موتورولا اج 20، اج 20 لایت و اج 20 پرو معرفی شدند

{title limit=50}

شب گذشته تنها هواوی نبود که جدیدترین محصولات خود را معرفی کرد. درواقع موتورولا نیز سه تلفن هوشمند از سری موتورولا اج ۲۰ را رونمایی کرده و وعده داده که به‌زودی آن‌ها را راهی بازار می‌کند. سری موتورولا اج ۲۰ شامل سه گوشی هوشمند می‌شود که شامل اج ۲۰ لایت، اج ۲۰ و اج ۲۰ پرو می‌شود. در این بین، مدل اج ۲۰ لایت برای بازار محصولات اقتصادی طراحی شده و نسبت به دو مدل دیگر از مشخصات سخت‌افزاری پایین‌تری بهره می‌برد.

طیق گزارش AndroidAuthority هر سه مدل گوشی هوشمند از سری اج ۲۰ موتورولا دارای دوربین اصلی با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی هستند و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دارند. علاوه بر آن، محصولات جدید موتورولا از ارتباطات 5G، شارژ سریع ۳۰ وات و نرخ نوسازی بالا پشتیبانی می‌کنند. در ادامه به بررسی مشخصات مدل‌های مختلف سری موتورولا اج ۲۰ می‌پردازیم.

مشخصات سخت‌افزاری موتورولا اج ۲۰ پرو

نمای پشت موتورولا اج 20 پرو

برخلاف آنچه انتظار می‌رفت موتورولا اج ۲۰ پرو از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ به جای اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کند. اصولا پرچم‌داران موجود در بازار از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ برخوردار شده‌اند، اما شرکت موتورولا ترجیح داده که گوشی هوشمند بالارده‌ی خود را با اسنپدراگون ۸۷۰ وارد بازار کند.

چنین اتفاقی در حالی رقم می‌خورد که مدل پیشین سری یعنی موتورولا اج پلاس با اسنپدراگون ۸۶۵ معرفی شد؛ تراشه‌ای که در زمان رونمایی موتورولا اج پلاس، مدل پرچم‌دار شرکت کوالکام محسوب می‌شد و موتورولا نیز تصمیم گرفت که تلفن هوشمندی با تراشه‌ای پرچم‌دار روانه‌ی بازار کند. در همین زمینه، یکی از مقام‌های ارشد موتورولا به رسانه‌ها توضیح داد: «ما متوجه شدیم که اسنپدراگون ۸۷۰ می‌تواند پاسخگوی نیازمان باشد و بتوانیم با استفاده از این تراشه به اهدافمان برسیم.»

گویا قیمت یکی از مولفه‌های مهم برای شرکت موتورولا در طراحی محصولات سری اج ۲۰ بوده است. به همین علت نیز از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ در موتورولا اج ۲۰ پرو استفاده کرده‌اند که نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ هزینه‌ی کمتری برای موتورولا دارد و به برخورداری موتو اج ۲۰ پرو از برچسب قیمت اقتصادی‌تر کمک می‌کند.

چنین اقدامی منطقی به نظر می‌رسد؛ زیرا موتورولا اج پلاس با قیمت ۹۹۹ دلار روانه‌ی بازار شد و نتوانست فروش موفقی داشته باشد. اصولا کاربران در رده‌ی قیمت موتورولا اج پلاس به دنبال خرید گوشی هوشمند از برندی مطرح‌تر مانند اپل، سامسونگ یا شیائومی هستند.

در هر صورت، موتورولا اج ۲۰ پرو از صفحه‌نمایشی ۶/۷ اینچی با پنل OLED و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی استفاده می‌کند و دارای باتری با ظرفیت ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعت است. در پنل پشتی پرچم‌دار جدید موتورولا ماژول دوربین سه‌گانه قرار گرفته که متشکل شده است از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز پریسکوپ که می‌تواند زوم یا بزرگ‌نمایی ۵۰ برابر دیجیتالی ارائه دهد.

مشخصات سخت‌افزاری موتورولا اج ۲۰

موتورولا اج 20

نسخه‌ی استاندارد سری موتورولا اج ۲۰ شباهت بسیاری به نسخه‌ی پرو دارد، البته تفاوت‌هایی نیز به چشم می‌خورد. مانند نسخه‌ی پرو در موتورولا اج ۲۰ نیز از صفحه‌نمایشی با پنل اولد و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی استفاده شده که دوربین اصلی و دوربین فوق عریض نیز مشخصات یکسانی با نسخه‌ی موتورولا اج ۲۰ پرو دارند. با این حال، نسخه‌ی استاندارد سری از ضخامت کمتری برخوردار است؛ به صورتی که ضخامت آن به ۶/۹۹ میلی‌متر می‌رسد.

