هر آنچه از اپل واچ سری ۷ انتظار داریم

{title limit=50}

سال ۲۰۱۴ اپل برای اولین ‌بار پس از مرگ استیو جابز، دسته‌ای جدید در محصولاتش ایجاد کرد و بعد از ماه‌ها گمانه‌زنی، در رویداد سُنتی‌اش در ماه سپتامبر همان سال، از محصولی موسوم به اپل واچ رونمایی کرد که همان ساعت هوشمند اپل است. اپل واچ در ابتدا به‌عنوان یک وسیله‌ی جانبی مُدمحور شناخته می‌شد؛ اما دیری نپایید که در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان یک دستگاه متمرکز بر پایش سلامتی به بازار عرضه شد. اپل در این ساعت از مجموعه نرم‌افزار و حسگرهایی استفاده کرد که باعث محبوبیت بسیار بالای آن شد و اپل واچ اکنون پرفروش‌ترین ساعت هوشمند بازار محسوب می‌شود.

کوپرتینویی‌ها با حفظ اِلمان‌های طراحی و اضافه کردن ویژگی‌های جدید، اپل واچ را به یک ابزار سلامتی‌محور کوچک تبدیل کرده‌اند. اکنون اپل در حال آماده شدن برای رونمایی از هفتمین نسل ساعت‌های هوشمندش در رویداد ماه سپتامبر (شهریور تا مهر) است که از قرار معلوم می‌تواند تغییرات درخور توجهی را در زبان طراحی شامل شود و نقطه عطفی در محبوبیت هرچه بیشتر این ساعت در بازار پوشیدنی‌ها باشد. در ادامه با زومیت همراه باشید.

طراحی اپل واچ سری ۷

طراحی احتمالی اپل واچ سری ۷

اپل واچ در طول سال‌ها تغییرات کمی در زبان طراحی داشته است و شش نسل از ساعت‌های هوشمند اپل اشتراک بسیاری در طراحی دارند. این ساعت‌ها از یک نمایشگر کوچک مربعی‌شکل از نوع ارگانیک ال‌ای‌دی (OLED) بهره می‌گیرند، دیجیتال کراون، بندهای قابل تعویض و درگاه شارژ اختصاصی نیز در هر نسل پابرجا بوده است؛ اما به نظر می‌رسد وقت آن فرا رسیده است که حداقل زبان طراحی اپل واچ دستخوش تغییراتی شود و احتمالا هفتمین نسل از ساعت‌های هوشمند غول دنیای فناوری شامل بزرگ‌ترین بازطراحی این دستگاه از زمان عرضه نخستین نسل آن خواهد بود.

اپل مدت‌ها پیش در محصولاتی از جمله آیفون ۴ و نسل نخست آیپد و لپ‌تاپ مک از طراحی لبه‌های تخت استفاده می‌کرد و بعد از کنار گذاشتن آن، دوباره این زبان طراحی کلاسیک و در عین‌ حال مدرن را در آیپد پرو ۲۰۱۸ و خانواده‌ی آیفون ۱۲ زنده کرد و گمان می‌رود تقریباً تمامی محصولات باقی‌مانده اپل در حال بازطراحی به این سمت باشند؛ بنابراین، تعجب‌آور نخواهد بود که کوپرتینویی‌ها اپل واچ ۷ را مانند دیگر محصولاتشان با لبه‌های تخت طراحی کنند.

منابع معتبری نظیر مینگ‌چی کو، مارک گِرمن و جان پراسر تأیید کرده‌اند که اپل قصد دارد پس از سه نسل از آخرین بازطراحی در اپل واچ سری ۴، مؤلفه‌های طراحی نسل بعدی ساعت‌های هوشمندش را با تغییراتی مواجه و اپل واچ سری ۷ را به کالبدی جدید مشابه زبان طراحی محصولات اخیرش با نمایشگر و فریم تخت آراسته کند.

