اپلیکیشن مشورپ به «حال» تغییر نام داد

{title limit=50}

به گزارش زومیت، آسان پرداخت (آپ) در نشست خبری با شعار «حال خوب برای همه» علاوه بر اعلام خبر ریبرندینگ سرویس مشورپ، به ارائه آمار و ارقام مربوط به این سرویس، معرفی خدمات مختلف آن و امکانات مختلفی که در حوزه سلامت به کاربران عرضه می‌کند، پرداخت.

علی‌اکبر فراهانی، مدیرعامل شرکت آپ، درباره پیشینه شکل‌گیری سرویس سلامت در این اپلیکیشن و انگیزه ارائه خدمت در حوزه بهداشت و درمان گفت:

با توجه به شیوع بیماری کرونا و اقبال مردم به استفاده از خدمات آنلاین در حوزه بهداشت و سلامت اپلیکیشن آپ هم از مرداد سال ۹۸ همکاری خود را با مجموعه مشورپ آغاز کرد. البته با اوج گرفتن بیماری کرونا استقبال مردم از این سرویس خیلی بیشتر شد و بدین‌ترتیب، آپ هم تبدیل به یکی از بازیگران اصلی در حوزه بهداشت و سلامت شد و اکنون، ضمن همکاری با سایر سهام‌داران مجموعه مشورپ، بزرگ‌ترین سهام‌دار آن است.

بهتر کردن حال جامعه

فراهانی با اعلام اینکه «حال» نام جدید سرویس مشورپ است اعلام کرد که مأموریت اصلی این مجموعه بهتر کردن حال عموم افراد جامعه است. به گفته او، هرچند آپ بزرگ‌ترین سهام‌دار مجموعه حال است، اما این آزادی و اختیار را به این سرویس می‌دهد تا با هر مجموعه، پلتفرم و سوپراپلیکیشن دیگری همکاری داشته باشد.

فراهانی، در بخش دیگری از این نشست به رفع ابهام از حوزه فعالیت سرویس سلامت اپلیکیشن آپ پرداخت و هدف آن را دسترس‌پذیرتر کردن خدمات سلامت برای عموم جامعه خواند و گفت:

رویکرد ما در ارائه این سرویس جایگزین کردن آن با سرویس‌های مرسوم و سنتی حوزه سلامت نیست؛ هدف ما گسترش ارائه خدمات حوزه سلامت به‌ویژه در زمینه دریافت وقت ویزیت و ارائه مشاوره‌های روان‌شناسی و سلامت روان است.

در ادامه امین دولتی، مدیرعامل سرویس حال، نیز ابراز امیدواری کرد که «حال» با عنوان جدید خود نیز همچنان به هدفی که از ابتدا در نظر گرفته پایبند باشد و در هر وضعیتی بتواند حال همه افراد جامعه را بهتر کند. او در خصوص همکاری با مجموعه آسان‌پرداخت نیز گفت:

مسئولیت اجتماعی و دغدغه‌مندی مجموعه آپ برای این که بتوانند در حوزه سلامت قدمی بردارند، باعث شکل‌گیری این همکاری شد و دقت نظر اعضای این مجموعه باعث شد بتوانیم خدمات مختلفی از مشاوره‌های رایگان گرفته تا خدمات درمانی مربوط به کرونا ارائه کنیم.

به گفته مدیرعامل حال، استارتاپ فعال در حوزه سلامت آنلاین، حرفه‌ای‌گری و نگاه خوب به حوزه سلامت در شرکت آسان پرداخت باعث حمایت بی‌دریغ این مجموعه از سرویس حال شد. دولتی در این خصوص توضیح داد:

نگاه همکاران در مجموعه بزرگ آپ این بود که در شرایط بحرانی کرونا به گونه‌ای کار را پیش ببریم که هم به فعالیت استارتاپ مشورپ در راستای گسترش فعالیت‌هایش کمک شود و هم کاربران بتوانند سرویس خوبی دریافت کنند. همین موضوع باعث شد استارتاپ ما که در اوایل فقط خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌داد، گسترش پیدا کند و به حوزه خدمات بالینی، خدمات آنلاین و خدماتی که به پزشکان و مراکز درمانی ارائه می‌شود نیز ورود پیدا کند.

