مانیتورهای ایسوس ROG Swift OLED با وضوح 4K و نرخ نوسازی ۱۳۸ هرتز معرفی شدند

{title limit=50}

ایسوس دو نمایشگر OLED گیمینگ جدید موسوم به PG42UQ و PG48UQ از سری ROG Swift معرفی کرده است.

مانیتور ایسوس PG42UQ

مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Swift OLED مدل ۴۲ اینچی

ROG Swift OLED PG42UQ یک مانیتور گیمینگ ۴۲ اینچی است که وضوح بالایی ارائه می‌دهد و از پنل OLED با نرخ نوسازی بالا بهره می‌برد. این محصول همچنین پورت‌های مختلفی را دردسترس کاربران قرار می‌دهد و از اواخر سه‌ماهه‌ی جاری با قیمت ۱۴۰۰ دلار به‌فروش خواهد رسید.

PG42UQ، همان‌طور که از نام آن پیدا است از پنل OLED به‌ ابعاد ۴۲ اینچ بهره می‌برد که آن را به جایگزین کوچک‌تر ROG Swift OLED PG48UQ تبدیل می‌کند. طبق گفته‌ی ایسوس، این مانیتور از خروجی 4K پشتیبانی می‌کند و نرخ نوسازی آن می‌تواند به ۱۳۸ هرتز برسد. اگر پنل این محصول شبیه پنل به‌کار رفته در نمایشگر ال‌جی UltraGear 48GQ900 باشد، نرخ نوسازی پیش‌فرض آن ۱۲۰ هرتز خواهد بود. این مانیتور همچنین ۹۸ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و نرخ تأخیر پاسخ‌گویی آن نیز فقط ۰٫۱ میلی‌ثانیه است.

مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Swift OLED مدل ۴۲ اینچی

ایسوس از پوشش ریزبافت ضدتابش ویژه در سراسر پنل PG42UQ استفاده کرده است. به‌عبارت دیگر، این مانیتور برخلاف تلویزیون‌های هوشمند مشابه، روکش مات دارد. ایسوس می‌گوید کاربران قادر خواهند بود تنظیم روشنایی یک‌نواختی را برای حفظ سطح نور هنگام تغییر ابعاد پنجره‌های سفید یا هنگام اجرای بازی‌ها روی این مانیتور اعمال کنند. این محصول از درگاه HDMI 2.0 و HDMI 2.1 و همچنین DisplayPort بهره می‌برد و به هاب USB و سوکت سه‌پایه مجهز شده است.

مانیتور ایسوس PG48UQ

مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Swift OLED مدل 48 اینچی

ROG Swift OLED PG48UQ ایسوس نیز یک مانتیور گیمینگ ۴۸ اینچی است که از پنل OLED بهره می‌برد. این محصول مثل برادر کوچک‌تر خود از وضوح 4K بهره می‌برد و همچنین از نرخ نوسازی تا ۱۳۸ هرتز پشتیبانی می‌کند. درواقع می‌توان این نمایشگر را رقیب مستقیم ال‌جی UltraGear 48GQ900 درنطر گرفت زیرا بسیاری از قابلیت‌های این دو محصول یکسان است.

PG48UQ در جریان رویداد Gamescom ۲۰۲۲ معرفی شده که درواقع مدل بزرگ‌تر PG42UQ محسوب می‌شود. این محصول ۹۸٫۵ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و نرخ تأخیر پاسخ‌گویی آن نیز فقط ۰٫۱ میلی‌ثانیه است. از دیگر ویژگی‌های این مانیتور گیمینگ می‌توان به پشتیبانی از HDR10 اشاره کرد. ایسوس می‌گوید این دستگاه از هیت‌سینک سفارشی استفاده می‌کند که باعث می‌شود هنگام عملکردهای سنگین، درمقایسه با سایر مانیتورهای سری ROG این برند تا هشت درصد خنک‌تر باشد.

مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Swift OLED مدل 48 اینچی

اضافه شدن سیستم خنک‌کننده‌ی جدید ایسوس به ROG Swift OLED PG48UQ می‌تواند به افزایش طول‌عمر پنل OLED آن نیز کمک کند. البته این شرکت هیچ جزئياتی درمورد ماندگاری بیشتر این نمایشگر نسبت به سایر مدل‌های سری ROG ارائه نکرده است. این مدل نیز مثل مدل ۴۲ اینچی ایسوس، از پوشش ریزبافت ضدتابش ویژه‌ی این شرکت بهره می‌برد تا حواس‌پرتی را هنگام اجرای بازی‌ها به حداقل برساند. این محصول نیز از سیستم تنظیم روشنایی یک‌نواخت بهره می‌برد که می‌تواند به کاهش خستگی چشم هنگام بازی یا کار کمک کند.

PG48UQ از پورت‌های متنوعی مثل HDMI 2.0 و HDMI 2.1 و همچنین DisplayPort 1.4 پشتیبانی می‌کند. این محصول همچنین از سه درگاه USB A بهره می‌برد و با سوکت سه‌پایه در قسمت بالای شاسی عرضه می‌شود. این مانیتور از اواخر سه‌ماهه‌ی جاری با قیمت ۱۵۰۰ دلار در آمریکای شمالی دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت، اما تا این‌ لحظه هیچ اطلاعاتی درمورد عرضه‌ی آن در سایر بازارهای جهان دردسترس نیست.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
232