لپ تاپ های سری Dragonfly اچ پی معرفی شدند

{title limit=50}

اچ‌پی (HP) یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کروم‌بوک است و هر سال جهان فناوری را با محصولات خود تحت تأثیر قرار می‌دهد. کروم‌بوک‌ها همیشه در حال تکامل هستند، اما در CES ۲۰۲۲ شاهد جهش بزرگی در خط تولید آن‌ها بودیم. اچ‌پی Elite Dragonfly Chromebook را معرفی کرد، همراهی برای مدل استاندارد Elite Dragonfly که اکنون در نسل سوم خود قرار دارد. دستگاه مذکور دارای ظاهری بسیار جذابی است. البته HP Elite Dragonfly G3 نیز در کنار کروم‌بوک جذاب اچ‌پی معرفی شد.

لپ تاپ Elite Dragonfly Chromebook اچ پی

مشخصات و ویژگی‌های Elite Dragonfly Chromebook

به گزارش دیجیتال ترندز، ظاهر کروم‌بوک جدید اچ‌پی شباهت زیادی به نوت‌بوک Elite Dragonfly دارد که خود آن نیز الهام‌گرفته از خط تولید پریمیوم Spectre HP است. در تولید این محصول از طراحی‌ مدرن و پیشرفته‌ای استفاده شده که چشم هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند.

از بسیاری جهات، HP Elite Dragonfly شبیه کروم‌بوک نیست؛ از آلومینیوم ساخته شده، دارای صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۱۳٫۵ اینچی و نسبت ۳:۲ و حاشیه‌های جانبی باریک است. همچنین این دستگاه به‌دلیل داشتن اندازه‌ای مناسب کاملا قابل حمل است. ضخامتش کمی از HP Spectre x360 13 کمتر است و تقریبا وزنی مشابه این لپ‌تاپ دارد. Pixelbook Go هنوز هم در هر مورد نسبت به آن‌ها بهتر است، اما لولای ۳۶۰ درجه Elite Dragonfly Chromebook را ندارد.

یکی از شگفت‌انگیزترین عناصر طراحی Elite Dragonfly، هپتیک فیدبک لمسی جدید آن است. اولین‌بار است که کروم‌بوکی چنین ویژگی را ارائه می‌دهد و به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان آن از بعضی لپ‌تاپ‌های معرفی‌شده در نمایشگاه CES امسال، مانند Dell XPS 13 Plus، پیروی کرده‌اند. دیدن آمدن چنین فناوری روی کروم‌بوک‌ها بسیار چشمگیر است.

لپ تاپ Elite Dragonfly Chromebook اچ پی

Elite Dragonfly بالاترین میزان رزولوشنی که در کروم‌بوک‌ها دیده‌ایم را ارائه نمی‌دهد. بااین‌حال، می‌توان از این مسئله چشم‌پوشی کرد. کروم‌بوک 4K امولد ۹۹۹ دلاری سامسونگ گلکسی در این حوزه بهتر عمل می‌کند؛ اما نسبت ابعاد Elite Dragonfly مدرن‌تر است. اکنون بسیاری از کاربران صفحه‌نمایش ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ با ابعاد ۳:۲ را به نمایشگر 4K با نسبت ۱۶:۹ ترجیح می‌دهند.

ازآنجاکه صفحه‌نمایش کروم‌بوک جدید اچ‌پی کانورتیبل است، قابلیت لمسی نیز دارد. همچنین دستگاه مذکور با قلم شارژی بی‌سیم USI Pen اچ‌پی سازگار است و می‌توان توسط آن به‌راحتی یادداشت برداری کرد. علاوه‌براین، نمایشگر آن دارای پوشش ضدتابش نور است تا از انعکاس منابع نور اطراف جلوگیری کند.

