سامسونگ در بازار تلویزیون با رقابت سنگین شرکتهای چینی مواجه شده است
سامسونگ و الجی با رقابت بسیار سنگینی از جانب برندهای چینی تولیدکنندهی تلویزیون مواجه شدهاند. براساس گزارش اخیر BusinessKorea، فروش جهانی تلویزیون در نیمهی اول سال ۲۰۲۲ با ۶٫۶ درصد کاهش نسبت به سال گذشته، به ۹۲٫۶ میلیون دستگاه رسیده است. علاوهبراین، درآمد حاصل از فروش این محصولات در نیمهی اول سال جاری با کاهش ۱۲٫۵ درصدی به ۴۷٫۵ میلیارد دلار رسید.
به گزارش SamMobile، مجموع سهم بازار دو تولیدکنندهی برتر تلویزیون در جهان یعنی سامسونگ و الجی نیز روند کاهشی داشته است. از طرف دیگر، مجموع سهم بازار رقبای چینی این دو شرکت ازجمله هایسنس، TCL و شیائومی از ۲۵٫۳ درصد به ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده است. نکتهی جالب درمورد این گزارش، افزایش سهم بازار TCL و نزدیکتر شدن آن به الجی است. درواقع سهم بازار TCL در نیمهی اول ۲۰۲۲ به ۱۱٫۱ درصد رسید، درحالیکه سهم بازار الجی در این بازهی زمانی ۱۳٫۷ درصد بود.
دلیل اصلی افزایش رقابت در بازار تلویزیون، این است که برندهای چینی محصولاتی با کیفیت با ویژگیهای فراوان و همچنین قیمت مقرونبهصرفه روانهی عرضه کردهاند. درواقع برخی محصولات LED و LCD شرکتهای چینی با محصولات برندهای کرهای قابل مقایسه هستند. عامل مهم دیگر این است که الجی و سامسونگ اکنون روی محصولات OLED و فناوریهای پیشرفته مانند miniLED و 8K تمرکز کردهاند.
درحالحاضر سامسونگ و الجی تنها شرکتهای جهان هستند که پنلهای OLED مخصوص تلویزیون تولید میکنند. عرضهی جهانی این پنلها اکنون در تسلط الجی قرار دارد و ازطرف دیگر سامسونگ پنلهای QD-OLED خود را به شرکتهای دیگر ازجمله سونی میفروشد. درحالیکه شرکتهای چینی، تولید پنلهای OLED موبایلی خود را افزایش دادهاند، اما در حوزهی تولید پنلهای OLED تلویزیون همچنان بسیار عقبتر از رقبای کرهای هستند. تجربهی نرمافزاری ازجمله حوزههای دیگری است که الجی و سامسونگ روی آن تمرکز زیادی دارند.