در صورت صحت داشتن شایعات و با استناد به سری آیفون ۱۲، نمایشگر و ابعاد بدنه اپل واچ سری ۷ با توجه به تخت شدن، می‌تواند کمی بزرگ‌تر از نسل گذشته باشد. همچنین گفته می‌شود ضخامت شاسی در مقایسه با اپل واچ سری ۶ به‌طور ناچیزی افزایش خواهد یافت؛ اما احتمالا کاربران در استفاده‌های روزمره متوجه آن نخواهند شد. از دیگر مشخصات شایع‌شده می‌توان به از بین رفتن برآمدگی سطح زیرین اپل واچ به‌منظور راحتی مچ دست در هنگام استفاده‌ی طولانی‌مدت اشاره کرد که در واقع محلی برای تعبیه حسگرهای بیولوژیکی محسوب می‌شود.

اعتقاد بر این است که دیجیتال کراون (Digital Crown)  بدون تغییر باقی خواهد ماند. دکمه فیزیکی مذکور یک کنترل آنالوگ سُنتی و در عین حال مدرن برای اجرای فرامین کاربر در اپل واچ محسوب می‌شود و تقریبا می‌توان گفت عملکرد بی‌نقص و تجربه فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد؛ بنابراین اپل احتمالا به ترکیب برنده خود دست نخواهد زد و همچنان شاهد استفاده از دیجیتال کراون در اپل واچ سری ۷ خواهیم بود. کنترل آنالوگ مذکور مبتنی بر فلز مایع رسانا است که باعث می‌شود بدون نیاز به سیم‌کشی پیچیده‌، برای اجرای فرامین بچرخد. دیجیتال کراون به‌عنوان دکمه صفحه اصلی و چرخ پیمایشی برای ناوبری عمل می‌کند و با فشار طولانی آن، دستیار هوشمند سیری فراخوان می‌شود و دو بار فشار دادن آن، اپل واچ به آخرین برنامه بازمی‌گردد.

 یک صفحه رسانا در قسمت صاف دکمه تعبیه شده است. این دستگاه به‌عنوان بخشی از مدار از مچ تا انگشت، در حین نوار قلب در اپل واچ سری ۴ به بعد عمل می‌کند و کاربر با استفاده از آن می‌تواند اندازه‌گیری را با استفاده از برنامه ECG که از قبل روی دستگاه نصب شده است، انجام بدهد.

سخت‌افزار اپل واچ سری ۷

تراشه S7 اپل واچ سری ۷

بی‌شک مشخصات سخت‌افزاری اپل واچ همیشه یکی از نقاط قوت آن بوده است. اپل واچ‌ها از SIP (سیستم‌-در-پکیج) اختصاصی بهره می‌گیرند که کاملا برای استفاده در ساعت‌های هوشمند بهینه شده‌ است و عین پایداری، عملکرد پردازشی در خور توجهی ارائه می‌دهد. اپل واچ سری ۷ احتمالا از تراشه S7 بهره خواهد گرفت که گمان می‌رود مبتنی بر تراشه A14 استفاده‌شده در خانواده آیفون ۱۲ باشد. تراشه مذکور با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته خواهد شد که می‌تواند منجر به بازدهی بیشتر و عملکرد پایدارتر شود.

تراشه یادشده احتمالا شامل دو هسته پردازشی ۶۴ بیتی خواهد بود و بخش گرافیکی آن را پردازنده گرافیکی PowerVR ایمجینیشن تشکیل خواهد داد. البته این امکان وجود دارد که اپل در SIP جدید از پردازنده گرافیکی اختصاصی خود استفاده کند؛ زیرا این شرکت تاکنون اغلب دستاوردها و دارایی‌های معنوی ایمجینیشن را تصاحب کرده است. همچنین گفته می‌شود با الهام از لاجیک بُرد آیفون، اپل قصد دارد SIP جدید را به‌صورت دولایه طراحی کند که می‌تواند منجر به ایجاد فضای اضافه برای تعبیه باتری بزرگ‌تر یا حسگرهای جدید شود.

