گرافیک دسکتاپ Arc Alchemist اینتل ظاهراً در بنچمارک‌ها عملکردی مشابه RTX 3070 Ti دارد

{title limit=50}

بنچمارک جدیدی از کارت گرافیک موردانتظار Arc Alchemist‌ اینتل در وب‌سایت SiSoftware رؤیت شد. بر ‌اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت، بنچمارک روی سیستمی با پردازنده‌ی دسکتاپ Coffee Lake-S اجرا شده و گرافیک یادشده از کل ۴۰۹۶ واحد محاسباتی تراشه‌ی DG2-512EU اینتل استفاده می‌کرده است؛ بنابراین این گرافیک قطعاً در دسته‌ی کارت‌های گرافیک مجزای دسکتاپ قرار می‌گیرد.

مشخصات گرافیک Arc Alchemist در بنچمارک

اطلاعات موجود در وب‌سایت SiSoftware نشان می‌دهد که کارت گرافیک اینتل با فرکانس ۲٫۱ گیگاهرتز کار می‌کرده است؛ اما مشخص نیست که این عدد، فرکانس پایه یا بیشینه را نشان می‌دهد. در نتایج بنچمارک مقدار حافظه‌ی ویدئویی را ۱۲٫۸ گیگابایت می‌بینیم که احتمالاً به خطایی در اِشغال ناقص حافظه بازمی‌گردد؛ چراکه انتظار می‌رود گرافیک پرچم‌دار Arc Alchemist با حافظه‌ی ویدئویی ۱۶ گیگابایتی GDDR6 و پهنای باند ۲۵۶ بیتی روانه‌ی بازار شود.

عملکرد گرافیک Arc Alchemist در بنچمارک

عملکرد گرافیک Arc Alchemist در بنچمارک

بنچمارک منتسب به گرافیک Arc Alchemist، امتیاز آن را ۹۰۱۷٫۵۲ مگاپیکسل‌برثانیه نشان می‌دهد که ۷٫۷ درصد بهتر از امتیاز ۸۳۶۹٫۵۱ مگاپیکسل‌برثانیه‌ای گرافیک RTX 3070 Ti انویدیا است؛ البته برتری مطلقی وجود ندارد؛ چراکه در پاره‌ای از پردازش‌ها از‌ جمله ممیزهای شناور دوگانه و چهارگانه، گرافیک اینتل عملکرد بهتری دارد؛ درحالی‌که در پردازش ممیز شناور تکی، گرافیک انویدیا بهتر ظاهر می‌شود.

عملکرد گرافیک RTX 3070 Ti در بنچمارک

عملکرد گرافیک RTX 3070 Ti در بنچمارک

پیش‌بینی می‌شود که گرافیک Arc Alchemist اینتل در دو نسخه‌ی موبایل و دسکتاپ از راه می‌رسد. شایعات حکایت از آن دارند که گرافیک پرچم‌دار اینتل فرکانسی بالغ‌‌ بر ۲٫۵ گیگاهرتز و توان مصرفی ۲۲۵ وات خواهد داشت. انتظار می‌رفت که Arc Alchemist عملکردی در سطح RTX 3070 یا RTX 3070 Ti داشته باشد؛ به‌‌ نظر می‌رسد که انویدیا نیز به‌خوبی به این موضوع واقف است؛ زیرا ظاهراً مدلی از RTX 3070 Ti را با حافظه‌ی ۱۶ گیگابایتی آماده می‌کند.

پردازنده‌ی گرافیکی Arc Alchemist در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۲ به‌صورت رسمی معرفی می‌شود؛ اما به‌‌ نظر می‌رسد که برای عرضه‌ی نسخه‌ی دسکتاپ باید کمی بیشتر منتظر بمانیم؛ چراکه اینتل تاکنون صرفاً درباره‌ی نسخه‌ی لپ‌تاپ صحبت کرده است.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
225