سامسونگ ظاهراً با هدف افزایش فروش گلکسی S22 اولترا، تولید S22 FE‌ را لغو کرده است

{title limit=50}

جدیدترین گزارش از رسانه کره‌ای The Elec نشان می‌دهد که سامسونگ در مواجهه با مشکلات زنجیره تأمین و تقاضای بهتر از حد انتظار برای گوشی پرچم‌دار گلکسی S22 اولترا، تولید مدل گلکسی S22 FE را متوقف کرد.

این موضوع با شایعات قبلی مبنی بر اینکه لغو گلکسی S22 FE مطابقت دارد؛ زیرا هیچ نشانه‌ای از یک گوشی با شماره مدل SM-S900 در فهرست سامسونگ وجود ندارد، درحالی‌که اگر بزرگ‌ترین تولیدکننده گشی در جهان قصد داشت مدل مذکور را عرضه کند، باید قبلاً با شماره مدل، رشته‌های نرم‌افزاری در حال توسعه ظاهر می‌شد.

سامسونگ توسعه‌ی گلکسی S22 FE را متوقف کرده است

دلیل لغو گلکسی S22 FE به دیرتر از حد معول عرضه‌ شدن S21 FE مربوط نمی‌شود، بلکه دلیل آن کمبود تراشه عنوان شده است.

سامسونگ رکورد فروش گلکسی S22 اولترا را پشت سر گذاشته و از آنجاکه مدل پرچم‌دارش از همان تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 استفاده می‌کند که قرار بود در گلکسی S22 FE وجود داشته باشد، کمبود تراشه‌ی مورد تقاضای کوالکام باعث لغو S22 FE شده است.

سامسونگ در ابتدا قصد داشت ۳ میلیون دستگاه گلکسی S22 FE تولید کند؛ زیرا سری فن ادیشن به‌طور سنتی مورد استقبال بازار قرار می‌گیرد. باوجوداین، گلکسی S22 اولترا، به‌عنوان وارث مستقیم سری نوت سامسونگ به‌دلیل بهره‌مندی از S-Pen با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شده است.

سامسونگ تاکنون بیش از ۱۰ میلیون دستگاه گلکسی S22 اولترا فروخته؛ بنابراین اکنون که تصمیم گرفته بیشتر از اسنپدراگون به جای تراشه‌های اگزینوس استفاده کند، به هر تراشه گوشی پیشرفته‌ای نیاز دارد که بتواند به آن دست یابد.

بااین‌حال، گلکسی S23 FE عرضه خواهد شد

ظاهراً سه میلیون تراشه‌ای که قرار بود در گلکسی S22 FE به‌کار برده شود، اکنون در گلکسی S22 اولترا استفاده خواهد شد و شرکت با افزایش تولید پرچم‌دار تمام عیارش سود بیشتری به‌ دست خواهد آورد.

درهرحال جای نگرانی نیست؛ زیرا سامسونگ به‌طور کامل از سری Fan Edition منصرف نشده است. این گزارش نشان می‌دهد که سه میلیون S23 FE در سال آینده تولید خواهد شد. به این امید که تا آن زمان کمبود تراشه Snapdragon 8 Gen 1 (یا به احتمال زیاد Gen 2) نیز برطرف شود.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
17