پیش‌بینی می‌شود اپل واچ سری ۷ مانند مدل‌های پیشین به ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و یک گیگابایت رم مجهز شود که مقدار مناسبی برای ساعت‌ هوشمند محسوب می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد که نسخه‌ی بهبودیافته تراشه‌های ارتباطی نظیر وای‌فای، بلوتوث در نسل جدید ساعت‌ هوشمند اپل تعبیه شود.

تراشه U1 در اپل واچ سری ۷

تصویری از تراشه‌ی U1 اپل

اپل واچ سری ۷ احتمالا شامل دو تراشه دیگر با نام‌های W3 و U1 خواهد بود. نخستین تراشه مربوط به ارتباط‌های بی‌سیم و تراشه دوم مربوط به فناوری باند فوق وسیع خواهد بود. سال گذشته غول دنیای فناوری اپل واچ سری ۶ را در سکوت خبری به تراشه U1 مجهز کرد و به احتمال زیاد این روند در سال جاری ادامه خواهد داشت. باند فوق وسیع  (UWB) فناوری رادیویی است که می‌تواند از سطح انرژی بسیار کمی برای ارتباطات برد و پهنای باند در طیف وسیعی از امواج رادیویی استفاده کند.

تفاوت قابل ‌توجه انتقال رادیویی معمولی و UWB این است که سیستم‌های معمولی اطلاعات را با تغییر سطح قدرت، فرکانس یا فاز یک موج سینوسی انتقال می‌دهند؛ درحالی‌که فناوری UWB با تولید موج رادیویی در فواصل زمانی خاص و اشغال پهنای باند زیاد، اطلاعات را منتقل و امکان پالس یا مدولاسیون زمان را فراهم می‌کند. در این سیستم، اطلاعات را می‌توان با رمزگذاری قطب پالس و دامنه آن یا با استفاده از پالس‌های متعامد، روی سیگنال باند فوق وسیع تعدیل کرد.

پالس‌های UWB را می‌توان به‌صورت پراکنده با نرخ نسبتا کم برای پشتیبانی از زمان مدولاسیون یا موقعیت آن ارسال کرد. در محصولات مجهز به این سیستم می‌توان از سرعت معکوس پالس UWB بهره گرفت. با توجه به مصرف کم انرژی و پالس‌های کوتاه، فناوری مذکور کوتاه‌برد است؛ اما دقت بسیار بیشتری در مقایسه با استانداردهای آخرین نسخه‌ی بلوتوث ارائه می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی این فناوری برای اپل واچ قابلیت پشتیبانی از نسل سوم کلید دیجیتال و باز کردن اتومبیل از راه دور است. 

ابتدای سال جاری گفته شد نسخه سوم کلید دیجیتال (Digital Key) شامل قابلیت‌های بی‌سیم جدیدی است که سیستم‌هایی مانند CarKey اپل را قادر به باز کردن قفل و کنترل خودروهای سازگار از راه دور می‌کند. اخیراً کنسرسیوم اتصال به خودرو (CCC) مشخصات نسخه یادشده را به‌صورت نهایی اعلام کرد و  اعضای این ائتلاف می‌توانند به‌زودی از قابلیت‌های جدید در سیستم‌های خود استفاده کنند.

در نسخه جدید، احراز هویت کلید دیجیتال بین وسیله نقلیه و دستگاه همراه از طریق بلوتوث LE انجام می‌شود. در همین حال، UWB اندازه‌گیری دقیق فاصله را امکان‌پذیر می‌کند؛ بنابراین، اپل واچ‌های مجهز به تراشه U1 می‌توانند از این قابلیت پشتیبانی کنند.

