به‌درخواست نوکیا، فروش گوشی‌های اوپو و وان‌پلاس در آلمان متوقف شد

{title limit=50}

پس از دادخواست نوکیا علیه دو شرکت اوپو و وان‌پلاس در آلمان مبنی‌بر نقض پتنت‌های این شرکت، فروش برخی محصولات این دو برند چینی در این کشور متوقف شده است.

نوکیا دو شرکت چینی اوپو و وان‌پلاس را به استفاده از فناوری ثبت‌شده‌ی خود برای پرداز سیگنال‌های 4G و 5G متهم کرده است. برای یادآوری، غول مخابراتی فنلاند یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در حوزه‌ی تجهیزات ارتباطات راه دور اروپا است. این شرکت خود زیرنظر برند فنلاندی دیگری به نام HDM Global فعالیت می‌کند.

درحال‌حاضر، هیچ‌یک از محصولات سخت‌افزاری اوپو ازجمله گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمندش در وب‌سایت آلمانی این شرکت دیده نمی‌شوند؛ درحالی‌که وب‌سایت انگلستان این برند، پیوندی به فروشگاه آن دارد و اطلاعات مختلف محصولات آن نیز در صفحه‌ی اصلی دیده می‌شود. وان‌پلاس هم به‌همین‌‌ترتیب وب‌سایت آلمانی خود را به‌روزرسانی کرده است و اکنون نام هیچ‌یک از گوشی‌ها یا ساعت‌های هوشمند این شرکت در آن دیده نمی‌شود. در وب‌سایت آلمانی وان‌پلاس، می‌توان توضیحاتی درباره‌ی محصولات این شرکت پیدا کرد؛ اما با کلیک روی دکمه‌ی خرید، به صفحه‌ی خطای ۴۰۴ هدایت خواهید شد.

وب سایت آلمانی وان پلاس

اسپنسر بلانک، مدیر ارتباطات وان‌پلاس، در گفت‌وگو با ورج تأیید کرد که این شرکت فروش خود را در آلمان متوقف کرده است و تقاضای نوکیا برای دریافت هزینه‌ی بسیار زیاد به‌منظور استفاده از حق اختراع آن که در دادخواست شرکت فنلاندی مطرح شده، غیرمنطقی دانست.

بلانک گفت:

ما با طرف‌های ذی‌ربط همکاری می‌کنیم تا موضوع حقوقی مطرح‌شده را حل‌وفصل کنیم. درحالی‌که فروش و بازاریابی محصولات مرتبط با این پرونده به حالت تعلیق درآمده است، همچنان به بازار آلمان متعهد هستیم و فعالیت‌های خود را در این کشور ادامه خواهیم داد. در‌ همین‌ حال، کاربران وان‌پلاس در آلمان می‌توانند از محصولات و خدمات مرتبط با ما ازجمله به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و خدمات پس‌ازفروش مثل گذشته لذت ببرند.

سخن‌گوی اوپو نیز در بیانیه‌ای تأیید کرد که این شرکت فروش و بازاریابی برخی محصولات خود را ازطریق کانال‌های رسمی در آلمان به حالت تعلیق درآورده و دلیل آن را هزینه‌ی غیرمنطقی نوکیا برای حق‌اختراعات این شرکت اعلام کرده است.

همان‌طورکه اشاره شد، گوشی‌های اوپو و وان‌پلاس همچنان در آلمان بدون هیچ‌مشکلی کار می‌کنند و فروش محصولات این دو شرکت ازطریق فروشندگان شخص‌ثالث احتمالاً همچنان فعال است.

اگرچه اوپو و وان‌پلاس نام‌های شناخته‌شده‌ای برای طرفداران این دو شرکت محسوب می‌شوند، سهم درخورتوجهی در بازار گوشی‌های هوشمند اروپا ندارند. براساس داده‌های مؤسسه‌ی تحقیقاتی CounterPoint، فقط ۵ درصد از کل بازار گوشی‌های هوشمند اروپا در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ به اوپو اختصاص دارد و سهم وان‌پلاس حتی از این هم کمتر است. ناگفته نماند سامسونگ، اپل و شیائومی به‌ترتیب بیشترین سهم بازار کشورهای اروپایی را در این بازه‌ی زمانی ازآنِ خود کرده‌اند.







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
356