اپل به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل‌های خود را منتشر کرد

{title limit=50}

مدت زیادی از معرفی سیستم‌عامل‌های جدید اپل نمی‌گذرد؛ بااین‌حال اپل طبق سنت همیشگی خود، به‌روزرسانی‌های کوچک و میان‌نسلی از iOS و مک OS، یعنی iOS 14.2 و iPadOS 14.2 را برای آیفون و آیپدها را منتشر کرده است. هدف از این به‌روزرسانی رفع اشکالات نسخه‌های قبلی و درعین‌حال بیش از ۱۰۰ شکلک جدید، ۸ تصویر زمینه‌ی جدید و پشتیبانی از قابلیت Intercom در هوم‌پاد (HomePod) است.

ویژگی جدید Intercom به خانواده‌ی هوم‌پاد این امکان را می‌دهد تا پیام‌های صوتی ضبط‌شده در آیفون یا آیپد را به بلندگوهای هوم‌پاد متصل یا ارسال کنند. همچنین، این کار را ازطریق ایرپاد و اپل واچ و حتی کارپلی (CarPlay) می‌توان انجام داد.

اپل در به‌روزرسانی جدید بسیاری از باگ‌ها و اشکالات دوربین، برنامه‌ی فوتوز (Photos)، یادداشت‌های صوتی و برنامه‌ی آب‌و‌هوا (Weather) را رفع و منو ایرپلی (AirPlay) را نیز بازطراحی کرده است.

در نسخه‌ی جدید آیپد OS، کوپرتینویی‌ها قابلیت تشخیص و ردیابی صحنه را در برنامه‌ی دوربین آیپد ایر ۴ اضافه کرده و FPS خودکار را برای بهبود تصاویر در نور کم و مدیریت حجم پرونده‌ها ارائه داده‌اند.

درکنار به‌روزرسانی‌های آیفون و آیپد، واچ OS جدید، یعنی watchOS 7.1، نیز برای ساعت‌های هوشمند اپل منتشر شده است که از قابلیت اینترکام (Intercom) و هشدارهای صوتی هدفون پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند در این به‌روزسانی، اپل برنامه‌ی ECG یا همان پایش نوار قلب را نیز دراختیار کاربران کره‌جنوبی و روسیه قرار داده است.

کوپرتینویی‌ها جدا از سیستم‌عامل‌های گفته‌شده، نسخه‌ی جدید مک OS کاتالینا را نیز منتشر کرده‌اند. طبق گفته‌ی صفحه‌ی امنیتی وب‌سایت اپل، نسخه‌ی جدید مک OS سه نقص کشف‌شده را به‌واسطه‌ی پروژه‌ی صفر (Project Zero) گوگل برطرف کرده است.

این سه آسیب‌پذیری شامل دو نقص در هسته است که می‌تواند به برنامه‌های مخرب اجازه دهد کدها و امتیاهای کرنل را اجرا و حافظه‌ی هسته را فاش کنند و نقص دیگر به هکر این اجازه را می‌دهد با استفاده از برخی فونت‌ها، کدهای دلخواه را اجرا کند. در‌ادامه، اپل می‌گوید که از هر سه آسیب‌پذیری جدید آگاه است و کوشیده آن‌ها را برطرف کند. 

اپل به کاربران رایانه‌های مک توصیه می‌کند که حتما به‌روزرسانی جدید را نصب کنند. کاربران می‌توانند با رفتن به بخش Update در System Preferences، سیستم‌عامل جدید را نصب کنند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
144