باتری اپل واچ سری ۷

نمایی از قطعات داخلی اپل واچ سری ۶، از جمله موتور تپتیک

همواره یکی از مشکلات اصلی ساعت‌ هوشمند اپل عمر باتری نه‌چندان بالای آن‌ بوده است. بدنه‌ی بسیار باریک اپل واچ و استفاده از موتور هپتیک، جای دادن باتری بزرگ‌تر درون دستگاه را تقریبا غیر ممکن کرده است؛ اما شواهد نشان می‌دهد که اپل واچ سری ۷ با افزایش اندک ضخامت شاسی به باتری حجیم‌تری مجهز خواهد شد که می‌تواند شارژدهی را افزایش بدهد.

در حال حاضر نسخه ۴۴ میلی‌متری اپل واچ سری ۶ از باتری ۱٫۱۷ وات ساعتی استفاده می‌کند که ۳٫۵ درصد بزرگ‌تر از باتری سری ۵ است. از سوی دیگر، باتری نسخه ۴۰ میلی‌متری ظرفیتی در حدود ۱٫۰۲۴ وات ساعت ارائه می‌دهد که ۸٫۵ درصد بیشتر از باتری نسل گذشته است؛ اما اضافه شدن ویژگی‌ها و حسگرهای جدید در مدل‌های اخیر اپل واچ سبب شده است که شارژدهی این محصولات تقریباً ثابت بماند.

اپل مدعی است که باتری ششمین نسل از ساعت‌های هوشمندش تقریباً ۱۸ ساعت دوام می‌آورد و پاسخ‌گوی تمام فعالیت‌های روزانه است؛ اما برخلاف سایر محصولات نظیر آیفون، این ادعا از اپل واچ سری ۱ تا آخرین مدل ثابت بوده است. حال اپل قصد دارد بالاخره شارژدهی اپل واچ سری ۷ را دست‌خوش تغییر کند و احتمالاً با این حرکت می‌خواهد نظر افراد بیشتری را به این ساعت‌ها جلب کند.

علاوه‌ بر افزایش حجم باتری، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها در اپل واچ سری ۷ از ارائه حسگرهای جدید به‌منظور افزایش شارژدهی صرف‌نظر کرده‌اند. حسگرها معمولا در کنار نمایشگر و پردازنده مهم‌ترین منابع مصرف انرژی هستند؛ بنابراین افزایش تعداد آن‌ها منابع انرژی بیشتری می‌طلبد و از قرار معلوم، اپل به همین منظور از همان حسگرهای پیشین در هفتمین نسل ساعت‌های هوشمندش بهره خواهد گرفت.

طبق یکی از پتنت‌های اخیر اپل، این شرکت به‌ دنبال گزینه‌ای است تا با حذف کامل موتور هپتیک، آیفون و اپل واچ را به باتری بزرگ‌تری مجهز کند. یکی از قطعاتی که فضای زیادی در ساعت‌ هوشمند اپل اشغال می‌کند، موتور هپتیک است که برای ارائه بازخورد لمسی کاربرد دارد و حذف آن می‌تواند نقطه‌ی عطفی در ایجاد فضای اضافه برای باتری یا کاهش ضخامت دستگاه باشد.  البته ازآنجاکه بازخورد لمسی برای تجربه کاربر ضروری است، اپل می‌کوشد این وظیفه را به باتری اپل واچ منتقل کند؛ به‌طوری‌که اختلالی در فرایند بازخورد لمسی ایجاد نشود. با حذف موتور هپتیک، اپل ممکن است فضای اشغال‌شده را آزاد و باتری را بزرگ‌تر کند و درنهایت، عمر باتری را بهبود ببخشد. افزون بر این، باتری می‌تواند در نقش این قطعه‌ی مکانیکی به‌‌خوبی ظاهر شود.

تعبیه باتری در بند اپل واچ

بند مجهز به باتری اپل واچ

یک ایده‌ی بسیار جالب و کاربردی برای افزایش شارژدهی اپل واچ، استفاده از بندهای خاصی است که درون آن‌ها سلول‌های باتری جای گرفته. اپل در گذشته بارها این ایده را در قالب پتنت‌هایی به ثبت رسانده است و دور از انتظار نخواهد بود که شاهد بندهای مجهز به باتری به‌عنوان لوازم جانبی جدید اپل واچ سری ۷ باشیم.

