بنچمارک گرافیک AMD RX 6700 از بهبود عملکرد ۱۰ درصدی درمقایسه‌با RX 6650 XT خبر می‌دهد

{title limit=50}

حساب توییتری MEGAsizeGPU که ادعا می‌کند به گرافیک AMD Radeon RX 6700 دست یافته، عملکرد این محصول را در بنچمارک 3DMark بررسی کرده است. ویدئوکاردز متوجه نکته‌ی جالبی درباره‌ی این گرافیک شده است. دو هفته پیش، شرکت Sapphire گرافیک Radeon 6700 را عرضه کرد و اکنون به‌نظر می‌رسد AMD نام محصول را به Radeon RX 6700 تغییر داده است.

گرافیک Radeon RX 6700 که از نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی تراشه‌ی Navi 22 استفاده می‌کند، اکنون دو درایور دارد که یکی از آن‌ها عملکرد کامل محصول را ارائه نمی‌دهد. درایور به‌روزشده‌ی نسخه‌ی ۲۲٫۵٫۲ با پشتیبانی از Radeon RX 6700 عملکرد گرافیک را بهبود می‌دهد و نام محصول را به‌درستی در Radeon Settings و GPU-Z به‌نمایش می‌گذارد.

گرافیک Radeon 6700 (با درایور قدیمی) توانسته است در حالت مصرف انرژی پیش‌فرض و حالت مصرف انرژی زیاد به‌ترتیب امتیاز ۹٬۴۲۷ و ۱۰٬۳۰۴ را در TimeSpy کسب کند. این در حالی است که امتیاز Radeon RX 6700 (با درایور جدید) در حالت مصرف انرژی استاندارد ۱۸ درصد بیشتر است و به ۱۱٬۱۶۶ می‌رسد. این گرافیک با درایور جدید در حالت دوم ۱۱ درصد امتیاز بیشتری کسب کرده است (۱۱٬۴۱۴).

گرافیک Radeon RX 6700 XT که از نسخه‌ی کامل تراشه‌ی Navi 22 استفاده می‌کند، پیش‌تر توانسته است در بنچمارک 3DMark TimeSpy امتیاز ۱۲٬۸۷۲ را کسب کند. این یعنی مدل XT گرافیک ای‌‌‌ام‌‌‌دی ۱۵ درصد سریع‌تر است و ۱۱ درصد هسته‌ی بیشتر دارد (۲٬۵۶۰ دربرابر ۲٬۳۰۴) و به ۴ درصد انرژی بیشتر نیاز پیدا می‌کند. فراموش نکنید که Sapphire RX 6700 از توان ۲۲۰ وات برخوردار است؛ اما مدل مرجع این گرافیک از توان ۱۷۵ وات بهره می‌برد.


بنچمارک منتسب به کارت گرافیک AMD RX 6700 ای ام دی در TimeSpy


مدل غیر XT گرافیک RX 6700 درمقایسه‌با Radeon RX 6650 XT حدوداً ۷ تا ۱۰ درصد سریع‌تر است. مدل Sapphire گرافیک AMD به‌صورت پیش‌فرض اورکلاک شده است و به‌جای فرکانس ۲٬۴۵۰ مگاهرتز به فرکانس ۲٬۴۹۵ مگاهرتز دست پیدا می‌کند.

AMD گرافیک یادشده را رسماً معرفی نکرده است؛ اما اکنون نام محصول در وب‌سایت رسمی این شرکت به‌چشم می‌خورد. نکته‌ی دیگر اینکه قیمت آن هنوز اعلام نشده و ممکن است فعلاً به‌صورت محدود به بازار بیاید.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
132