الکسا به‌زودی به سؤال‌های پرسیده‌نشده‌ی کاربران پاسخ می‌دهد

{title limit=50}

انسان‌ها در بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار پیشرفت‌ بسیاری کرده‌اند و به مرحله‌ای رسیده‌اند که هیچ یک از گذشتگان، حتی تصور هم نمی‌کردند. از تلفن‌های هوشمند گرفته تا ابررایانه‌ها، همگی روزی تنها یک تصور در ذهن داشمندان و محققان بودند. البته ساخت وسایل جدید به ‌معنای عدم تکامل آن‌ها نیست؛ زیرا بسیاری از مواردی که تاکنون ساخته شده‌اند، با پیشرفت فناوری بهبود می‌یابند. دستیارهای صوتی نیز از این فرایند پیروی می‌کنند. این فناوری همیشه در حال پیشرفت است و ما حقیقتا از نهایت آن اطلاع نداریم. به‌تازگی گزارش جدیدی درباره‌ی دستیار صوتی الکسا منتشر شده است که از اتفاق بسیار جالبی برای آن خبر می‌دهد.

طبق پست جدیدی که در سایت آمازون منتشر شده، دستیار صوتی الکسا (Alexa) قرار است توانایی انجام یک کار جدید رداشته باشد. گفته می‌شود این دستگاه می‌تواند سؤالات و پیشنهاد‌ها بعدی کاربر را که اهداف نهفته او را پیش‌بینی می‌کنند، ارائه کند.

الکسا

این ویژگی جدید است؛ اما کاربران الکسا شاید از شنیدن آن تعجب نکنند. آمازون بیش از یک سال است که به‌آرامی در حال  قابلیتی به ‌نام Hunches را توسعه می‌دهد. این قابلیت به الکسا امکان می‌دهد وسیله خانه‌ای که کاربر احتمالا قصد دارد آن را فعال یا غیرفعال کند، پیش‌بینی کند.

برای مثال می‌توان به قفل کردن در هنگام خاموش کردن چراغ‌ها در شب اشاره کرد که الکسا می‌تواند به مرور زمان آن را پیش‌بینی کند. اکنون قرار است الکسا در سطح گسترده‌تری این کار را انجام دهد و بدین شکل بیشتر از همیشه برای کاربران مفید باشد. با پیش‌بینی‌های جدید الکسا حتی می‌توانید از آن بپرسید چقدر زمان لازم است که چای خنک شود؛ سپس این دستیار صوتی برای شما تایمری تنظیم می‌کند که اطلاعات مربوط به این سؤال در آن وجود خواهد داشت.

دستیار صوتی الکسا

اکنون مدتی است که آمازون چشم‌انداز خود برای استفاده از دستیار صوتی در محیط خانه را گسترش داده و قرار است این دستگاه‌ها بیشتر از آن چیزی باشند که پیش‌تر تصور می‌شد. این شرکت قصد دارد الکسا را از یک دستیار صوتی ساده به مدیر پیش‌بینی‌کننده محیط خانگی ارتقا دهد. بدین شکل این دستگاه می‌تواند با الگوریتم‌های پیچیده‌ی خود کارهایی که کاربران می‌خواهند انجام دهند، پیش‌بینی و بهترین نتیجه را برای آن‌ها آماده کند. درواقع می‌توان گفت الکسا می‌تواند به‌عنوان یک دستیار برای کمک کردن در انجام امور روزانه به کاربران استفاده شود.

با توجه ‌به پیشرفت دستیارهای صوتی، به ‌نظر می‌رسد در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌توان به آن‌ها بیشتر از همیشه برای انجام امور اعتماد کرد. به‌طور کلی توسعه‌دهندگان زیادی در حال کار کردن روی دستیارهای صوتی هستند و به همین دلیل می‌توان به سرعت بالای گسترش عملکرد این دستگاه‌ها اطمینان داشت.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی قابلیت آینده دستیار صوتی الکسای شرکت آمازون چیست؟ به ‌نظر شما پیشرفت این دستگاه می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی انسان مدرن کمک کند؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
139