تغییرات سنسور اثر انگشت در آیفون ۸

{title limit=50}

در طول این مدت خبرهای زیادی در رابطه با حذف دکمه هوم در آیفون 8 هستیم .اما گزارش ها حاکی از آن بوده اند که اپل در مسیر یکپارچه ساختن اسکنر اثر انگشت با نمایشگر با مشکلاتی مواجه شده و به گزینه های دیگر فکر می کند.

اما خبرهای تازه ای منتشر شده است که اپل توانسته است با این مشکل مقابله کند و اکنون خبرگزاری چینی EDN اعلام کرده است که دکمه فیزیکی هوم از آیفون 8 حذف خواهد شد . اپل در آن از حسگر اپتیکال یکپارچه شده با نمایشگر برای تشخیص اثر انگشت کاربران استفاده می کند.از سال 2015 شرکت اپل قصد دارد که سنسور اثر انگشت را با صفحه نمایش یکپارچه کند و اکنون توانسته است که به هدف خود برسد و تغییرات اساسی را در آیفون در دهمین سال تولیدش ایجاد کند.

علاوه بر تشخیص اثر انگشت، منابع ادعا کردند که آیفون جدید از "سنسورهای تصویر مادون قرمز نامرئی به منظور افزایش قابلیت ادوربین با کیفیت بالا " و برای فعال کردن عملیات واقعیت افزوده مجهز خواهد شد.


به طورکلی اپل سه راه برای تشخیص هویت پیش رو دارد یا اینکه دکمه فیزیکی را به طور کامل حذف کند و به دیگر روش های احراز هویت متکی شود . یا اینکه حسگر اثر انگشت را در پشت آیفون تعبیه کند که این مشابه رقیبش گلکسی S8 می شود.

تعبیه حسگرهای بیومتریکی دیگر نظیر تشخیص چهره یا اسکنر عنبیه چشم هم با استفاده از یک دوربین ثانویه با رزولوشن بالا ممکن خواهد بود و انتظار می رود در آیفون 8 شاهد قابلیت های سه بعدی با برخورداری از فناوری کمپانی «PrimeSense» باشیم.

آیفون 8 با تغییرات اساسی دیگر نیز همراه خواهد بود.اما باید منتظر باشیم تا ببینیم کدام یک از شایعات به واقعیت تبدیل می شود.


منبع:macrumors






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
695