سامسونگ با پروفایل جدید انرژی، مصرف باتری گلکسی زد فولد ۴ را کاهش می‌دهد

{title limit=50}

جدیدترین گوشی‌های تاشو سامسونگ با نام گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ از راه رسیدند و یکی از اصلی‌ترین بهبودهای نسل جدید درمقایسه‌با نسل پیشین، افزایش عمر باتری آن اعلام شد. حال با عرضه‌ی عمومی دستگاه‌ها و بررسی آن‌ها، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ با ایجاد پروفایل جدید مدیریت عملکرد دستگاه، مصرف باتری را در گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ کاهش می‌دهد.

در نسخه ۴٫۱٫۱ رابط کاربری One UI سامسونگ، گزینه‌هایی جدید با عنوان Standard و Light به پروفایل عملکرد اضافه شده‌اند که جایگزینی برای Enhanced Processing محسوب می‌شوند. طبق توضیحات سامسونگ در این بخش، پروفایل Standard پروفایل پیش‌فرض و «پیشنهادشده» برای گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ به‌شمار می‌رود.

این پروفایل با تنظیم عملکرد تراشه، عمر باتری مناسبی را ارائه می‌دهد؛ اما اگر عمر باتری جزو اولویت‌های کاربر محسوب می‌شود، می‌تواند با انتخاب حالت Light با محدودکردن عملکرد تراشه و سرعت کلاک پردازنده، عمر باتری بیشتری را از گوشی تاشو خود انتظار داشته باشد.

برش پروفایل عملکرد گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ سامسونگ

طبق بررسی‌های 9To5Google، با انتخاب حالت Light تغییر سریعی در عملکرد دستگاه و عمر باتری مشاهده نمی‌شود و به‌نظر می‌رسد که با فعال‌شدن حالت Light، دستگاه درابتدا الگوی مصرف کاربر را فرامی‌گیرد و سپس با ایجاد تغییرات مختلف، به بهبود عمر باتری کمک می‌کند.

کاربری در Reddit با انجام بررسی‌های بیشتر متوجه شده است که با تغییر Performance Profile به Light، دستگاه تا ۲۰ درصد امتیاز کمتری در نرم‌افزارهای بنچمارک کسب می‌کند. درنتیجه این کاهش عملکرد، مصرف باتری نیز کاهش و عمر کلی باتری افزایش محسوسی پیدا می‌کند. فراموش نکنید که حتی با وجود کاهش عملکرد ۲۰ درصدی دو پرچم‌دار تاشو سامسونگ، همچنان قدرت بیشتری از گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ دراختیار خواهید داشت.

هر دو گوشی هوشمند گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ به جدیدترین تراشه‌ی پرچم‌دار شرکت کوالکام، یعنی Snapdragon 8+ Gen 1، مجهز شده‌اند که طبق اعلام سازنده، تا ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتری را ارائه می‌کند. درنتیجه، می‌توان اصلی‌ترین دلیل افزایش عمر باتری دو نماینده جدید کره‌ای‌ها را تراشه‌ی جدید و کم‌مصرف‌تر آن دانست. به‌بیان دیگر، سامسونگ با اعمال بهبودهای نرم‌افزاری و افزوده‌شدن پروفایل‌های جدید درکنار تراشه‌ی کم‌مصرف‌تر، موفق شده است چنین عمر باتری مطلوبی را کسب کند.

گلکسی زد فلیپ 4 / galaxy z flip 4

ظهر دیروز نیز در زومیت مقایسه‌ی عملکرد باتری گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ با دیگر پرچم‌داران بازار ازجمله گلکسی S22 اولترا و وان پلاس ۱۰ پرو را مشاهده کردید که به‌وضوح عملکرد بد تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 در مدیریت انرژی و باتری را به ورطه نمایش می‌گذاشت.

درواقع، مقصر اصلی این اتفاق را نه طراحی بد کوالکام، بلکه باید معماری نه‌چندان کارآمد سامسونگ دانست؛ چرا‌که تراشه‌ی میان‌نسلی جدید کوالکام از طراحی تقریباً مشابهی بهره می‌برد؛ اما با محول‌کردن روند تولید آن به TSMC، افزایشی درخورتوجه در پایداری و عمر باتری و عملکرد کلی تراشه را شاهد هستیم.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
103