Mini 3، پهپاد سبک‌وزن و مقرون‌به‌صرفه DJI، با زمان پرواز ۳۸ دقیقه معرفی شد

{title limit=50}

پس از هفته‌ها شایعه و گزارش، DJI سرانجام پهپاد Mini 3 را معرفی کرد. این محصول درواقع نسخه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌ی DJI Mini 3 Pro است که برای افراد تازه‌کار و کسانی طراحی شده است که برای اولین‌بار قصد دارند پهپاد بخرند.

DJI Mini 3 از امروز برای خرید دردسترس قرار گرفته است و می‌توان با قیمت ۵۵۹ دلار آن را با کنترلر DJI RC-N1 و با قیمت ۶۹۹ دلار آن را با کنترلر DJI RC سفارش داد. این پهپاد در بسته‌ی ویژه‌ای به‌ نام DJI Mini Fly More Combo با برچسب قیمت ۸۵۸ دلار نیز عرضه می‌شود که شامل پهپاد Mini 3، کنترلر DJI RC-N1، کیف، هاب شارژر دوطرفه و دو باتری هوشمند اضافه است.

DJI Mini 3 از اوایل ژانویه‌ی ۲۰۲۳ با قیمت ۴۶۹ دلار (بدون کنترلر و شارژر) روانه‌ی بازار خواهد شد. در مقام مقایسه، Mini 3 Pro به‌همراه کنترلر DJI RC-N1 با قیمت ۷۵۹ دلار فروخته می‌شود. این محصول مثل مدل پرچم‌دارش ۲۵۰ گرم وزن دارد و به‌گونه‌ای طراحی شده است تا به‌راحتی در کیف یا جیب شما جا بگیرد.

وزن کم باعث شده است الزامات موردنیاز سازمان‌های نظارتی مثل FCC نیز برآورده شود؛ زیرا این نهاد به پهپادهای کمتر از ۲۵۰ گرم اجازه می‌دهد بدون نیاز دریافت مجوز در ایالات‌ متحده استفاده شوند. Mini 3 با وجود ابعاد جمع‌وجور خود می‌تواند دربرابر باد تا سرعت ۱۰٫۷ متر‌برثانیه مقاومت کند که این ویژگی به ثبت بهتر فیلم و تصویر در شرایط نامساعد‌بودن وضعیت هوا کمک خواهد کرد.

پهپاد DJI Mini 3

به‌گزارش ورج، پهپاد DJI Mini 3 از دوربین اصلی 1/1.3 اینچی با قابلیت فیلم‌برداری 4K با سرعت ۳۰ فریم‌برثانیه بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به پشتیبانی از HDR و امکان ثبت عکس با وضوح ۱۲ تا ۴۸ مگاپیکسل اشاره کرد. این محصول از حالت‌های عکاسی پانوراما با میدان‌دید ۱۸۰ درجه و اولتراواید و کروی نیز پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند با دوربین این دستگاه از قابلیت بزرگ‌نمایی دیجیتال بین ۲ تا ۴ برابر استفاده کنند.

همچنین، این پهپاد از حالت عکاسی Quckshots خودکار DJI بهره می‌برد و مجموعه‌ای از مسیرهای پرواز و سبک‌های فیلم‌برداری‌ از‌پیش‌‌برنامه‌ریزی‌شده را ارائه می‌دهد. این محصول از سیستم انتقال ویدئو دیجیتال DJI O2 استفاده می‌کند که امکان انتقال تصویر را از فاصله‌ی حدود ۱۰ کیلومتری به‌طور‌زنده و با وضوح 720p و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه فراهم می‌کند.

DJI Mini 3 با هربار شارژ کامل می‌تواند تا ۳۸ دقیقه پرواز کند و با استفاده از باتری هوشمند Fly Plus این مدت به ۵۱ دقیقه افزایش خواهد یافت. این محصول به برخی از قابلیت‌های پرواز خودکار مثل برخاستن خودکار و بازگشت به‌خانه (RTH) مجهز شده است. RTH شامل تنظیمات پرواز خودکار مثل بازگشت به‌ خانه درصورت کاهش سطح باتری و بازگشت هوشمند و بازگشت درصورت تشخیص ناامن‌بودن پرواز می‌شود. این پهپاد به سیستم ناوبری و موقعیت‌یابی GNSS و حسگر مادون‌قرمز نیز مجهز شده است.

اگر بودجه‌ی کمی دراختیار دارید و می‌خواهید یکی از پهپاد‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی DJI را بخرید، مدل Mini 2 قدیمی‌تر این برند درحال‌حاضر با برچسب ۴۴۹ دلاری (به‌همراه کنترلر) عرضه می‌شود. این در حالی است که Mini 3 با حسگر بزرگ‌تر و استفاده از لنزی با گشودگی دیافراگم بازتر روانه‌ی بازار می‌شود که به جذب نور بهتر کمک می‌کند.

این محصول درمقایسه‌با نسل قبلی خود عمر باتری بیشتری دارد و همان‌طور‌که گفتیم، ارتقا به باتری هوشمند Fly Plus زمان پرواز آن را بیشتر خواهد کرد. بااین‌حال، توجه کنید درصورتی‌که وزن این پهپاد از ۲۴۹ گرم بیشتر شود، برای به‌پرواز درآوردن آن در ایالات‌ متحده باید حتماً مجوز مرتبط را دریافت کنید.

تفاوت‌های مهمی بین Mini 3 و Mini 3 Pro وجود دارد. به‌عنوان مثال، مدل پرو می‌تواند ویدئو 1080p را با سرعت ۳۰ فریم‌برثانیه از فاصله‌ی ۱۲ کیلومتری به کنترلر آن ارسال کند. این مدل از فیلم‌برداری در حالت HDR با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های برتر مدل پرو می‌توان به حسگرهای مخصوصی اشاره کرد که از برخورد آن با موانع جلوگری می‌کنند؛ قابلیتی که نمونه‌ی آن در مدل Mini 3 وجود ندارد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
47