هدست واقعیت مجازی پرچم‌دار متا با قابلیت ردیابی چهره احتمالاً ماه اکتبر معرفی خواهد شد

{title limit=50}

پروژه‌ی هدست واقعیت مجازی پرچم‌دار متا که آن را با عنوان پروژه‌ی کمبریا (Project Cambria) می‌شناسیم، برای اولین‌بار در کنفرانس Connect در اکتبر ۲۰۲۱ آزمایش شد و از آن زمان، اطلاعات کمی درباره‌اش ارائه شده است. مارک زاکربرگ، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل کنونی متا (فیسبوک سابق)، اکنون اعلام کرده است که این هدست در ماه اکتبر معرفی خواهد شد.

زاکربرگ در مصاحبه‌ با جو روگان در پادکست The Joe Rogan Experience، تأیید کرد که هدست واقعیت مجازی جدید متا تا چند ماه دیگر روانه‌ی بازار خواهد شد. درحالی‌که وی مستقیماً به پروژه‌ی کمبریا اشاره نکرد، درباره‌ی هدستی واقعیت مجازی با قابلیت‌های چشمگیر صحبت کرد که ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به ردیابی چشم و صورت و آواتارهای دنیای واقعیت مجازی اشاره کرد.

با‌‌‌توجه‌‌‌به اینکه هدست‌های واقعیت مجازی کنونی که درحال‌حاضر دردسترس خریداران قرار دارند، قابلیت ردیابی کامل چهره را ارائه نمی‌دهند، عرضه‌ی هدست جدید متا می‌تواند جذابیت بسیاری داشته باشد. HTC برای هدست‌های Vive VR خود لوازم‌جانبی Facial Tracker ارائه می‌دهد که می‌تواند حرکت صورت را ردیابی کند؛ اما این محصولات برای ردیابی قسمت‌های پایینی صورت مثل دهان و لب‌ها و زبان اختصاص داده شده‌اند.

شرکت‌های دیگری مثل Deca نیز وجود دارند که وعده‌ داده‌اند از فناوری ردیابی چهره در هدست‌های واقعیت‌ مجازی خود استفاده می‌کنند؛ اما محصول آن‌ها هنوز دردسترس مشتریان قرار نگرفته است.

تماشا در آپارات

به‌نوشته‌ی XDA، درحالی‌که هدست واقعیت مجازی بعدی متا با قیمت بیشتری عرضه خواهد شد، زاکربرگ اعلام کرده که هدف از معرفی این محصول این است که درنهایت همان تکنولوژی‌ها به مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر نیز اضافه شوند. درحال‌حاضر، این شرکت Quest 2 را می‌فروشد که یکی از گزینه‌های ارزان‌قیمت برای علاقه‌مندان به تجربه‌ی دنیای واقعیت مجازی است و بدون نیاز به کامپیوتر جانبی و کاملاً مستقل عمل می‌کند.

این یعنی Quest 2 می‌تواند به‌عنوان دستگاهی مستقل شما را در دنیای واقعیت مجازی غرق کند و با امکان اتصال به کامپیوتر، می‌توان از تجربه‌ی بازی‌ها و محتوای با کیفیت‌تر روی آن لذت برد. قیمت این محصول اخیراً کمی افزایش یافته است و نسخه‌ی پایه‌ی آن با برچسب ۲۹۹ دلاری فروخته می‌شود. البته مشتریان با خرید این محصول می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ی اضافه، یک نسخه از محبوب‌ترین بازی واقعیت مجازی حال‌حاضر دنیا، یعنی Beat Saber را نیز دریافت کنند.

درحالی‌که چند ماه دیگر تا معرفی هدست واقعیت مجازی پرچم‌دار متا باقی مانده است، احتمال دارد این محصول در کنفرانس سالانه‌ی Connect این شرکت رسماً رونمایی شود. ناگفته نماند در برخی منابع نام این دستگاه متا کوئست پرو (Meta Quest Pro) ذکر شده است.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
225