یکی از پتنت‌های اخیر اپل نشان می‌دهد که بند مذکور می‌تواند حاوی چندین سلول باتری باشد که به موازات یکدیگر قرار دارند. استفاده از چندین باتری در کنار هم، باعث جلوگیری از خستگی فیزیکی باتری‌ها می‌شود و می‌تواند خاصیت منعطف بودن را برای بند به ارمغان بیاورد. این بند همچنین می‌تواند دارای یک محفظه‌ی داخلی با تعدادی شکاف و پوشش خارجی برای نگه‌داری و محافظت از باتری‌ها باشد. هر یک از باتری‌ها از نظر فیزیکی از بقیه جدا است که به‌طور بالقوه، امکان تعویض و تعمیر ساده‌تر آن‌ را فراهم می‌کند. باتری‌ها از طریق پین‌های داخل کانکتور به اپل واچ متصل می‌شوند و برای شارژ مجدد، از سیم‌پیچی‌های القایی دور هر باتری استفاده می‌شود.


نمایشگر اپل واچ سری ۷

کانسپتی از اپل واچ سری ۷

اپل معمولاً به استفاده از نمایشگرهای باکیفیت در محصولاتش شهرت دارد و اپل واچ نیز از این قاعده مستثنا نیست. مدت‌ها است شایعاتی مبنی بر استفاده از نمایشگرهای فوق پیشرفته micro-LED در اپل واچ‌ها منتشر می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد که با تولید انبوه این نمایشگرها در سایز کوچک فاصله‌ی زیادی باقی مانده است و در حال حاضر تعبیه نمایشگر مذکور در محصولی مانند اپل واچ می‌تواند به انداز قیمت نهایی آن هزینه اضافه دَر بَر داشته باشد؛ بنابراین، احتمالا اپل از همان نمایشگرهای OLED مبتنی بر ترانزیستورهای فیلم‌نازک اکسید پلی‌کریستال دماپایین (LTPO) برای ارائه‌ی محتوای بصری در اپل واچ سری ۷ بهره خواهد گرفت.

استفاده از نمایشگر مجهز به فناوری LTPO این امکان را فراهم می‌کند که دستگاه مدیریت بهتری در اتلاف انرژی داشته باشد و در صورت لزوم نرخ نوسازی نمایشگر را به‌صورت تئوری تا ۱ گیگاهرتز در ثانیه پایین بیاورد. احتمالا نمایشگر جدید روشنایی بیشتری در محیط‌های روشن و تابش مستقیم نور خورشید ارائه خواهد داد. در مقام مقایسه، نمایشگر اپل واچ سری ۶ قادر به حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت است و شاید این رقم در نسل بعدی به ۱۲۰۰ نیت افزایش یابد. همچنین برخی منابع مدعی هستند که نمایشگر اپل واچ سری ۷ با روش جدیدی لمینت خواهد شد که می‌تواند فاصله پنل و محافظ نمایشگر را به حداقل برساند.

حفظ حسگرهای گذشته

کانسپتی از نمای پشتی اپل واچ سری ۷

به‌طور کلی، چند سالی است شایعاتی درباره ویژگی مهم اپل واچ برای نظارت بر گلوکز خون منتشر می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد سطح قند خون خود را از طریق این دستگاه پوشیدنی بررسی کنند. در این میان، برخی شایعات حاکی از آن بودند که این ویژگی می‌تواند در نسل بعدی ساعت‌ هوشمند اپل ظاهر شود و به‌طور بالقوه، اپل واچ سری ٧ به ویژگی کنترل غیرتهاجمی قند خون دست پیدا کند.

