تراشه‌های AMD Mendocino با گرافیک داخلی RDNA 2 در لپ تاپ جدید لنوو رؤیت شدند

{title limit=50}

AMD خرداد امسال اعلام کرد گروهی از پردازنده‌های خانواده‌ی Ryzen 7000 را که بر بازار لپ تاپ‌های اقتصادی متمرکزند، با کدنام Mendocino تولید می‌کند. تیم قرمز در آن زمان گفت پردازنده‌های موردبحث در لپ تاپ‌های مخصوص کارهای روزمره استفاده می‌شوند.

تراشه‌های خانواده‌ی Mendocino در دسته‌ی APUهای شرکت AMD قرار می‌گیرند، به این معنی که افزون‌بر واحد CPU دارای واحد GPU هستند. تیم قرمز پیش‌تر گفته است که واحد CPU این پردازنده‌ها با معماری Zen 2 و واحد GPU با معماری RDNA 2 ساخته می‌شود. هر دوی این معماری‌ها کاملاً جدید نیستند، اما عملکرد خوبی برای لپ تاپ‌های اقتصادی دارند.

RDNA 2 به‌طور معمول در لپ تاپ‌های گران‌قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد. کنسول‌های بازی نسل نهمی نیز در واحد گرافیکی خود از همین معماری استفاده می‌کنند. ارائه‌ی این معماری در محصولات اقتصادی خبر بسیار هیجان‌انگیزی بود، اما AMD صرفاً ایسوس و لپ تاپ‌های سری Aspire 3 این شرکت را به‌عنوان شریک تجاری خود معرفی کرد. از آن زمان تاکنون خبر جدیدی درباره‌ی پردازنده‌های Mendocino نشنیده بودیم.

براساس گزارش ورج، در وب‌سایت رسمی لنوو نام لپ تاپ‌هایی جدید با پردازنده‌ی Mendocino دیده می‌شود. اگر در صفحه‌ی Lenovo Ideapad 1 به مشخصات فنی نگاه کنید، در بخش پردازنده شماری از تراشه‌های سری Mendocino نظیر Ryzen 5 7520U و Ryzen 3 7320U و Athlon Gold 7220U را خواهید دید.

مشخصات فنی لپ تاپ لنوو با پردازنده شتاب یافته AMD Ryzen 7000

یکی از مدل‌های مجهز به پردازنده‌ی Athlon Gold 7220U که در بازار کره‌ی جنوبی فروخته می‌شود

ظاهراً لنوو هنوز لپ تاپ‌های مجهز به پردازنده‌ی Mendocino را در بازار ایالات متحده عرضه نکرده است. گمانه‌زنی درباره‌ی قیمت این لپ تاپ‌ها در بازار آمریکا کار ساده‌ای نیست، اما در شعبه‌ی هنگ‌کنگ وب‌سایت لنوو یکی از مدل‌ها با قیمتی معادل ۴۳۷ دلار به فروش می‌رسد.

استفاده از معماری گرافیکی RDNA 2 مهم‌ترین ویژگی‌های تراشه‌های سری Mendocino است. انتظار نداشته باشید واحد گرافیکی این تراشه‌ها بازی‌های سنگین را اجرا کند. به‌لطف Mendocino شماری از بازی‌های حوزه‌ی ورزش الکترونیکی بسیار روان‌تر اجرا می‌شوند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
189