاده می‌کنیم.

درواقع، مدیر محلی پوکو به The Indian Express گفت شرکت قصد دارد همچنان از این استراتژی در آینده استفاده کند و برنامه‌ای برای توسعه‌ی پلتفرم نرم‌افزاری مختص خود به‌جای استفاده از رابط کاربری MIUI را ندارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی محصولات ری‌برند چیست؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
92