مقایسه گلکسی تب S7 با آیپد پرو ۲۰۲۰ و هواوی میت پد پرو؛ بهترین تبلت حال حاضر بازار چیست؟

{title limit=50}

سامسونگ دقایقی پیش طی کنفرانسی آنلاین، در کنار خانواده‌ی گلکسی نوت ۲۰، ساعت هوشمند گلکسی واچ ۳ و ایرفون جدید گلکسی بادز لایو، از نسل جدید تبلت سری گلکسی تب اس نیز رونمایی کرد. گلکسی تب اس ۷ پلاس نسخه‌ی بزرگ‌‌تر تبلت سامسونگ است که از وجود نمایشگر ۱۲/۴ اینچی آمولد با رزولوشن ۲٫۸۰۰ در ۱٫۷۵۲ پیکسل و روشنایی ۴۲۰ نیتی بهره می‌برد. سامسونگ حسگر اثرانگشت را نیز در نمایشگر ادغام کرده است. در طرف دیگر گلکسی تب اس ۷ سامسونگ از نمایشگر کوچک‌تری بهره می‌برد. این تبلت به نمایشگر ۱۱ اینچی از نوع LCD LTPS TFT مجهز شده است. تنها مزیت استفاده از نمایشگر LCD روشنایی ۵۰۰ نیتی و بهره‌مندی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. 

گلکسی تب اس ۷ و گلکسی تب اس ۷ پلاس

قابلیت مهم هر دو تبلت جدید سامسونگ، همراهی با نسل جدید قلم اس پن است که تأخیر آن رقم فوق العاده‌ی ۹ میلی‌ثانیه (برای مدل ۱۲/۴ اینچی) عنوان شده است. قلم S Pen در تبلت جدید سامسونگ برای استفاده از ویژگی‌های مایکروسافت آفیس بهینه شده است. البته لازم به ذکر است که تاخیر در نسخه‌ی ۱۱ اینچی ۲۶ میلی‌ثانیه است.

گلکسی تب اس 7 پلاس از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس بهره می‌برد که در‌مقایسه‌با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس سریع‌تر است. از دیگر مشخصات فنی این تبلت باید به پشتیبانی از ارتباط وای‌فای و همچنین LTE و 5G در نسخه‌ی مجهز به درگاه سیم‌کارت اشاره کرد. همچنین، باید به حافظه‌ی رم ۶ تا ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایتی اشاره کرد که می‌توان ازطریق کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی افزایش داد. گلکسی تب اس ۷ با وجود قیمت ارزان‌تر، از توان پردازشی یکسانی با برادر خود بهره می‌برد. این موضوع به معنای تجهیز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است

هر دو تبلت گلکسی تب اس ۷ و گلکسی تب اس ۷ پلاس از چهار اسپیکرهای AKG استفاده می‌کنند که دو بلندگو در سمت راست و دو بلندگو در سمت چپ قرار دارند. پشتیبانی از DEX، امکان سفارش کیبورد به‌همراه تاچ‌پد و قابلیت استفاده به‌عنوان نمایشگر دوم در کنار کامپیوتر‌های ویندوزی، از دیگر قابلیت‌هایی است که تبلت‌های جدید سامسونگ را به محصولی کاربردی برای کاربران حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

هواوی میت پد پرو

هواوی برای کسب سهم بیشتری از بازار سال گذشته از میت‌پد پرو به عنوان پرچم‌دار تبلت‌های خود رونمایی کرد. میت‌پد پرو پنلی AMOLED به‌اندازه‌ی ۱۰/۸ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ و نسبت ابعاد ۱۶ به ۱۰ دارد. هواوی عنوان کرده حاشیه‌های این تبلت فقط ۴/۹ میلی‌متر است و همین موضوع به نسبت بدنه به ابعاد ۹۰ درصدی منجر شده است.

میت‌پد پرو از تراشه‌ی کرین ۹۹۰ با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد و در نسخه‌های وای‌فای و LTE عرضه می‌شود.در بخش نرم‌افزار، اندروید ۱۰ را زیر پوسته‌ی EMUI 10 مشاهده می‌کنیم که مانند دستگاه‌های اخیر هواوی، فاقد خدمات گوگل است. میت‌پد پرو از حالت لپ‌تاپ بهره می‌برد که رابط کاربری رایانه‌های سنتی و قابلیت‌های چندپنجره‌ای را به‌ارمغان می‌آورد. کاربران در صورت تمایل می‌توانند کیبورد مخصوص دستگاه را نیز برای کاربری بهتر خریداری کنند. همچنین، هواوی قلم استایلوس M-Pen را با درک ۴۰۹۶ سطح فشار، همراه این تبلت عرضه می‌کند.

آیپد پرو 2020 اپل / Apple iPad Pro 2020

در طرف دیگر رقابت دنیای تبلت‌های، آیپد پرو به‌عنوان نام‌دارترین گزینه قرار دارد به‌گفته‌ی اپل جنگ را به خاک کامپیوترهای شخصی برده و دیگر تبلت‌های اندرویدی را رقیب خود نمی‌داند. آیپد پرو ۲۰۲۰ در دو نسخه‌ی ۱۱ اینچ و ۱۲/۹ اینچی با نمایشگر IPS LCD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی عرضه می‌شود که از لحاظ ظاهری کاملا شبیه به مدل‌های عرضه‌شده در سال ۲۰۱۹ هستند. 

یکی از بزرگ‌ترین نقاط متمایز‌کننده آیپد‌های پرو با سایر تبلت‌ها، صفحه کلید جدید مجیک کیبورد است. این صفحه‌کلید جذاب که به تاچ‌پد نیز مجهز است، نور پس‌زمینه دارد و از درگاه USB-C برای شارژ بهره می‌ببرد و به‌راحتی می‌توان ازطریق لولایش دستگاه را در زوایای موردنظر قرار داد. ه‌طورکلی، اپل در تبلت‌های سری آیپد پرو از پردازنده‌ای بسیار قدرتمند بهره می‌برد و این موضوع در محصولات امسال نیز صدق می‌کند. در آیپد پرو ۲۰۲۰، اپل از تراشه‌ای با نام تجاری A12Z Bionic Chip استفاده کرده است که طبق ادعای این شرکت، از هشت هسته‌ی پردازشی برای پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) بهره می‌گیرد. کوپرتینویی‌ها در ادعایی جالب می‌گویند پردازنده‌‌ی A12Z از پردازنده‌های به‌کاررفته در بسیاری از لپ‌تاپ‌های ویندوزی قدرتمندتر است.

شاید بتوان نقطه‌ی عطف آیپدهای پرو را سیستم عامل iPad OS دانست؛ جایی که عمل به‌صور پیوسته با بهینه‌سازی آن اقدام به بهتر کردن سیستم‌عامل برای امور حرفه‌ای می‌کند. پشتیبانی از ماوس یکی از مواردی است که iPad OS را در این زمینه در جایگاه بهتری نسبت به رقبای اندرویدی خود قرار می‌دهد. قلم فوق‌العاده‌ی اپل پنسل با تاخیر بسیار اندک، سنسور لیدار، امکان سفارش با حافظه‌ی داخلی تا یک ترابایت و هماهنگی عالی با کامپیوتر‌های مک (امکان استفاده به‌عنوان ورودی قلم لمسی یا نمایشگر دوم) از دیگر قابلیت‌های جذاب آیپد پرو اپل به شمار می‌روند.

به‌ نظر شما کدام یک از تبلت‌های بالا بهترین گزینه‌ی موجود برای کاربران نیمه‌ حرفه‌ای و حرفه‌ای به شمار می‌روند؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
83