اوپو دو گوشی جدید برای رقابت همه‌جانبه با تاشدنی‌های سامسونگ رونمایی کرد

{title limit=50}

اوپو سال گذشته با گوشی فایند ان در بازار دستگاه‌های تاشدنی ورود کرد. اولین گوشی تاشدنی اوپو دستگاهی جالب بود، اما ضخامت و وزن آن باعث می‌شد که از جذاب بودنش کاسته شود. اوپو در نسل جدید گوشی تاشدنی خود تمرکز ویژه‌ای روی کاهش ضخامت و وزن داشته و صفحه‌نمایش خارجی را نیز بهبود داده است.

اوپو در مراسمی که ساعت ۱۱:۳۰ امروز به وقت تهران برگزار شد، دو گوشی تاشدنی به‌نمایش درآورد. Oppo Find N2 دومین دستگاه تاشدنی اوپو با طراحی کتابی است و Oppo Find N2 Flip اولین گوشی تاشدنی اوپو با طراحی پوسته‌صدفی محسوب می‌شود. چینی‌ها با مدل N2 Flip به‌دنبال رقابت با سری گلکسی زد فلیپ سامسونگ هستند.

اوپو فایند N2

اوپو فایند N2 به هنگام بسته شدن ضخامت ۱۴٫۶ میلی‌متر دارد و وقتی باز شود ضخامتش به ۷٫۴ میلی‌‌متر می‌رسد. وزن گوشی تاشدنی جدید اوپو ۲۳۳ گرم اعلام شده. یکی از عواملی که به کاهش وزن کمک کرده، بهبود طراحی لولا است.

فریم فلزی دستگاه در سه حالت سفید مات، سبز نعنایی و مشکی تولید می‌شود و جذابیت ظاهری قابل توجهی دارد. مدل‌های سفید و سبز دارای پنل پشتی شیشه‌ای هستند و وزن‌شان به ۲۳۷ گرم می‌رسد. مدل مشکی در پنل پشتی از چرم گیاهی استفاده می‌کند.

نسل دوم لولای Flexion به‌شکل چشمگیری بهبود پیدا کرده است. این لولا به‌جای ۱۳۸ قطعه، دارای ۱۰۰ قطعه است و از مواد پیشرفته‌ای مثل فیبر کربن و نوعی آلیاژ با مقاومت بالا استفاده می‌کند. این لولای جدید باعث می‌شود چین‌خوردگی نمایشگر گوشی ۶۷ درصد کاش یابد و بسیار کمتر از قبل قابل‌رؤیت باشد. به گفته‌ی اوپو، لولا را می‌توان در زاویه‌ی بین ۴۵ تا ۱۲۵ درجه تنظیم کرد.

اوپو صفحه‌نمایش خارجی گوشی جدیدش را بهبود داده است. این صفحه‌نمایش تا حد زیادی هم‌اندازه‌با صفحه‌نمایش گوشی قبلی است، بااین‌حال نسبت تصویرش از ۱۸:۹ به ۱۷٫۷:۹ رسیده است. با وجود بهره‌مندی از این نسبت تصویر، اوپو فایند N2 دستگاه کشیده‌تری نسبت‌به نسل قبل به‌نظر می‌رسد چون اوپو توانسته است حاشیه‌ها را کاهش دهد.

صفحه‌نمایش ۵٫۵۴ اینچ خارجی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و با روشنایی ۱٬۳۵۰ نیت، بسیار پرنور است. روی این نمایشگر از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده.

نمایشگر داخلی اوپو فایند N2 دارای اندازه‌ی ۷٫۱ اینچ و نسبت تصویر ۹٫۶:۹ است. این پنل LTPO نرخ نوسازی را از یک تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌دهد تا شارژدهی دستگاه بهبود یابد. هر دو نمایشگر گوشی جدید اوپو دارای نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتز هستند. روشنایی نمایشگر اصلی به ۱٬۵۵۰ نیت می‌رسد.

اوپو می‌گوید روی نمایشگر داخلی از پوشش ضدانعکاس استفاده کرده است تا خوانایی آن در زیر نور شدید محیط بهبود پیدا کند. هر دو نمایشگر اوپو فایند N2 از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کنند و از حسگرهایی ویژه برای تغییر تنظیمات تصویر براساس شرایط نوری بهره می‌گیرند.





این مقاله در حال به‌روزرسانی است...











ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
276