لنوو احتمالاً اولین کروم بوک گیمینگ جهان را معرفی خواهد کرد

{title limit=50}

در یکی از صفحات وب‌سایت محصولات لنوو، مشخصات مربوط به کروم‌بوکی با شناسه‌ی IP 5 Chrome 16IAU7 دیده شده است که گفته می‌شود به اولین کروم‌بوک گیمینگ لنوو درواقع اولین کروم‌بوک گیمینگ جهان مربوط است. درحال‌حاضر با مراجعه‌ به پیوند مربوط به IP 5 Chrome 16IAU7، به وب‌سایت مرجع مشخصات محصولات لنوو هدایت خواهید شد؛ اما وب‌سایت ChromeUnboxed موفق شد اطلاعاتی از این دستگاه به‌دست آورد. طبق جزئیات فاش‌شده از این محصول، نام تجاری آن احتمالاً IdeaPad Gaming خواهد بود.

کروم‌بوک گیمینگ لنوو هنوز رسماً معرفی نشده است؛ اما اطلاعات فاش‌شده از این دستگاه نشان می‌دهد که از نمایشگر ۱۶ اینچی با وضوح 1440p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره خواهد برد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به بلندگوهای چهارگانه و صفحه‌کلید کامل چهارناحیه‌ای با نورپردازی RGB و طراحی گرافیکی چشم‌نواز اشاره کرد که باعث می‌شود شبیه لپ‌تاپ گیمینگ به‌نظر برسد.

البته مشخصات فنی این دستگاه به‌عنوان محصول گیمینگ چندان منطقی نیست. به‌گزارش DigitalTrends، این کروم‌بوک در چند مدل با تراشه‌ی Core i5 1235U یا Core i3 1215U اینتل و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد.

زمان‌بندی لنوو برای معرفی اولین‌ کروم‌بوک گیمینگ نیز ناامید‌کننده است؛ زیرا گوگل قصد دارد به‌زودی سرویس بازی ابری استادیا را تعطیل کند. بااین‌حال، کاربران می‌توانند همچنان از سایر پلتفرم‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات بازی ابری ازجمله GeForce Now انویدیا یا آمازون Luna استفاده کنند.

به‌نظر می‌رسد غول جست‌وجوی اینترنت در تلاش است تا استیم را روی سیستم‌عامل کروم ارائه دهد. از‌آن‌‌جا‌‌که بیشتر کروم‌بوک‌ها امکان اجرای بازی‌ها و برنامه‌های اندرویدی را دارند، دارندگان این محصولات می‌توانند بازی‌ها طراحی‌شده برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را نیز اجرا کنند.

بدین‌ترتیب، کروم‌بوک معرفی‌نشده‌ی لنوو می‌تواند به‌عنوان دستگاه گیمینگ کم‌مصرف گزینه‌ی مناسبی برای برخی خریداران باشد. به‌هرحال، گیمرهایی که قصد دارند بازی‌های گرافیکی را با بهترین کیفیت اجرا کنند، احتمالاً باید همچنان به لپ‌تاپ‌های ویندوزی خود پایبند بمانند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
203