مینگ‌چی کو: مودم‌های 5G اپل در آیفون ۲۰۲۳ استفاده خواهند شد

{title limit=50}

اپل در سال‌های گذشته تلاش کرده ازنظر طراحی اجزای داخلی محصولاتش از شرکت‌های دیگر مستقل باشد که برای نمونه می‌توان به پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی به‌کاررفته در آیفون‌ها و محصولات دیگر کوپرتینویی‌ها اشاره کرد. ازجمله قطعاتی نیز که در برنامه‌های اپل قرار دارد، طراحی و توسعه مودم 5G است.

درحال‌حاضر، محصولات اپل از مودم‌های 5G ساخت کوالکام استفاده می‌کنند که برای مثال، می‌توان به سری آیفون ۱۲ اشاره کرد. بااین‌حال، وب‌سایت 9to5Mac خبر می‌دهد که استفاده از مودم‌های کوالکام حداقل تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد یافت. این گفته‌ها برگرفته از ادعای مینگ‌چی کو، تحلیلگر معروف است که مدعی شده مودم‌های 5G اپل حداقل تا سال ۲۰۲۳ وارد مرحله نهایی نخواهند شد.

خبر ساخت مودم‌های 5G اپل تازگی ندارد و مدتی است که شایعه‌ها و گزارش‌های مختلفی از در دست ساخت‌بودن مودم‌های 5G اپل خبر می‌دهند. در برخی از شایعات، حتی به زمان استفاده از آن‌ها نیز اشاره شده است؛ اما مینگ‌چی کو زمان دقیق آن را ارائه می‌دهد. از نگاه مینگ‌چی کو، درصورتی‌که خللی در برنامه‌های اپل ایجاد نشود، آیفون‌های ۲۰۲۳ اولین محصولاتی خواهند بود که از مودم 5G کوپرتینویی‌ها استفاده خواهند کرد.

اپل از بازه زمانی نامشخصی بین سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ شروع به کار روی مودم‌های 5G کرد تا از گود رقابت با شرکت‌های دیگر عقب نماند و محصولی سازگار با ارتباطات نوین 5G به بازار عرضه کند. دلیل چنین اقدامی نیز تیره‌وتارشدن همکاری دو شرکت اپل و کوالکام بود؛ اما دو شرکت درنهایت اختلافات را کنار گذاشتند و اپل مانند گذشته از محصولات و خدمات کوالکام استفاده کرد.

بااین‌حال، بخش طراحی و توسعه مودم 5G به فعالیتش ادامه داد و انتظار می‌رود دستاوردهای این بخش اپل را کاملا یا تا حدودی از مودم‌های کوالکام مستقل سازد. اپل در نظر داشت با اینتل مراحل ساخت مودم 5G را پیش ببرد؛ اما در آن زمان، مشخص شد که اینتل چنین کار دشواری را نمی‌تواند انجام دهد. اپل با کوالکام قراردادی امضا کرد که تا شش سال مودم‌های موردنیاز محصولات این شرکت تأمین شود.

بازه زمانی شش‌ساله به اپل اجازه می‌داد که بتواند به اهدافش برسد. در برخی گزارش‌ها، گفته شد که مودم 5G اپل سال ۲۰۲۲ به مرحله نهایی می‌رسد و می‌توان از آن در محصولات اپل استفاده کرد؛ اما به گفته مینگ‌چی کو، چنین اتفاقی حداقل تا سال ۲۰۲۳ رخ نخواهد داد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
132