همچنین Elite Dragonfly اولین کروم‌بوکی است که دارای وب‌کم ۵ مگاپیکسلی است. اچ‌پی در نمایشگاه CES امسال وب‌کم‌های پیشرفته‌تری را به کل مجموعه محصولات خود آورد و دلیل خوبی هم داشت. اکنون دیگر کیفیت 720p قابل قبول نیست و ارتقای این استاندارد در کروم‌بوک‌ها گامی در مسیر درست محسوب می‌شود. علاوه‌بر وب‌کم بهبودیافته، کل مجموعه HP Presence نیز در کروم‌بوک جدید به کار رفته تا ویدئو و صدای کاربر توسط هوش مصنوعی، به منظور بهبود ارتباط در تماس‌های ویدیویی، تقویت شود.

اکنون که صحبت از صدا شد باید اشاره کرد Elite Dragonfly دارای ستاپ بلندگوی چهارگانه‌ای است که بازهم نسبت به کروم‌بوک‌های معمولی در جایگاه بالاتری قرار دارد.

لپ تاپ Elite Dragonfly Chromebook اچ پی

درست است که پورت HDMI مزیت محسوب نمی‌شود، اما در دنیای کروم‌بوک‌ها ویژگی نادری است. در این میان، با وجود اینکه Elite Dragonfly Chromebook بدنه نازکی دارد، می‌تواند یک کابل HDMI را درون خود جای دهد. افزون‌براین، دو پورت Thunderbolt 4 نیز در هر طرف دیده می‌شود. سمت راست نیز اسلات کارت میکرو اس‌دی، USB-A 3.2 نسل دم و جک هدفون به چشم می‌خورد. این لپ‌تاپ همچنین دارای دکمه پاور و تنظیم صدا در سمت چپ خود است تا در حالت تبلت از آن استفاده کنید. کروم‌بوک Elite دو گزینه نیز برای اتصال بی‌سیم دارد: وای‌فای 6E و 4G LTE / 5G LTE.

اچ‌پی پردازنده‌های خاصی که در Elite Dragonfly Chromebook به کار رفته‌اند را معرفی نکرده و تنها گفته از «پردازنده نسل بعدی اینتل» در «پلتفرم اینتل Evo» استفاده می‌کند؛ درنتیجه، احتمالا شاهد تراشه‌ای از نسل دوازدهم اینتل خواهیم بود. شرکت سازنده همچنین اعلام کرد Elite Dragonfly اولین کروم‌بوکی خواهد بود که از پردازنده vPro استفاده می‌کند. این بدان معنا است که Chromebook Elite Dragonfly نسبت به کروم‌بوک استاندارد عملکرد بهتری دارد.

این نوع پردازنده‌ها در سطح سخت‌افزار امنیت ایجاد کرده و امکان مدیریت آسان‌تری را به بخش‌ها و سازمان‌های فناوری اطلاعات ارائه می‌دهند. پیش از همه چیز، HP Elite Dragonfly Chromebook یک لپ‌تاپ تجاری است، بنابراین ویژگی‌های امنیتی اضافه‌شده باید آن را به انتخابی بهتر و منطقی‌تر برای تاجران تبدیل کند.

لپ تاپ Elite Dragonfly Chromebook اچ پی

از دیگر مشخصات آن می‌توان به حافظه SSD با حجم ۵۱۲ گیگابایت اشاره کرد. همچنین باتری ۵۱ وات‌ساعتی آن از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و به کروم‌بوک امکان می‌دهد در ۹۰ دقیقه به ۹۰ درصد برسد. درضمن، اسکنر اثر انگشت ورود به سیستم را آسان می‌کند. هنوز قیمتی برای Elite Dragonfly Chromebook (یا مدل Enterprise آن) اعلام نشده است، اما اچ‌پی می‌گوید تا آوریل ۲۰۲۲ دردسترس خواهد بود.