راکلی فنتونیکس یکی از تأمین‌کنندگان حسگرهای بیولوژیکی ساعت هوشمند اپل نیز اخیراً از یک سیستم حسگر سلامت دیجیتال موسوم به «کلینیک-روی-مچ-دست» را رونمایی کرده است که دستگاه‌های پوشیدنی را قادر می‌سازد چندین نشانگر بیولوژیکی همچون سنجش دمای بدن، فشار خون، هیدراتاسیون و سطح الکل خون، اسید لاکتیک و روند گلوکز را کنترل کنند. بااین‌حال، همان‌طور که در بخش باتری گفته شد، اپل احتمالا حسگر افتادن، سنجش اکسیژن خون، حسگر ضربان قلب الکتریکی و حسگر اپتیکال ضربان قلب نسل دوم، قطب‌نما، ارتفاع‌سنج را حفظ و به‌منظور افزایش شارژدهی، از ارائه حسگرهای جدید صرف‌نظر خواهد کرد.

انتظار می‌رود این شرکت معرفی حسگرهای جدید را تا سال ۲۰۲۲ به تأخیر بیندازد. برای مثال، مارک گِرمن، تحلیلگر نام‌آشنای بلومبرگ، بر این باور است که اپل در حال کار روی راه حلی است تا بتواند با استفاده از یک سنسور اپتیکال غیر تهاجمی، قابلیت نظارت بر قند خون را به ساعت هوشمندش اضافه کند؛ اما این قابلیت احتمالاً تا چند سال دیگر آماده راه‌اندازی تجاری نخواهد بود. اپل همچنین در نظر داشت حسگر سنجش دمای بدن را در سال جاری میلادی به اپل واچ اضافه کند؛ اما بلومبرگ می‌گوید در به‌روزرسانی ۲۰۲۲ شاهد حسگر مذکور خواهیم بود.

قیمت اپل واچ سری ۷

تیم کوک

ساعت‌های هوشمند اپل همواره در یک رنج قیمت عرضه شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که شرکت واقع در کوپرتینو اپل واچ سری ۷ را با برچسب قیمتی یکسان با مدل‌های سال گذشته برای خریداران در دسترس قرار بدهد؛ ازاین‌رو، انتظار می‌رود که نسخه ۴۰ میلی‌متری اپل واچ سری ۷ مبتنی بر وای‌فای ۳۹۹ دلار و نسخه سلولار آن ۴۹۹ دلار قیمت داشته باشند. از سوی دیگر، مدل بزر‌گ‌تر ۴۴ میلی‌متری به ‌ترتیب ۴۲۹ و ۵۲۹ دلار قیمت خواهند داشت؛ البته باید به این نکته توجه داشت گه قیمت‌ها بسته به نوع بند و بدنه می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال، احتمالاً مدل تیتانیومی از ۸۰۰ دلار شروع می‌شود و مدل تمام استیل (بند و بدنه) ۷۵۰ دلار قیمت خواهد داشت. در این میان، برخی مدل‌های مجهز به بندهای چرمی نیز وجود دارد که قیمت محصول را تا بیش از ۱۴۰۰ دلار افزایش می‌دهد!

با استناد به برخی گزارش‌های اخیر، این احتمال وجود دارد که اپل تولید و عرضه نسخه‌ی گران‌قیمت تیتانیومی را به دلیل استقبال کم، متوقف کند و در اپل واچ سری ۷ شاهد این مدل نباشیم؛ زیرا گفته می‌شود در حال حاضر فروش نسخه‌ی تیتانیومی اپل واچ سری ۶ در برخی مناطق جهان متوقف و کمیاب شده است. اپل در گذشته نسخه‌های سرامیکی و طلایی اپل واچ را به همین صورت حذف کرده است.

زمان عرضه اپل واچ سری ۷

زمان احتمالی برگزاری رویداد سپتامبر ۲۰۲۱ اپل

اپل معمولا در بازه‌ی سپتامبر هر سال رویداد جدیدی را برای رونمایی از جدیدترین محصولاتش برگزار می‌کند که در حقیقت، مهم‌ترین محصولات این رویداد آیفون‌های جدید و اپل واچ‌ها هستند. سال گذشته اپل به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و به‌تبع محدودیت‌های عرضه و مشکلات لجستیکی، مجبور شد که اپل واچ سری ۶ را در شهریور و آیفون‌های جدید را در مهر رونمایی و با تأخیر عرضه کند.