دولتی بخش عمده‌ای از تأثیرات مطلوب سرویس‌‎های حوزه سلامت را مربوط به پزشکان دانست و گفت: «این سرویس‌ها با ایجاد نسخه الکترونیکی برخی از دغدغه‌های پزشکان را کاهش داده‌اند. سرویس سلامت آپ یا همان سرویس حال یکی از اولین‌ها در زمینه ایجاد نسخه الکترونیک بوده که درحال‌حاضر توسط وزارت بهداشت در کشور اجرا می‌شود.»

۴ میلیون کاربر با درآمد ۲ میلیارد تومانی

در ادامه نشست مدیران آپ به ارائه آمارهای جالب در مورد مجموعه آپ و همچنین اپلیکیشن سلامت آن یعنی حال پرداختند. در این نشست گفته شد که درحال‌حاضر اپلیکیشن حال ۴ میلیون کاربر دارد و درآمد ماهانه آن به ۲ میلیارد تومان می‌رسد.

محمدرضا اسکندریون، رئیس هیئت‌مدیره آپ، در این نشست به ضرورت تغییر نگاه به خدمات آنلاین در حوزه سلامت اشاره کرد. او تأکید کرد که باید به حوزه تکنولوژی سلامت با دید یک فرصت نگاه شود نه به چشم یک تهدید که کسب‌وکارهای سنتی را هدف قرار داده است.

محمدرضا اسکندریون، رئیس هیئت مدیره آپ


آن‌طور که او در این نشست خبری اعلام کرد، اپلیکیشن آپ تا امروز حدود ۲۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. بنابراین اسکندریون با تأکید اینکه باید از این ظرفیت برای ارائه به تمام جامعه استفاده شود؛ گفت:

ما باید از ظرفیت‌هایی که داریم برای ارائه خدمات مختلف و متنوع استفاده کنیم و حوزه فعالیت خود را توسعه دهیم. در گذشته در هر فضایی ورود کردیم با مقاومت‌هایی از جانب فعالان، ناظران و رگولاتورهای آن حوزه مواجه شدیم. امیدواریم آن تجربه‌های تلخ در حوزه سلامت تکرار نشود. ما نه پزشک هستیم و نه داروخانه داریم؛ صرفاً یک پلتفرم ارائه‌دهنده سرویس هستیم و ذی‌نفعانی داریم که از این خدمات ما استفاده می‌کنند.

در زمینه ارائه آمار نیز علی اکبر فراهانی، مدیرعامل آپ به ذکر آمار و ارقام مربوط به سرویس سلامت این اپلیکیشن پرداخت و اعلام کرد در سال ۹۹ تعداد کاربران این سرویس ۲۰ هزار نفر بوده که در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۴ میلیون کاربر رسیده است. علاوه بر این، طبق اظهارات او نزدیک به هزار و ۷۰۰ پزشک و مشاور حوزه روان‌شناسی در حال ارائه سرویس روی این پلتفرم هستند و همچنین، ۳۰۰ مرکز خدمات سلامت، از جمله آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، با این سرویس قرارداد داشته و به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود.

علی اکبر فراهانی، مدیرعامل آپ

مدیرعامل شرکت آسان پرداخت در ادامه به میزان درآمدزایی این اپلیکیشن پرداخت و اعلام کرد:

در سال گذشته، ماهانه ۵۰ میلیون تومان درآمد داشتیم که این رقم اکنون به ماهی ۲ میلیارد تومان رسیده است. البته بخش عمده‌ای از این درآمد متعلق به کادر پزشکی و خدمات سلامت است و ما بیشتر یک خاستگاه پلتفرمی برای ارائه این خدمات هستیم.

به گفته فراهانی، سرویس سلامت آپ درحال‌حاضر بر شهرهای تهران، مشهد، قم، تبریز، شیراز، اصفهان، اهواز و گرگان تمرکز دارد؛ اما هدف ارائه خدمات به بخش زیادی از روستاهای کشور را دنبال می‌کند. او در ادامه به ارائه خدمات توسط این سرویس به ایرانیان خارج از کشور پرداخت و گفت: «ما برخی از این خدمات را در خارج از کشور، از جمله به ایرانیان در امارات و ترکیه، نیز ارائه می‌کنیم.»

کد ملی و داشتن حساب بانکی ایرانی جزو شرایط اصلی برخورداری از این سرویس است و ایرانیان خارج از کشور نیز در صورت برخورداری از این موارد می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

اضافه شدن امکان پرداخت اعتباری به اپ حال

همچنین مدیرعامل مجموعه آپ از ارائه یک سرویس جدید پرداختی به اپلیکیشن حال خبر داد و اعلام کرد: «از روز گذشته امکان پرداخت اعتباری برخی از خدمات راه‌اندازی شد و بدین‌ترتیب، بخشی از خدمات حوزه سلامت موجود در اپلیکیشن به‌صورت اعتباری می‌تواند ارائه شود.» به گفته او، سرویس اعتبار مجموعه آسان پرداخت در قالب همکاری با مجموعه آپسان و خدمات تالی ارائه می‌شود.

