گوگل نسخه نهایی اندروید 13 را برای پیکسل ها منتشر کرد

{title limit=50}

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید هم‌اکنون برای گوشی‌های سری پیکسل دردسترس قرار دارد. انتشار اندروید ۱۳ کمی زودتر از حد انتظار شروع شده است. گوگل سیستم‌‌عامل‌های اندروید ۱۲ و اندروید ۱۱ را به‌ترتیب در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر و آبان ۱۴۰۰) و سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور و مهر ۱۳۹۹) منتشر کرده بود.

در چند وقت اخیر، نسخه‌های بتای اندروید 13 منتشر شدند تا کاربران بتوانند فرصت کار با نسخه‌ی تکمیل‌نشده‌ی این سیستم‌عامل را پیدا کنند. یکی از قابلیت‌های جدید اندروید 13 این است که کاربر می‌تواند آیکون اپلیکیشن‌های غیرگوگلی را شخصی‌سازی کند تا با والپیپر صفحه‌ی اصلی سازگار شوند. اندروید 13 میزبان ویژگی جدیدی برای کاهش نوتیفیکیشن‌های اسپم است و به شما امکان می‌دهد دسترسی اپلیکیشن‌ها را به عکس‌ها و ویدئوهای مدنظرتان مسدود کنید.

شخصی سازی آیکون صفحه هوم اندروید 13 روی گوشی پیکسل

اوایل امسال ورج اعلام کرد که گوگل می‌خواهد در نسخه‌ی جدید اندروید تغییراتی اعمال کند تا اکوسیستم این سیستم‌عامل مشابه اکوسیستم اپل شود. نسخه‌ی نهایی اندروید 13 شواهد بیشتری برای اثبات این ادعا دارد. اندروید 13 شامل قابلیت صدای فراگیر با پشتیبانی از حرکت سر کاربر است که به قابلیت مشابهی در ایرپاد اپل اشاره می‌کند.

قابلیت صدای فراگیر با پشتیبانی از حرکات سر که با همه‌ی هدفون‌ها سازگاری ندارد،‌ تجربه‌ی لذت‌بخشی از شنیدن محتوای صوتی را ارائه می‌دهد. در این حالت، اگر سر خود را تکان دهید، حس می‌کنید که صدا از نقطه‌ای ثابت در محیط به گوش شما می‌رسد. گوگل فعلاً نگفته است که کدام هدفون‌ها از قابلیت یادشده پشتیبانی می‌کنند. شرکت مستقر در مانتین‌ویو پیش‌تر گفته بود که پیکسل بادز پرو به این قابلیت مجهز می‌شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های اندروید 13 به کاربر امکان می‌دهد پیام را مستقیماً از اپلیکیشن‌هایی مثل Google Messages به کروم‌بوک‌ها بفرستد؛ درست مشابه iMessage در مک‌های اپل. گوگل پیش‌ازاین گفته است که این قابلیت با پیام‌رسان سیگنال هم کار می‌کند. گوگل می‌گوید قابلیت یادشده «با بسیاری از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان محبوب شما کار خواهد کرد.»

اندروید 13 به شما امکان می‌دهد محتوای مدنظر را از گوشی اندروید کپی کنید و به تبلت اندروید انتقال دهید و برعکس. گوگل می‌گوید در سیستم‌عامل اندروید 13 می‌توانید زبان اپلیکیشن‌ها را جداگانه تعیین کنید.

پخش‌کننده‌ی محتوای چندرسانه‌ای نیز به‌روزرسانی شده است تا براساس صدایی که به آن گوش می‌دهید، ظاهرش را تغییر دهد. پشتیبانی از استاندارد Bluetooth Low Energy باعث می‌شود در بیت‌ریت‌های پایین‌تر کیفیت صدا بهبود یابد و تأخیر نیز کمتر شود. اندروید 13 با قابلیت درگ اند دراپ، مولتی‌تسکینگ را در نمایشگرهای بزرگ بهبود می‌دهد.

گوگل در بیانیه‌ی جدیدش نگفته است که کدام مدل از گوشی‌های سری پیکسل اندروید 13 را دریافت کرده‌اند. نسخه‌های بتای این سیستم‌عامل روی اکثر دستگاه‌های سری پیکسل، از پیکسل 4 تا پیکسل 6a که به‌تازگی عرضه شده است، منتشر شدند.

گوگل می‌گوید اندروید 13 تا پیش از پایان سال جاری میلادی برای گوشی‌های سامسونگ، اوپو، وان پلاس، HMD، موتورولا، ریلمی، سونی، شیائومی و ایسوس دردسترس قرار می‌گیرد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
46