سامسونگ سری گلکسی S22 مجهز به تراشه اگزینوس را در مناطق کمتری عرضه می‌کند

{title limit=50}

چند روز پیش، سامسونگ تراشه‌ی پرچم‌دار اگزینوس ۲۲۰۰ (Exynos 2200) خود را با گرافیک مبتنی‌‌‌ بر معماری RDNA 2 شرکت AMD معرفی کرد. این رونمایی اساساً تأیید کرد که سری گلکسی اس ۲۲ آینده در دو نوع تراشه، یعنی اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل یک کوالکام عرضه خواهند شد.

به‌گزارش گیزموچاینا، افشاگری با نام دوهیون کیم، اطلاعاتی را فاش کرده که مشخص می‌کند سری گلکسی اس ۲۲ در چه مناطقی با تراشه‌ی اگزینوس یا اسنپدراگون در‌ دسترس قرار خواهند گرفت. طبق این اطلاعات، تراشه‌ی اگزینوس در مقایسه با نسل‌های قبلی در مناطق کمتری عرضه می‌شود.

نسخه‌های اگزینوس عمدتاً در بازارهای اروپایی ارائه می‌شوند. نسخه‌‌های اسنپدراگون ۸ نسل یک در آمریکای شمالی و جنوبی همراه با آسیای شرقی، آسیای جنوب شرقی (هند، ویتنام، اندونزی، تایلند و غیره) و اقیانوسیه (استرالیا، نیوزلند) در‌ دسترس خواهند بود. غرب آسیا و خاورمیانه به همراه آفریقا ترکیبی از تراشه‌ی اگزینوس و اسنپدراگون را دریافت خواهند کرد.

در گزارشی، برای اولین‌بار عملکرد Exynos 2200 در گلکسی اس ۲۲ اولترا بررسی شد که امتیاز‌های AnTuTu آن را فاش کرد. این گوشی در مجموع امتیاز ۹۶۵۸۷۴ را به‌‌‌ دست آورد و توانست امتیاز ۱۱۰۸ را در آزمون تک‌هسته‌ای و ۳۵۱۶ امتیاز را در بخش چند‌هسته‌ای کسب کند. برای یادآوری، اسنپدراگون ۸ نسل یک مدل اس ۲۲ اولترا در آزمون تک‌هسته‌ای ۱۲۱۹ امتیاز و در آزمون چند‌هسته‌ای امتیاز ۳۱۵۴ را به خود اختصاص داد.

در ‌مقایسه با اسنپدراگون، نسخه‌ی اگزینوس در آزمون تک‌هسته‌ای عملکرد ضعیف‌تری داشته؛ اما در آزمون چند هسته‌ای از اسنپدراگون ۸ نسل یک قوی‌تر عمل کرد.

مشخصات احتمالی گلکسی اس ۲۲ اولترا

طبق شایعات، گلکسی 22 اولترا دارای صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی Dynamic 2X AMOLED با وضوح +Quad HD، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۷۵۰ نیت خواهد بود. افزون‌براین به‌صورت پیش‌فرض توسط رابط کاربری One UI 4 بر‌ پایه‌ی اندروید ۱۲ اجرا خواهد شد.

گفته می‌شود که اس ۲۲ اولترا در پنل جلو دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی را میزبانی می‌کند و در پنل پشت دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال (OIS)، دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسل با زوم ۳ برابر و OIS، دوربین تله‌فوتو پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسل با OIS و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل را شامل می‌شود.

گوشی پرچم‌دار آینده‌ی سامسونگ با ۱۲/۸ گیگابایت رم و ۵۱۲/۲۵۶/۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد. وظیفه‌ی تأمین انرژی آن را احتمالاً باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ وات بر عهده خواهد گرفت. این گوشی دارای درگاه اختصاصی برای نگه‌داری S-Pen خواهد بود و ظاهراً در رنگ‌های سفید، مشکی، سبز و بورگاندی (زرشکی) در‌‌ دسترس قرار می‌گیرد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
161