مشخصات و ویژگی‌های HP Elite Dragonfly G3

لپ‌تاپ‌های Elite Dragonfly HP جزو هوشمندانه‌ترین نوت‌بوک‌های تجاری هستند که تا به حال دیده‌ایم و حتی در فهرست بهترین اولترابوک‌ها یافت می‌شوند. در نمایشگاه CES ۲۰۲۲، علاوه‌بر کروم‌بوک جدید، HP Elite Dragonfly G3 نیز مشاهده شد.

دو تغییر بزرگ در Dragonfly در ظاهر G3 وجود دارد؛ نسبت صفحه‌نمایش جدید ۳:۲ و استفاده از جدیدترین پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل. هنوز وزن اولیه ۲٫۲ پوند یا ۰٫۹۹ کیلوگرم است و اچ‌پی به آن افتخار می‌کند (اگرچه وزن ممکن است براساس پیکربندی متفاوت باشد).

لپ تاپ HP Elite Dragonfly G3

با وجود اینکه اینتل پردازنده‌های جدید خود را در CES معرفی کرد، اچ‌پی هنوز اطلاعات دقیقی درباره اینکه از کدام پردازنده‌ها استفاده می‌کند منتشر نکرده است؛ البته می‌دانیم شرکت مذکور از vPro پشتیبانی می‌کند.

به‌طور کلی، صفحه‌نمایش ۳:۲ تغییر هوشمندانه‌ای به‌نظر می‌رسد؛ زیرا اکنون دستگاه در هر دو حالت تاشو و تبلتی کارایی بیشتری دارد و راحت‌تر می‌توان از آن استفاده کرد. اکنون نسبت تصویر طبیعی‌تر است. برای تجسم آن می‌توانید تکه‌ای کاغذ را در نظر بگیرید که چقدر نوشتن روی آن ساده‌تر است. می‌توان G3 را با صفحه‌نمایش 1080p یا گزینه ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسلی اولد دریافت کرد.

لپ تاپ HP Elite Dragonfly G3

Dragonfly G3 به رم LPDDR5 مجهز است و تا ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی دارد. همچنین وب‌کم ۵ مگاپیکسلی خود (با حسگرهای جداگانه برای رنگ و مادون قرمز) و HP SureShutter را برای حفظ حریم خصوصی حفظ خواهد کرد. علاوه‌براین، اچ‌پی نوید «شارژ هوشمند» را می‌دهد. این فناوری شیوه کار کاربر را یاد گرفته و سیستم را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که بتوان از باتری حداکثر استفاده را برد.

HP Elite Dragonfly G3 در ماه مارس عرضه خواهد شد. اچ‌پی هنوز قیمت هیچ یک از لپ‌تاپ‌های جدید خود را اعلام نکرده است.
HP Elite Dragonfly G3HP Elite Dragonfly Chromebook
پردازندهپردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل، vProپردازنده نسل بعدی اینتل، پلتفرم اینتل Evo
رمحداکثر ۳۲ گیگابایت LPDDR5 (لحیم شده)حداکثر ۳۲ گیگابایت LPDDR4x (لحیم شده)
نمایشگر

۱۳٫۵ اینچ، ۳:۲ (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰)

یا

۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ با پنل اولد

۱۳٫۵ اینچ، ۳:۲ (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰)

۱۳٫۵ اینچ، ۳:۲ (۲۲۵۶ در ۱۵۰۴)

ذخیره‌سازیحداکثر ۲ ترابایت M.2 PCIe NVme SSD۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت SSD
دسترسیمارس ۲۰۲۲آوریل ۲۰۲۲
باتری۶ سلولی ۶۸ وات بر ساعت۵۱ وات ساعت
فراتر از سری Dragonfly، اچ‌پی همچنین در حال به‌روزرسانی محصولات EliteBook خود است، از جمله EliteBook 1040 G9 ،Elitebook x360 1040 G9 و تعدادی دیگر از دستگاه‌های EliteeBook جدید در سری ۸۰۰ و ۶۰۰۰ که در ماه مارس عرضه می‌شوند.





ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
15