امین دولتی، مدیر عامل اپلیکیشن حال نیز در خصوص سرویس اقساط سلامت چنین توضیح داد:

با توجه به این که بسیاری از افراد به دلیل دردسترس نداشتن وجه مالی درمان، از فرصت بهبود حال خود محروم می‌شوند، با همکاری مجموعه آپ توانستیم این سرویس را دراختیار افراد قرار دهیم تا ازطریق وامی که دریافت می‌کنند، روند درمان خود را سریع‌تر و راحت‌تر دنبال کنند.

او حداقل مبلغ اعتبار را ۲۵۰ هزار تومان و سقف آن را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد که بازپرداخت آن ۱۲ ماهه خواهد بود.

پزشکان و روان‌پزشکان سرویس حال چگونه ارزیابی می‌شوند؟

مدیرعامل سرویس حال درباره نحوه سنجش و ارزیابی پزشکانی که در این سرویس خدمات ارائه می‌دهند گفت:

در تلاش هستیم که از سازمان‌های مربوطه تائیدیه‌های پزشکان و روان‌شناسانی را که در سرویس ما فعال هستند، دریافت کنیم. اما از سه سال گذشته تاکنون، ما همواره مدارک این افراد را دریافت کرده‌ایم، صحت اطلاعات را از مجاری مختلف بررسی می‌کنیم، شماره و کد نظام پزشکی و نظام روان‌پزشکی این افراد را چک می‌کنیم و پس از طی کردن این فرایند یک پزشک یا مشاور را به مجموعه اضافه می‌کنیم.

او این اطمینان را به کاربران خود داد که پزشکان و مشاورانی که در این سرویس فعال هستند حتماً دارای تمامی مدارک و شرایط ارائه خدمات هستند.

افت استفاده از سرویس سلامت بعد از کمرنگ شدن کرونا

اپلیکیشن‌های سلامت در دوسال اخیر و با اوج گرفتن‌های چندباره کرونا محبوبیت‌های زیادی به دست آوردند؛ اما حالا به نظر می‌رسد با فروکش کردن موج‌های مختلف ویروس کرونا استفاده از این اپلیکیشن‌ها هم کاهش پیدا کرده است.

در همین زمینه فراهانی، مدیرعامل آپ با اشاره به فروکش کردن تب کرونا در کشور به موضوع کاهش میزان استفاده کاربران از سرویس سلامت اپلیکیشن آپ پرداخت و گفت:

در ابتدای زمان شیوع کرونا میزان استفاده از خدمات آنلاین که پیش از آن شیب ملایمی داشت، ناگهان به اوج رسید. حالا و با گذشت از دوران پیک، ما شاهد افت ۳۰ تا ۳۵ درصدی میزان استفاده از خدمات آنلاین سلامت هستیم؛ اما هنوز هم این میزان بالاتر از میزان استفاده از خدمات آنلاین پیش از دوران شیوع کرونا است.

به گفته او به‌دنبال کاهش چشمگیر آمار کرونا در کشور، در خصوص استفاده کاربران از خدمات تست PCR در سرویس حال نیز آن‌ها شاهد افت چشمگیری بوده‌اند.

فراهانی در ادامه به تغییر در استفاده از خدمات سلامت در جامعه پرداخت و اعلام کرد پیش از این بخشی از خدمات سلامت، به‌ویژه حوزه سلامت روان، دردسترس برخی از افراد جامعه نبود یا افراد تمایل استفاده از آن را نداشتند. طبق اظهارات او بعد از ارائه سرویس‌های آنلاین پزشکی و درمانی، بازارهای جدیدی کشف و نیازهای پنهان مردم شناسایی شد.

همچنین در همین زمینه آرمان فرج‌زاده، عضو هیئت‌مدیره شرکت آسان پرداخت، با اشاره به اهمیت حوزه سلامت در این اپلیکیشن درباره تجربه سرویس سلامت حال در زمان کرونا گفت: «در سال گذشته، سرویس سلامت ما یکی از پررشدترین سرویس‌ها بود و یکی از بالاترین میزان رضایت‌مندی کاربران را داشته است. به نظر من این سرویس در سال جاری حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت.»






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
761