کالبدشکافی شیائومی 12S اولترا نشان می‌دهد حسگر دوربین اصلی آن کوچک‌تر از حد انتظار است

{title limit=50}

شیائومی 12S اولترا به‌عنوان جدیدترین دستگاه پرچم‌دار این شرکت معرفی شد و اکنون درصدر محصولات سری ۱۲ این برند قرار دارد. ماژول دوربین دایره‌ای بزرگ این گوشی یکی از برجسته‌ترین جنبه‌های طراحی آن است. اکنون ویدئو کالبدشکافی این پرچم‌دار جزئیات بسیار جالبی را درباره‌ی قطعات داخلی آن، به‌خصوص بخش دوربین فاش می‌کند.

ویدئو کالبدشکافی شیائومی 12S اولترا که کانال شناخته‌شده‌ی JerryRigEverything در یوتیوب آن را منتشر کرده است، جزئیاتی از قطعات داخلی این محصول ازجمله حسگر بزرگ دوربین اصلی آن ارائه می‌دهد. با تماشای این ویدئو می‌توان دید بهتری از دوربین‌های این دستگاه به‌دست آورد. همچنین، این ویدئو نشان می‌دهد حسگر اصلی این گوشی در مرکز ماژول دوربین قرار ندارد و درواقع، در سمت چپ آن تعبیه شده است. زک نلسون ادعای شیائومی درباره‌ی استفاده از حسگر یک‌اینچی را نیز بررسی کرده است. وی متوجه شد که غول فناوری چینی واقعا از یک حسگر بزرگ در دوربین اصلی این دستگاه بهره گرفته است؛ اما ابعاد واقعی این حسگر کمی کوچک‌تر از یک اینچ است.

اگر بخواهیم منصفانه به موضوع نگاه کنیم، حسگر دوربین اصلی شیائومی 12S اولترا از حسگر دوربین بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی بسیار بزرگ‌تر است. علاوه‌براین، زک می‌گوید که توضیحات شیائومی درباره‌ی یک اینچی بودن حسگر اصلی دوربین این پرچم‌دار درواقع دروغ نیست. وقتی درباره‌ی ابعاد حسگر تصویر صحبت می‌کنیم، ابعاد فیزیکی آن مدنظر نیست و درعوض ابعاد دایره‌ای که این حسگر می‌تواند در آن قرار بگیرد، به‌عنوان اندازه‌ی آن اعلام می‌شود. این روش اندازه‌گیری استانداردی است که از دهه‌ی ۱۹۸۰ از آن به‌عنوان راهکاری برای تعیین ابعاد حسگر دوربین‌ها در صنعت تصویربرداری استفاده می‌شود.

تماشا در آپارات






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
133