آیفون ۱۴ در روزهای اول عرضه در بازار چین ضعیف‌تر از آیفون ۱۳ ظاهر شده است

{title limit=50}

گروه سرمایه‌گذاری Jefferies در یادداشتی می‌گوید میزان استقبال چینی‌ها از گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۴ در روزهای نخست عرضه، کمتر از خانواده‌ی آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ بوده است. این مؤسسه ادعا می‌کند اپل در سه روز اول عرضه‌ی آیفون ۱۴ توانسته است ۹۸۷٬۰۰۰ دستگاه از گوشی‌های این خانواده را بفروشد. فروش خانواده‌ی آیفون ۱۳ در فاصله‌ی سه روز پس از آغاز عرضه، ۱۱ درصد بیشتر بود.

افت ۱۱ درصدی فروش آیفون در سه روز اول عرضه اتفاقی نادر است، به‌خصوص با در نظر گرفتن این حقیقت که در سال اخیر با وجود افت فروش محصولات گوشی‌سازان چینی، آیفون همچنان فروش خوبی را تجربه می‌کرد. آمار منتشرشده از سوی Jefferies نشان می‌دهد که احتمالاً فروش آیفون ۱۴ کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه خواهد بود.

به گزارش بلومبرگ، در ماه جولای ۲۰۲۲ (تیر و مرداد ۱۴۰۱) حجم عرضه‌ی گوشی در بازار چین به میزان تقریباً یک‌سوم کاهش یافت و به ۱۹٫۱ میلیون دستگاه رسید. چین بزرگ‌ترین بازار موبایل دنیا را دارد، بااین‌حال بررسی‌ها نشان می‌دهد فروش گوشی‌ در این کشور طی یک سال اخیر افت قابل توجهی تجربه کرده است. سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ی دولت چین برای مهار کرونا و همچنین وضعیت بی‌ثبات اقتصادی باعث شده‌اند مصرف‌کنندگان چینی به‌راحتی توانایی خرید هر محصولی را نداشته باشند. اکنون بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند چند سال از گوشی‌های فعلی خود استفاده کنند.

کوپرتینویی‌ها در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا وابستگی خود را به بازار چین کاهش دهد. در حال حاضر عمده‌ی محصولات اپل در کارخانه‌هایی که در کشور چین فعال هستند ساخته می‌شوند. سه هفته پس از عرضه‌ی آیفون ۱۴، اپل مونتاژ گوشی‌های این خانواده را در هند شروع کرده است.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
72