امکان ارسال مستقیم کالا از فروشنده برای خریدار در دیجی کالا فعال شد

{title limit=50}

دیجی‌کالا در سیاستی جدید، تصمیم گرفته است تا ارسال کالا را به‌صورت مستقیم از فروشنده به خریدار فراهم کند. در این حالت دیجی‌کالا، به‌عنوان واسط از فرایند ارسال حذف می‌شود و فروشنده مستقیما کالا را برای خریدار ارسال خواهد کرد. دیجی‌کالا به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی آنلاین، که روزانه ۳۰۰ هزار محصول را پردازش می‌کند، پیش از این هم با ارائه‌ی مارکت‌پلیس برای فروشندگان، تحول مهمی را در کسب‌وکار خود رقم زده بود.

حامد نواب تهرانی، مدیر بازرگانی دیجی‌کالا که مسئولیت مارکت‌پلیس دیجی‌کالا را هم برعهده دارد، در گفت‌وگو با زومیت مهم‌ترین مزیت این اقدام را ارسال سریع‌تر کالا از فروشنده به خریدار عنوان می‌کند. تهرانی اشاره می‌کند که این حرکت به دیجی‌کالا کمک خواهد کرد تا کسب‌وکار خودش را به‌عبارتی اسکیل‌آپ کند. اسکیل‌آپ‌ها که نقطه‌ی مقابل استارتاپ‌ها به حساب می‌آیند، جزو شرکت‌هایی طبقه‌بندی می‌شوند که توانسته‌اند مدل کسب‌و‌کار خود را به مدلی مقیاس‌پذیر تبدیل کنند و ارائه‌ی محصولات خودشان را با تقاضای بازار مطابقت دهند.

مدیر بازرگانی دیجی‌کالا درباره‌ی تضمین کنترل کیفیت محصولاتی که بدون واسط ارسال می‌شوند نیز گفت:

ممکن است برخی از کالاهای‌مان که مستقیما از طرف فروشنده به خریدار ارسال می‌شوند، از کیفیت کافی برخوردار نباشند؛ چه بسا که قبل از این حرکت هم ما در دیجی‌کالا نظارت ۱۰۰ درصدی روی کیفیت تمام کالاهای ارسالی خود نداشتیم، اما عملکرد و سوابق فروشنده‌ها را بررسی کرده و فرایند برگشت محصول و ۷ روز ضمانت برگشت کالای بی قیدوشرط را هم برای این دسته از خریداران فراهم کرده‌ایم.

به‌گفته‌ی تهرانی، فرایندهایی برای انجام اقدام جدید دیجی‌کالا در نظر گرفته شده تا تجربه‌ی مشتریان از آن مثبت باشد. فاز اول ارسال مستقیم کالا تا شهریورماه ادامه دارد و تنها ۲۰۰ فروشنده‌ای اجازه‌ی فعالیت در طرح مذکور را دارند که از طرف خود دیجی‌کالا انتخاب شده‌اند؛ بااین‌حال تهرانی می‌گوید که بعد از ماه شهریور، امکان ثبت‌نام در طرح ارسال کالا به‌صورت مستقیم برای سایر فروشندگان هم فعال خواهد شد و درصورتی‌که آن‌ها برای شرکت در این بخش از استانداردهای لازم برخوردار باشند، همکاری‌شان با دیجی‌کالا امکان‌پذیر خواهد شد.

تهرانی همچنین به زومیت گفت که تخفیف‌هایی در خریدهای اول برای مشتریان و طرح فروش اقساطی فراهم شده است. وی از آغاز طرح اعطای وام ۲۰ میلیونی دیجی‌کالا برای تهیه‌ی جهیزیه نیز خبر داد.

باتوجه‌ به شیوع ویروس کرونا در این روزها مردم به فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین توجه بیشتری نشان داده‌اند و لازم است کالای مورد نظرشان در اسرع وقت به دستشان برسد؛ لذا فروشگاه‌های اینترنتی مدنظر، باید برای شکایات خریداران در مورد تأخیر در تحویل کالاها چاره‌ای بیندیشند؛ چه بسا که در مواردی، تأخیر برای تحویل کالا در دیجی‌کالا به دو هفته هم می‌رسید و شرایط موجود، بسیاری از خریداران‌ را ناراضی کرده بود.

اکنون شروع امکان ارسال مستقیم کالا از فروشنده برای خریدار در دیجی‌کالا می‌تواند برداشتن گام بزرگی در راه جلب رضایت مشتری‌های آن باشد. پیش از این نیز در دیوارِ فروشگاه‌ها که ایده‌ای از مارکت‌پلیس دیوار است، فرصتی برای کسب‌وکارهای آفلاین فراهم شده تا بتوانند محصولات خود را درمعرض دید میلیون‌ها مشتری قرار دهند و آن‌ها را آنلاین بفروشند.





ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
165