برای رسیدن به ضخامت کمتر، موتورولا از ظرفیت باتری کاسته و به جای باتری با ظرفیت ۴،۵۰۰ میلی‌‌آمپر ساعتی در مدل اج ۲۰ پرو از باتری با ظرفیت ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعت در اج ۲۰ استفاده کرده است. در مدل استاندارد سری اج ۲۰ موتورولا از تراشه‌ی اسنپدراگون 778G استفاده شده که می‌تواند توان پردازشی قابل توجهی را در اختیار کاربر قرار دهد.

ماژول دوربین اصلی نیز بسیار شبیه به مدل موجود در اج ۲۰ پرو خواهد بود، البته با این تفاوت که به جای دوربینی با لنز پریسکوپ و امکان بزرگ‌نمایی ۵ برابر از دوربینی ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و بزرگ‌نمایی ۳ برابر استفاده می‌شود. اج ۲۰ موتورولا دارای دو ظرفیت حافظه‌ی رم ۶ و ۸ گیگابایتی خواهد بود که البته با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی روانه‌ی بازار خواهند شد.

مشخصات سخت‌افزاری اج ۲۰ لایت

موتورولا اج 20 لایت

اج ۲۰ لایت درواقع ارزان‌ترین مدل سری محسوب می‌شود که البته برخی از امکانات مدل‌های اج ۲۰ و اج ۲۰ پرو را نیز به همراه دارد. در دل اج ۲۰ لایت از تراشه‌ی دایمنسیتی ۷۲۰ استفاده شده و دارای ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت نیز حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد بود. 

محصول جدید موتورولا از صفحه‌نمایشی ۶/۷ اینچی، پنل OLED و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند. باتری نیز با ظرفیت ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته شده که امکان شارژ ۳۰ وات آن وجود دارد. در پنل پشتی موتورولا اج ۲۰ لایت ماژول دوربین سه‌گانه‌ای وجود دارد که متشکل شده از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص میزان عمق در تصویر. دوربین فوق عریض از حالت ماکرو نیز برخوردار است.

قیمت مدل‌های سری موتورولا اج ۲۰

گفته شده که سری موتورولا اج ۲۰ راهی بازار ایالات متحده نمی‌شود. به همین علت قیمت مدل‌های سری اج ۲۰ با توجه به بازار اروپا و بریتانیا اعلام شده است. مدل بالارده‌ی سری یعنی موتورولا اج ۲۰ پرو با حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی در بازار اروپا با برچسب قیمت ۶۹۹/۹۹ یورو و در بازار بریتانیا نیز با قیمت ۶۴۹/۹۹ پوند عرضه می‌شود. 

برای مدل استاندارد سری اج ۲۰ موتورولا نیز قیمت ۴۹۹/۹۹ یورو برای بازار کشورهای اروپایی و ۴۲۹/۹۹ پوند نیز برای بازار بریتانیا در نظر گرفته شده است. مدل پایین‌رده‌ی سری یعنی اج ۲۰ لایت نیز از قیمت ۳۴۹/۹۹ یورو یا ۲۹۹/۹۹ پوند شروع می‌شود و با توجه به ظرفیت مورد نیاز کاربر، قیمت آن افزایش می‌یابد. موتورولا رسما تأیید کرده که محصولات جدید این شرکت برای بازار کشورهای اروپایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی عرضه خواهد شد.

در این بین تنها دو مدل اج ۲۰ لایت و اج ۲۰ پرو روانه‌ی بازار کشورهای خاورمیانه خواهند شد. انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده، سری موتورولا اج ۲۰ روانه‌ی بازار شود. در خصوص بازار ایالات متحده نیز گفته شده احتمالا شرکت موتورولا در حال توسعه‌ی محصولات دیگری با برخورداری از سخت‌افزار توانمندتر برای کشور آمریکا است.

نظر شما در مورد محصولات جدید موتورولا چیست؟ به نظر شما کدامیک از مدل‌های سری اج ۲۰ شانس بیشتری برای موفقیت در بازار دارند؟ دلایل خود را با اعضای دیگر زومیت در بخش نظرات مطرح کنید.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
174