بااین‌حال، شواهد نشان می‌دهد که شرایط در مقایسه با سال گذشته بهبودیافته است و احتمالا اپل به بازه‌ی سُنتی رونمایی از محصولات جدیدش در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی بازخواهد گشت؛ بنابراین، به احتمال زیاد اپل واچ سری ۷ در رویداد شهریور رونمایی و پس از مدت کمی روانه‌ی بازار خواهد شد.

اپل واچ SE 2 و ساعت کاملا ورزشی اپل

رنگبندی اپل واچ اس ای / Apple Watch SE

سال گذشته، کوپرتینویی‌ها در کنار اپل واچ سری ۶، یک ساعت هوشمند جدید را به نام اپل واچ SE معرفی کردند؛ محصولی که در حقیقت، همان اپل واچ سری ۴ با قیمت ارزان‌تر و مجهز به تراشه S5 است. به نظر نمی‌رسد که اپل در سال جاری نسخه‌ی جدیدی از این محصول را رونمایی کند و احتمالاً تنها شاهد دو مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری اپل واچ سری ۷ خواهیم بود.

اخیراً بلومبرگ در گزارشی ادعا کرده است که غول دنیای فناوری در حال ساخت و توسعه‌ی دسته‌ای کاملا جدید از ساعت‌های هوشمندش به‌منظور اهداف ورزشی است که ظاهرا در برابر ضربه و نفوذ مایعات نیز بسیار مقام است. اعتقاد بر این است که نسخه کاملا ورزشی می‌تواند Explorer یا Adventure نام داشته باشد و در سال ۲۰۲۲ رونمایی و روانه بازار شود. افزون بر این، گفته می‌شود اپل در حال تولید نسخه جدید اپل واچ SE برای عرضه در همان سال است؛ بنابراین، احتمالا در سال ۲۰۲۲ نخستین بار رونمایی سه نسخه اپل واچ را شاهد خواهیم بود.

درواقع، اپل با عرضه سه ساعت هوشمند در سال آینده میلادی قصد دارد فعالیت‌هایش را در این حوزه گسترش بدهد و ارائه نسخه‌ی کاملا ورزشی می‌تواند نقطه‌ی عطفی در محبوبیت هرچه بیشتر این دسته از محصولات اپل باشد. مدل ورزشی همچنین می‌تواند پاسخی به رقبا نظیر گارمین باشد که در حال حاضر چندین مدل ساعت هوشمند مقاوم و ورزشی را به بازار عرضه کرده است.

سایر مشخصات احتمالی

رنگ‌بندی اپل واچ سری ۷

از دیگر مشخصات احتمالی می‌توان به گزینه‌های رنگی جدید اشاره کرد. اپل معمولاً هر سال آیفون‌ها و اپل واچ‌هایش را در رنگ‌بندی جدید رونمایی می‌کند. قطعاً امسال نیز از این قاعده مستثنا نیست و طبق رندرهای منتشرشده گمان می‌رود که دو گزینه‌ی رنگی سبز پسته‌ای و فیلی به این سری از ساعت‌های هوشمند اپل اضافه خواهند شد. همچنین احتمالاً شاهد بازگشت رنگ‌های کاملا مشکی و سفید باشیم.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید احتمالا ارائه بندهای جدید خواهد بود. در سال گذشته، اپل مجموعه‌ای از بندهای جدید اپل واچ را با نام «Solo» رونمایی کرد که شامل هیچ سَگَکی برای باز و بسته شدن نیستند و کاربران باید آن‌ها را متناسب با اندازه مچ دستشان سفارش بدهند. این احتمال وجود دارد که اپل واچ سری ۷ نیز با توجه به تغییر طراحی شامل بندهای جدیدی باشد.

***

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.





ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
208