آواتار دیجیتالی مارک زاکربرگ، واکنش منفی علاقه‌مندان به متاورس را در پی داشت

{title limit=50}

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا (شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام)، هفته‌ی گذشته تصویری از آواتار دیجیتالی خود را که در جلوی برج ایفل و کلیسای ساگرادا فامیلیا قرار داشت منتشر کرد تا به نوعی نشان دهد بازی آنلاین Horizon Worlds در کشورهای فرانسه و اسپانیا دردسترس قرار گرفته است.

زمان زیادی نگذشته بود که کاربران اینترنت شروع‌ به تمسخر اسکرین‌شات منتشرشده توسط زاکربرگ کردند چون جزئیات گرافیکی به‌شدت پایین بود. یک کاربر در توییتر گفت دیدن اسکرین‌شات زاکربرگ او را یاد بازی Teletubbies در پلی استیشن وان انداخته است.

به‌نظر می‌رسد مارک زاکربرگ واکنش‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کرده است. او می‌گوید متا در تلاش است جزئیات گرافیکی محتواهای متاورس را افزایش دهد. مدیرعامل متا اسکرین‌شات دیگری در فیسبوک و اینستاگرام منتشر کرده تا نسخه‌ای واقع‌گرایانه‌تر از آواتار دیجیتالی خودش را نمایش دهد.

مارک زاکربرگ می‌گوید به‌زودی «به‌روزرسانی‌های بزرگی» در Horizon و جزئیات گرافیکی آواتارها اعمال می‌شود. مدیرعامل متا وعده داده که در جریان برگزاری کنفرانس Connect اطلاعات بیشتری در این زمینه اعلام کند. فردی به نمایندگی از متا در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی ورج اعلام کرده است که مراسم Connect فعلاً تاریخ برگزاری مشخصی ندارد. این مراسم سال گذشته در ماه اکتبر (مهر و آبان) برگزار شد.

آواتار مارک زاکربرگ در بازی هورایزن ورلد نسخه قدیمی و جدید

تصویر سمت راست همان اسکرین‌شاتی است که جنجال‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرد؛ در تصویر سمت چپ می‌بینیم که جزئیات گرافیکی به‌شدت بهبود پیدا کرده است

مارک زاکربرگ می‌گوید اسکرین‌شات اولیه چندان تحسین‌برانگیز نیست و خودش این موضوع را می‌داند. او می‌گوید اسکرین‌شات به‌منظور گرامی‌داشت آغازبه‌کار Horizon Worlds در کشورهای فرانسه و اسپانیا در زمانی سریع گرفته شد. به گفته‌ی زاکربرگ جزئیات گرافیکی Horizon Worlds قرار است بسیار بیشتر از آنچه در اسکرین‌شات دیدیم باشد.

شاید بهتر است که زاکربرگ در انتشار پست‌های این‌چنینی بیشتر دقت کند؛ فراموش نکنید او مدیرعامل شرکتی است که میلیاردها دلار در حوزه‌ی متاورس سرمایه‌گذاری کرده و همچنان به این کار ادامه می‌دهد. تصاویر این چنینی باعث می‌شوند تلاش‌های متا برای ایجاد محیطی واقع‌گرایانه در متاورس زیر سؤال برود.

متا تنها شرکتی نیست که با هدف ترغیب کاربران به استفاده از متاورس، وعده‌ی افزایش جزئیات گرافیکی را مطرح می‌کند. ماه گذشته‌ی میلادی Roblox نیز خبر مشابهی اعلام کرد. مدیر محصول این شرکت گفت Roblox به‌دنبال تولید دنیایی متاورسی است که همتای دنیای واقعی باشد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
169